BfA: Was genau ändert sich eigentlich mit der zweiten Saison?

BfA: Was genau ändert sich eigentlich mit der zweiten Saison?
BfA: Was genau ändert sich eigentlich mit der zweiten Saison?
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Am 23. Januar 2019 werden die für World of Warcraft verantwortlichen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment den Startschuss für die zweite Saison von Battle for Azeroth geben und den Spielern dieses Titels dadurch dann einige Neuerungen und viele Änderungen an bereits bestehenden Inhalten zur Verfügung stellen. Auch wenn die wichtigsten Änderungen aus der zweiten Saison der aktuellen Erweiterung in der nahen Zukunft eigene Vorschauartikel auf der Communityseite von WoW erhalten sollen, so sind diese Blogeinträge zum jetzigen Zeitpunkt zum jetzigen Zeitpunkt aber leider noch nicht in greifbare Nähe gerückt. Um den Spielern dieses Titels jetzt aber trotzdem eine möglichst genaue und umfangreiche Übersicht zu den Auswirkungen der zweiten Saison von BfA zu überlassen, hat sich Game Director Ion Hazzikostas in der vergangenen Nacht netterweise in den Battle.Net Foren zu Wort gemeldet und dort einen informativen Bluepost zu der zweiten Saison von BfA veröffentlicht. In diesem Beitrag geht dieser Entwickler die verschiedenen Auswirkungen des anstehenden Saisonwechsels durch und erklärt den Spielern auf eine leicht verständliche Weise, mit was für Änderungen sie rechnen müssen.

 

Zusammenfassung des Blueposts:

  • Allgemein:
    • Das maximale Itemlevel von Ausrüstungsteilen wird von 395 auf 425 angehoben.
    • Die Siegel für Bonuswürfe werden nicht zurückgesetzt und diese Marken können auch in der zweiten Saison weiterhin verwendet werden.
  • Kriegsfronten:
    • Die Belohnungen aus dem Arathihochland werden sich nicht verändern.
    • Die Belohnungen aus der Dunkelküste verbessern sich um 15 Itemlevel und die Weltbosse droppen Beute mit einer Gegenstandsstufe von 400.
    • Die Stärke der Gegner in der Dunkelküste erhöht sich um ungefähr 15% und die Anforderung zum Beitritt erhöht sich von einem Itemlevel von 320 auf ein Itemlevel von 335.
    • Diese Änderungen treten erst nach dem Abschluss der beim Release laufenden Rotation in Kraft.
  • Kul Tiras und Zandalar:
    • Die Waffen und Rüstungen aus den Abgesandtenquests werden bis zu Itemlevel 385 skalieren.
    • Die Beute von den Weltbossen in Kul Tiras und Zandalar bleibt bei einem Itemlevel von 355.
    • Die Belohnungen der aktiven Abgesandtenquests könnten sich beim Start der zweiten Saison verändern.
  • Dungeons:
    • Die grundlegenden Gegenstände aus den Dungeons besitzen die folgenden Itemlevel: Normal = 340. Hero = 355 und Mythic = 370. Diese Items können durch Verbesserungen bis zu 30 Itemlevel hinzugewinnen.
    • Die Schwierigkeit von heroischen und mythischen Instanzen steigt um ungefähr 30%.
    • Mythische Schlüsselsteine werden beim Saisonwechsel direkt 3 Level verlieren. Dadurch wollen die Entwickler die erhöhte Schwierigkeit ausgleichen.
    • Die Belohnungen aus den mythischen Schlüsselsteinen werden ebenfalls um bis zu 30 Itemlevel steigen. In der ersten Woche werden diese Belohnungen aber auf maximal Mythic+6 begrenzt sein.
    • Die erste wöchentliche Truhe der zweiten Saison ist nicht von dieser Einschränkung betroffen.
  • PvP:
    • Die Belohnungen für die zweite gewertete Saison von BfA steigen ebenfalls um 30 Itemlevel.
    • In der ersten Woche sind die am Ende einer Partie verteilten Belohnungen allerdings auf ein Itemlevel von 385 begrenzt.
  • Azeritgegenstände:
    • Alle Azeritgegenstände mit einem Itemlevel von 370 oder höher, die durch den Content der zweiten Saison gefunden wurden, werden einen fünften Ring mit Azeritkräften besitzen. Dieser äußerste Ring kann mit einem Herz auf Stufe 15 ausgewählt werden.
    • Titanenresiduum wird sich nicht zurücksetzen.
    • Der Händler für Titanenresiduum wird neue Waren anbieten:
      • Token für einen zufälligen 385 Gegenstand: 165 Titanenresiduum.
      • Token für einen zufälligen 400 Gegenstand: 675 Titanenresiduum.
      • Token für einen zufälligen 415 Gegenstand: 1725 Titanenresiduum.
      • Ein bestimmter Gegenstand mit Itemlevel 415: 7150 Titanenresiduum.
    • Das Zerstören von Azerotgegenständen gewährt die folgende Mengen an Titanenresiduum:
      • Das Zerstören eines Items mit Itemlevel 400 gewährt den Spielern 115 Titanenresiduum.
      • Das Zerstören eines Items mit Itemlevel 415 gewährt den Spielern 365 Titanenresiduum.
    • Ein mythischer Schlüsselsteindungeon auf Stufe 10 gewährt den Spielern ungefähr 625 Titanenresiduum-

 

 

What’s Changing (and Not!) in Season 2:

Hi all,

We have a series of blogs accompanying the release of the upcoming Battle of Dazar’alor raid, the new Mythic Keystone season, and the new PvP season, offering deep dives into each of those features. But in the meantime, the community clearly has a ton of questions (and some confusion) about exactly what is and isn’t changing. Should you be spending or saving your bonus rolls? What should you expect from the weekly Mythic Keystone cache next week? What’s up with the Azerite vendor?

