WC3: Die PTR Patchnotes für Patch 1.29.0

WC3: Die PTR Patchnotes für Patch 1.29.0
WC3: Die PTR Patchnotes für Patch 1.29.0
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Laut einem vor zwei Tagen von Matt Morris (Lead Designer of Classic Games) in den offiziellen Battle.Net Foren von Blizzard Entertainment veröffentlichten Bluepost haben die für die klassischen Titel dieses Studios verantwortlichen Entwickler vor Kurzem den neuen Patch 1.29.0 auf den öffentlichen Testserver für Warcraft III: The Frozen Throne aufgespielt, der dort nun von allen daran interessierten Personen ausprobiert werden kann. Den netterweise schon jetzt in diesem Beitrag vorhandenen PTR Patchnotes zu diesem Update zufolge beinhaltet dieser kommende Patch unter anderem eine Reihe von Fehlerbehebungen, Anpassungen an den Teamfarben, eine Änderung an der Höhe der Kamera und mehrere Spielbalanceänderungen an den in diesem Strategiespiel kaufbaren Helden. Zusätzlich dazu handelt es sich bei diesem Patch scheinbar um das letzte Update für WC3, welches Windows XP als Betriebssystem unterstützt. Genauere Informationen zu den Auswirkungen dieser neuen Spielversion findet ihr wie üblich in den folgenden PTR Patchnotes.

 

(Hier könnt ihr den Installer für den PTR herunterladen)

 

[War III] 1.29.0.8920 PTR Updated:

Specific Changes & Improvements

  • Team colors revision v2 (Props to Erkan for setting us on the path)
  • Camera reset to 1.28 height

 

 

Bug Fixes

  • Korean client crash resolved
  • Custom hotkeys no longer unbind Esc
  • Matchmaking now starts when using community maps
  • Alchemist’s Healing Spray now self-heals
  • Various missing textures located (Thanks to TriggerHappy for the test map)
  • Default resolution no longer resembles Felwood
  • World Editor limits raised for reals:
    • Neutral Units – 2,048
    • Neutral Buildings – 384
    • Player Units – 4,320
    • Player Buildings – 2,400
    • Items – 1,024
  • Queuing actions behaves correctly
  • Ladder maps cleansed of sneaky tower locations near starting mines

 

 

Hero Balance Updates

Blademaster

  • Mirror Image
    • Decreased Mana cost (all levels) from 115 to 100

 

Shadow Hunter

  • Serpent Wards
    • Level 1: Increase damage from 11-13 to 14 to 16; Increase HP from 75 to 90
    • Level 2: Increase damage from 23-26 to 27-30; Increase HP from 135 to 165
    • Level 3: Increase damage from 41-45 to 48 to 52; Increase HP from 135 to 200

 

Dread Lord

  • Carrion Swarm
    • (Buff) Mana Cost (all levels) 110 → 100
    • Level 1: 300 Dmg to 400 Dmg
    • Level 2: 600 Dmg to 700 Dmg
    • Level 3: 1000 Dmg 1200 Dmg

 

Demon Hunter

  • Mana Burn
    • (Nerf) Mana cost increase from 50 to 60

 

Priestess of the Moon

  • Attack Speed
    • (Buff) change default from 2.46 to 2.33
  • Scout
    • Increase movement speed from 270 to 300
    • Level 1: Reduce mana cost from 100 to 50
    • Level 2: Reduce mana cost from 75 to 50

 

 

Known Issues

  • Selecting LAN in Asian locales crashes the client
  • Esc on Mac has a chance to close the client
  • Opening a scoreboard will temporarily freeze the game during a multiplayer match
  • TriggerAddCondition() now requires you to add (Condition()) around the “function funcname”
  • Constant native DecPlayerTechResearched not working
  • The GUI equivalent for SetAbilityOnIcon and GetAbilityOnIcon have invalid parameters causing the editor to throw errors
  • World Editor crashes with bad IF statement syntax
  • Cannot set research to a lower level using SetPlayerTechResearched
  • DecPlayerTechResearched causes SetPlayerTechResearched to set level at a lower value
  • PlaySpecialEffect and PlaySpecialEffectWithTimeScale are not working correctly
  • The Italian client is missing menus

 

 

Notes

  • Replays are incompatible between major game versions
  • This will be the last version to support Windows XP

 

 

(via)

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