WoW Classic Phase 4: Zul’Gurub und die Alptraumdrachen wurden freigeschaltet

WoW Classic Phase 4: Zul’Gurub und die Alptraumdrachen wurden freigeschaltet
WoW Classic Phase 4: Zul’Gurub und die Alptraumdrachen wurden freigeschaltet
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Wie bereits in der vergangenen Woche in den Foren von World of Warcraft angekündigt wurde, haben die für WoW Classic zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment in der Nacht von Mittwoch auf Donnerstag nun endlich die vierte Phase der klassischen Spielserver in Europa gestartet. Die vielleicht größte Neuerung aus dieser Phase ist dabei dann der im Schlingendorntal vorhandene neue Schlachtzug Zul’Gurub, der auf Gruppen mit einer Größe von 20 Spielern ausgelegt ist und die einzelnen Schlachtzüge im Grunde gegen 10 verschiedene Encounter antreten lässt. Wer die Trolle und ihren Blutgott niederstreckt, der erhält unter anderem neue epische Ausrüstungsteile, nützliche Rüstungssets, nur in dieser Instanz erbeutbare Reittiere, spezielle Verzauberungen und Ruf bei den Trollen der Zandalari als Belohnung. Daher könnte dieser neue Raid selbst für Spieler interessant sein, die sich schon seit einiger Zeit durch den Pechschwingenhort kämpfen.

Zusätzlich zu Zul’Gurub beinhaltet die vierte Phase von WoW Classic auch noch den Angelwettbewerb im Schlingendorntal, die in vier ausgewählten Zonen als Weltbosse auftauchenden klassischen Alptraumdrachen und das Ingame Event Erwachen der Silithiden. Während die neuen Weltbosse im Grunde nur eine Bereicherung für größere Gilden mit eingespielten Schlachtzügen darstellen, so sollte das Erwachen der Silithiden aber für wesentlich mehr Spieler interessant sein. Dabei handelt es sich nämlich um eine umfangreiche Umstrukturierung von Silithus, die dieses Gebiet mit angepassten Flugpunkten, neuen Gegnern, neuen Quests und der Burg Cenarius als Sammelpunkt für den Zirkel des Cenarius ausstattet. Diese Überarbeitung von Silithus fungiert als Vorbereitung für die in einer späteren Phase anstehende Öffnung der Tore von Ahn’Qiraj und konfrontiert die Spieler von WoW Classic erstmalig mit den Monstern aus den Sanden von Silithus.

 

WoW Classic: Zul’Gurub and More Now Available!

Within the jungles of Stranglethorn Vale, distant drums beat in an ancient ritual, calling forth the Blood God, Hakkar to the ancient troll city of Zul’Gurub. Beyond the jungle, ancient emerald dragons rise, the insidious Silithid begin to swarm, and perhaps the most dangerous sport of all gets underway: the Stranglethorn Vale Fishing Extravaganza.

Zul’Gurub

Deep within the jungles of Stranglethorn, an ancient troll city full of untold peril awaits. Do you have what it takes to delve into its mysteries? Assemble a band of hardy explorers and make your way to Zul’Gurub. a max-level, 20-player raid instance with 120 new rare and epic items to procure from its verdant tree-lined avenues and lost temples.

Raid Bosses: 13
Level: 60
Location: Stranglethorn Vale
Reputation: Zandalar Tribe
Instance Reset: 3 Days

Getting There

The entrance to Zul’Gurub is located just east of Lake Nazferiti in Stranglethorn Vale. Horde players can fly into Grom’gol Base Camp and travel east past the lake to reach the dungeon. Alliance players will need to travel south from Duskwood and then head east at the lake.

 

Boss Encounters

13 total boss encounters await within Zul’Gurub, with four of those available on a rotating basis as part of the Edge of Madness encounter, which allows access to one of these bosses per reset.

Before you face Hakkar, you’ll first want to first defeat his five priests to improve your odds of success. If left alive, they’ll lend their powers to the Blood God, making him near unstoppable. They can be defeated in any order, and each has a chance to drop rewards your party may find useful in your journey through Zul’Gurub.

 

 

To the Victor…

Great rewards are waiting within Zul’Gurub, including 5 epic pieces of gear that can be earned through quest rewards with enough reputation with the Zandalar Tribe. If fortune favors you, you can also collect the Swift Razzashi Raptorand Swift Zulian Tiger mounts.

Check out Wowhead’s guide for more information.


The Dragons of Nightmare

Something is amiss in the Emerald Dream. Immense dragons of the Green Dragonflight have been sighted guarding the portals at the Great Trees . . . but these noble creatures have been imbued with an ominous new presence, bereft of the peace for which Ysera is known. To confront these Dragons of Nightmare, you’ll need to call forth your staunchest allies—for their powers are formidable, and they will not hesitate to crush any who draw near.


Stranglethorn Fishing Extravaganza

Grab your fishing pole (and your sword)—the Stranglethorn Fishing Extravaganza is about to get underway along the coasts of Stranglethorn Vale! Early on the appointed day, friendly neighborhood goblins will visit Ironforge and Orgrimmar to inform aspiring anglers of the grand tournament and give instructions on how to participate. At the appropriate time, a shout will ring out across Stranglethorn to bait your hooks and cast your lines!


The Stirring of the Silithid

The arid sands of Silithus are shifting. Something is awakening beyond the wall to the south. Aid the Druids of the Cenarion Circle as they delve into the mysteries of the desert, and seek the answers behind the Twilight Hammer’s mysterious presence in the area. Discover more about the alien creatures known as the Silithid as you explore their hives. Many new endeavors await the high-level adventurer!


What are you waiting for? Get in there and make (new) history then join the discussion on the forums.

 

 

(via)

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