For those of you who played Legion, the process will largely be familiar, though in Battle for Azeroth we’re trying to align the opening of a new raid tier with the start of new PvP and Mythic+ seasons, to avoid some of the awkward item-level leapfrogging that we saw during Legion (e.g. the Mythic Keystone cap repeatedly going up to 15 and then back down to 10). Here’s a succinct summary of what is and isn’t changing next week, when Battle of Dazar’alor opens on Normal and Heroic difficulties, and PvP and M+ Season 2 begin:

 

Overall

  • The maximum possible item level will go up by 30, from 395 to 425.

 

Warfronts

  • Arathi/Stromgarde rewards will remain as they were previously.
  • Darkshore rewards will go up by 15 item levels, so that the outdoor world boss and the once-per-cycle quest both award item-level 400 gear.
  • The power of all enemies in the Darkshore Warfront will also go up by roughly 15%, and the item level required to queue for Darkshore will go up from 320 to 335.
  • Special note: The two Darkshore changes will only take effect after the current Warfront cycle has ended. So if Alliance is attacking Darkshore in a given region when Season 2 begins, and has 3 days left in that attack cycle, that Darkshore will still give Season 1 rewards.
    • This is being done to avoid any unfairness to people who had already completed the Warfront or done the world boss just prior to the season rollover.

 

Kul Tiras and Zandalar World Content

  • Emissary weapon and armor rewards will scale up to 385 (based on a player’s own item level), up from 370.
  • The loot from Kul Tiras and Zandalar world bosses will remain item level 355, on par with Normal Uldir.
  • The rewards for in-progress emissary quests may reroll or update when Season 2 begins, though the quests themselves won’t reset or change.

 

Dungeons

  • The item level of rewards from max-level Normal, Heroic, and Mythic dungeons will go up by 30. Baseline rewards will be 340 from Normal, 355 from Heroic, and 370 from non-Keystone Mythic.
  • Difficulty of Heroic and Mythic dungeons will also go up by roughly 30%; Normal dungeons are unchanged.
  • Mythic Keystones will go down by an additional 3 levels when the season transition occurs, to account for this difficulty increase. So if you do an 11 this coming week, instead of getting a Level 10 keystone when Season 2 starts, expect a 7.
  • Mythic+ rewards will also go up by 30 item levels; however, during the first week of Season 2, rewards from end-of-run chests will be capped at Mythic 6 quality (item level 385), and the chest you open next week will contain Season 1 rewards if you do a Mythic+ run this week. (So, for example, if you do a Mythic 10 during the final week of Season 1, you’ll get a Season 1 item level 385 piece and 60 Residuum from your first Season 2 chest.)
  • The weekly cache that becomes available in the second week of the season will not be affected by this cap, so if a player does a Mythic 10 dungeon during the first week, they will get a Mythic 10 reward (item level 410+) from their cache the following week.

 

PvP

  • Season 2 rewards from rated PvP sources are 30 item levels higher than they were in Season 1, including Conquest rewards and the weekly chest.
  • End-of-match rewards will be capped at 385 during the first week of the season, to maintain parity with other endgame systems until Mythic Battle of Dazar’alor becomes available.

 

Azerite Armor

  • All epic Azerite armor of item level 370 or higher, obtained from Battle of Dazar’alor, world quest emissaries, Season 2 dungeons, or Season 2 PvP, will have a fifth outer ring with additional spec-specific traits.
    • This outer ring only requires a Heart level of 15 to access.
  • Titan Residuum is not reset or capped between seasons.
  • The Residuum vendor will offer item level 385, 400, and 415 pieces for sale in Season 2.
    • A random item-level 385 token costs 165 (as it does today)
    • A random 400 costs 675
    • A random 415 costs 1725
    • A specific item-level 415 armor piece costs 7150
  • Just as Residuum costs roughly triple with each 15-ilvl tier, so will rewards:
    • Disenchanting an item level 400 Azerite piece yields 115 Residuum
    • Disenchanting an item level 415 Azerite piece yields 365 Residuum
    • A weekly cache for a Mythic 4 in Season 2 awards roughly the same 60 Residuum that a Mythic 10 did in Season 1; a Mythic 10 in Season 2 will award ~625 Residuum

 

Miscellaneous

  • Seals of Wartorn Fate are not being reset, and the same currency will work for Battle of Dazar’alor and Season 2 bonus rolls; the cap on how many can be held at once remains at 5.

 

If anything remains unclear or seems to be missing from the above, please let us know and we’ll try to clarify as soon as possible.

 

 

 

(via)

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