Hearthstone: Ben Lee äußerte sich zu dem Battle Pass

Hearthstone: Ben Lee äußerte sich zu dem Battle Pass
Hearthstone: Ben Lee äußerte sich zu dem Battle Pass
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Da die vor Kurzem in der Fangemeinde von Hearthstone aufgekommenen Gerüchte rund um die mögliche Implementierung eines Battle Passes in dieses beliebte Kartenspiel aktuell von vielen Spielern stark diskutiert werden, stellte dieses Thema selbstverständlich auch die Grundlage für eine der Fragen in dem zu Beginn der Woche auf Reddit durchgeführten AMA mit dem Entwicklerteam dar. Netterweise hat sich Game Director Ben Lee dieser wichtigen Frage im Verlauf dieser Fragerunde persönlich angenommen und eine etwas längere Antwort zu diesem interessanten Punkt verfasst. In diesem Bluepost betonte dieser Entwickler erst einmal, dass Umfragen zu möglichen Neuerungen hauptsächlich zum Sammeln von Feedback dienen und nicht unbedingt alle angesprochenen Punkte auch tatsächlich von den Entwicklern in Betracht gezogen werden. Das Team will im Grunde nur wissen, wie die Spieler auf bestimmte Änderungen reagieren würden und welche Ideen ihnen besonders gut gefallen.

Trotz dieser Aussage bestätigt der Bluepost von Ben Lee recht deutlich, dass die für Hearthstone zuständigen Entwickler aktuell an einer umfangreichen Umstrukturierung des Belohnungssystems dieses Titels arbeiten und das Ganze vermutlich die Form von einem Battle Pass annehmen wird. Die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment wollen die in Hearthstone erhältlichen Belohnungen anders verpacken, den Spielern eine bessere Übersicht zu freischaltbaren Belohnungen gewähren und die Freischaltung dieser Inhalte nicht mehr länger an das möglichst häufige Spielen eines bestimmten Formats binden. Zusätzlich dazu sind eine Reihe von neuen kosmetischen Belohnungen für jede kommende Erweiterung geplant. Auch wenn die Ziele der Entwickler durch verschiedene Arten von Systemen erfüllt werden könnten, so scheinen sie sich mittlerweile aber fest für eine Art von Battle Pass mit einer Leiste von nacheinander freischaltbaren Inhalten entschieden zu haben.

Ansonsten betont der Game Director von Hearthstone in seinem Bluepost zu diesem Thema auch noch mehrfach, dass die Entwickler die Belohnungen des Spiels zwar anders verpacken möchten, aber sie den Umfang dieser Inhalte nicht reduzieren wollen. Die Menge der an Spieler kostenlos verteilten Ressourcen und Inhalte soll sich also nicht verringern. Gleichzeitig planen die Entwickler auch keinen größeren Aufwand zum Erlangen dieser neuen Belohnungen. Laut Ben Lee sollen Spieler auf jeden Fall ohne enormen Einsatz dazu in der Lage sein, die Leiste ihres Battle Passes in der Zeit zwischen Erweiterungen komplett zu füllen und alle damit verbundenen Belohnungen zu erlangen. Dafür müssen Spieler dann zwar etwas Zeit in Hearthstone investieren, aber das Ganze wird keine unüberwindbare Herausforderung für arbeitende Familienväter mit eingeschränkter Freizeit darstellen.

 

This year we took big steps towards making it easier and more affordable than ever for players to acquire an awesome card collection, including making the game more friendly to our free-to-play-players.

With the launch of Ashes of Outland, we implemented the no duplicates rules, introduced free competitive decks for new and returning players, significantly increased ranked rewards, added 1st time ranked rewards, held multiple events with hefty reward packages, offered rewarding expansion quest chains and we’ve also committed to providing free single-player Adventure content for the foreseeable future.

We chose to do these things because they are good for our players and we believe they are the right thing to do for the game. They weren’t reactionary measures to competition or a dwindling player-base. We have many millions of players and are going to be here and strive to remain one of the most popular, relevant, and fun games around for many years to come.

We are grateful to our players for their continued support and as described above have worked hard to try and value their time and financial investments fairly. We have no intention of going back on or undermining the progress we have made on this front.

By the above statement, I very specifically mean to identify and clarify that we absolutely intend to maintain the value that players can earn within the game and keep the flexibility of purchases that current rewards provide.

We are undertaking a major rework of our rewards and progression systems. A survey did go out about this recently with the aim of gathering information to help us refine the design of the systems. This isn’t something new, Hearthstone has been sending out surveys for years and often what is discussed in these surveys does not represent what ends up going into the game.

One of our goals for this new system is to allow you to play Hearthstone your way, you won’t be tied to playing only Standard or Wild in order to obtain the majority of the games’ economic rewards anymore.

We are also planning on repackaging (not reducing) the current rewards that you can obtain in Hearthstone and put that information in front of you in an easy to view and understand manner. We want you to know how many rewards you’ve acquired, how many more you can earn and what steps you need to take in order to obtain them. In addition, we’re adding a number of exciting cosmetic rewards that players can receive during every expansion.

Finally, we are investigating broadening the benefits of the existing Tavern Pass system to supplement the rewards of the upcoming progression system with exciting new cosmetics.

There’s been some discussion that a huge time investment would be required to complete the levels in the system. We don’t intend this to be the case.

I’ll use myself as the example here. I reach Legend every month, during an expansion cycle I typically earn more than 5,000 Gold (I would not expect to earn less under the new system). Outside of Hearthstone, I am a busy father of two children, I have a demanding full-time job, active life and I play a huge amount of other games outside of Hearthstone in my spare time. We want people like me who love Hearthstone but also have other responsibilities and interests to be able to complete the rewards track levels.

We want our players to feel good about participating in this new take on rewards and progression, without feeling that they might miss out if they don’t have time or that they’d have to make sacrifices in their lives in order to do so.

We look forward to showing you this and a host of other things we’ve been working on to bring more exciting content to Hearthstone during our Year of the Phoenix Mid-year check-in at the start of our next expansion’s reveal phase.

Ben Lee

Game Director – Hearthstone

 

 

(via)

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