Overwatch PTR: Die neue Kontrollkarte Busan und ein neuer Patch

Overwatch PTR: Die neue Kontrollkarte Busan und ein neuer Patch
Overwatch PTR: Die neue Kontrollkarte Busan und ein neuer Patch
User Rating: 0 (0 votes)

Zur Überraschung eines Großteils ihrer Community enthüllten die für Overwatch zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment heute Vormittag eine brandneue Kontrollkarte für diesen Titel, die bereits mit dem nächsten Patch in diesen beliebten Hero Shooter implementiert werden soll. Als Grundlage für diese Karte fungiert dabei dann die südkoranische Metropole Busan, deren Optik bereits als Hintergrund für das im Jahr 2018 zum Lúcioball hinzugefügte neue Stadium verwendet wurde. Wie es nun einmal für eine Kontrollkarte notwendig ist, teilt sich selbstverständlich auch Busan in drei nacheinander gespielte Abschnitte auf. In diesem Fall handelt es sich dabei dann um die Tempelanlage Sanctuary, die mitten in der Stadt untergebrachten Downtown und die unter anderem D.Va als Stützpunkt dienende MEKA Base.

Zusätzlich zu diesem brandneuen Schlachtfeld beinhaltet dieser schon jetzt auf dem öffentlichen Testserver von Overwatch vorhandene Patch auch noch eine Reihe von Fehlerbehebungen für aktuell im Spiel auftretende Probleme, eine brandneue Filterfunktion für die Heldengalerie, einen neuen zufälligen Deathmatch-Modus für die Arcade, die Ergänzung von Blizzard World als weitere Map für den Deathmatch-Modus und mehrere Spielbalanceänderungen an den spielbaren Helden. Genauere Informationen zu den Auswirkungen dieses Updates und der neuen Kontrollkarte Busan findet ihr bei Interesse sowohl in den weiter unten in diesem Artikel eingebauten Patchnotes als auch in einem netterweise von den Entwicklern veröffentlichten Vorschauvideo zu dem Spielfeld.

 

 

Der Trailer zu Busan:

 

Reist nach Busan, Südkorea und kämpft um die Kontrolle über drei verschiedene Schauplätze auf der Karte: Tempel, Stadtzentrum und MEKA-Basis. Erkundet die ruhige Umgebung des Tempels mit seinen wunderschönen Gärten und seiner historischen Architektur. Prallt im pulsierenden Stadtzentrum von Busan auf das gegnerische Team, wo ihr ein belebtes PC Bang, eine auffällige Karaoke-Bar und die zentrale Stadtbahnstation (Vorsicht vor den Zügen) finden könnt. Ergreift die Kontrolle der MEKA-Basis, der Heimat der südkoreanischen Verteidigung gegen die Angriffe der Gwishin-Omnics: D.Va und dem Rest des MEKA-Trupps. Die Teams müssen darum kämpfen, jede der drei Abschnitte zu halten, damit sie die vollständige Kontrolle über die Stadt erlangen. Einer Stadt, die es ablehnt ihre Identität aufzugeben, welche Bedrohung auch kommen mag.

 

 

 

Overwatch PTR Patch Notes – August 22, 2018:

A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report an issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

 

PATCH HIGHLIGHTS

NEW MAP – BUSAN

Travel to Busan, South Korea and battle for control across three distinct locales within one map: Sanctuary, Downtown, and MEKA Base.

Explore the serene setting of the Sanctuary, surrounded by an ancient temple, beautiful gardens, and historic architecture. Clash in the bustling metropolis of Downtown, where players will fight across a busy PC bang, flashy karaoke bar, and central light rail station (just watch out for the train). Contest for position in MEKA Base—home of South Korea’s frontline defense against the gwishin omnic attacks: D.Va and the rest of the MEKA squad.

 

HERO GALLERY – FILTER

View all of the cosmetics Overwatch has to offer with our new Filter feature in the Hero Gallery. Customize your search for cosmetics by category (including seasonal events or whether they’re from the Overwatch League), rarity, and whether they are unlocked or waiting to be collected.

 

 

HERO UPDATES

Ana

  • Biotic Rifle
    • Increased the precision of the Relative Aim Sensitivity While Zoomed slider. This can be found under Options > Controls > Hero > Ana

 

Brigitte

  • Shield Bash
    • Now knocks down and gets knocked down by other charging targets (e.g Reinhardt and Doomfist)

 

Reinhardt

  • Earthshatter
    • Now will consistently hit enemies near walls
    • No longer will hit enemies that enter the damage cone after the “wave” has passed that area
    • No longer will damage enemies behind barriers blocking it, even if the barrier is later dropped or destroyed
    • Will always travel up inclines and around the payload

 

Developer Comments: We’ve given Earthshatter a complete overhaul to combat inconsistencies with its performance. These changes will make Earthshatter’s behavior more predictable and effective.

 

Widowmaker

  • Widow’s Kiss
    • Increased the precision of the Relative Aim Sensitivity While Zoomed slider. This can be found under Options > Controls > Hero > Widowmaker

 

 

 

GAME BROWSER AND CUSTOM GAMES

  • FFA Deathmatch
    • Mercy now begins the match with her Caduceus Blaster equipped
    • Blizzard World is now available to play in Deathmatch and Team Deathmatch
  • 1v1 Mystery Heroes
    • Mercy now begins the match with her Caduceus Blaster equipped

 

 

 

BUG FIXES

General

  • Fixed a bug that prevented Torbjörn Armor Packs Created statistic from updating if the ability landed directly on a friendly target

 

Communication Wheel

  • [PC] Fixed a bug that caused a delay in selecting options on the Communication Wheel when cycling left using a mouse

 

Heroes

Brigitte

  • Fixed a bug that caused Brigitte’s Shield Bash movement to be interrupted when she impacted Symmetra’s turrets

 

D.Va

  • Fixed a bug that allowed D.Va to escape the map if she used Call Mech while standing on Mei’s Ice Wall

 

Hanzo

  • Fixed a bug that caused Dragonstrike Arrow size to be larger than his other arrows

 

Mei

  • Fixed a bug that caused Mei’s Cryo-freeze to block the line of sight for Mei’s Blizzard

 

Mercy

  • Fixed a bug that allowed Mercy to gain ultimate charge from using her damage beam on attacks that cannot be damage boosted

 

Reaper

  • Fixed a bug that prevented Reaper’s Shadow Step from going on cooldown if he was interrupted

 

Roadhog

  • Fixed a bug that prevented Roadhog’s alternate fire now calculates falloff damage correctly

 

Reinhardt

  • Fixed a bug that sometimes prevented Reinhardt’s Earthshatter from landing if he was launched into the air during its cast

 

Sombra

  • Fixed a bug that prevented Sombra from destroying her Translocator if she was stunned or hacked

 

Symmetra

  • Fixed a bug that prevented Sombra’s Hack from canceling Symmetra’s Photon Barrier placement
  • Fixed a bug that caused Symmetra’s teleport UI to persist after being eliminated

 

Widowmaker

  • Fixed a bug that caused Widowmaker’s scoped shots on hero placed objects to count against her Scoped Weapon Accuracy statistic

 

Wrecking Ball

  • Fixed a bug that allowed Wrecking Ball’s Piledriver to deal damage twice if he slid off the environment during its duration
  • Fixed a bug that allowed Wrecking Ball’s primary fire to continue working if it was disabled in custom game

 

 

 

(via)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

JustNetwork | Just! Stevinho
Registrieren
Username Passwort