Patch 8.3: Der Talentbaum für die Horrific Visions
Eines der neuen Features aus dem kommenden Patch 8.3: Visions of N’zoth sind die bereits in Namen dieses Content Updates auftauchenden „Horrific Visions“. Dabei handelt es sich im Grunde um alternative Versionen von Sturmwind und Orgrimmar, die von den Truppen der Alten Götter überrannt wurden und die Spieler regelmäßig mit verstörenden Inhalten konfrontieren. Wer sich durch diesen instanzierten Content kämpft, der erreicht irgendwann einen Punkt, an dem sein Verstand es nicht mehr aushält und er in die Realität zurückkehren muss. Dadurch entsteht dann eine Beschäftigung, die eine Vielzahl von Durchläufen von den Spielern erfordert, steigende wöchentliche Eintrittskosten besitzt und praktischerweise mit Gruppengrößen zwischen 1 und 5 Spielern skaliert.
Um das Absolvieren der „Horrific Visions“ zu vereinfachen und einen permanenten Fortschritt in diesem instanzierten Gebiet zu gewährleisten, stellen die Entwickler ihren Spielern zusätzlich zu dem von Wrathion erschaffenen legendären Umhang Blacktalon’s Experimental Protection auch noch einen von MUTTER verwalteten Talentbaum rund um diese Neuerung zur Verfügung. Dieser Talentbaum funktioniert ähnlich wie die Verbesserungen in den Klassenhallen oder die Vorteile aus BfA und gewährt den Spielern Zugriff auf eine Reihe von positiven Effekten, die allerdings erst einmal nacheinander durch das Ausgeben der in den Visionen erhältlichen Corrupted Mementos freigeschaltet werden müssen. Diese Vorteile erlauben den Spielern einen längeren Aufenthalt in den Visionen, sie erhöhen die Menge der erhältlichen Belohnungen und sie vereinfachen das Bekämpfen der in diesem Spielinhalt vorhandenen Feinde. Dabei können die Spieler dann entscheiden, ob sie lieber ihre Alleingänge oder das Spiel in der Gruppe aufwerten möchten. Da die „Horrific Visions“ durchaus wichtigen Content darstellen und eng mit den Verbesserungen für den legendären Umhang verknüpft sind, sollten Spieler das Freischalten der Effekte in diesem Talentbaum nicht vernachlässigen.
Folgend findet ihr eine Übersicht zu den bisher von Data Minern entdeckten Vorteilen:
Tier 0:
- Talente aus der Forschung:
- Let There Be Light – Allows for you to discover torches which regenerate Sanity inside the Visions of N’Zoth. [NYI]
- Andere Talente:
- Clear Sight – Able to see and loot treasure chests in the Damned/Corrupted/Lost area of the Horrific Visions.
- Experimental Destabilization – While at or above 4% Sanity, your damage done is increased by 30/40/4%. While at or below 4% Sanity, your damage taken is reduced by 30/40/4%.
- Portable Clarity – Enter the Vision with 1/2/3 Portable Clarity Beams.
- Portable Clarity Beam
- Cleanse all madnesses and regenerate 100 Sanity for nearby allies every 1 sec for 6 sec. Combat interrupts this effect. Destroyed when leaving the Vision.
- Portable Clarity Beam
- Sanitation Mastery – [NYI] Killing an Aberration in the Visions grants you 5/10/15% Sanity.
- Vivification Procedures – Enter the Vision with 1/2/3 Seeker’s Vials.
- Seeker’s Vial
- Increases Sanity by 30%. May be used in combat. Destroyed when leaving the Vision.
- Seeker’s Vial
Tier 1:
- Talente aus der Forschung:
- Know No Fear – Increases your max sanity.[NYI]
- The Penitent Shall Pass – Your sanity now passively regenerates. [NYI]
- Andere Talente:
- Expansive Mind – Increases all party members‘ maximum Sanity by 100/$@312,888m1/$@312,889m1.
- Gift of the Titans – Defeating enemies in Horrific Visions has a chance to grant Gift of the Titans, increasing haste and movement speed by 60% for 20 sec.
- Singular Sanitation Expertise – Reduced damage taken and increased damage done by 5/10/5%. This benefit is lessened by 2/4/5% per additional party member in the Vision.
- Leveraged Materials – [NYI] When leaving the Vision, gain Cleansed Mementos for every unused Sanity Restoration Orb and Detoxifying Vial.
- Orb Operation Manual – Receive instructions on how to summon Sanity Restoration Orbs while within a Horrific Vision. The orb revives all nearby allies and restores their Sanity. Up to 3 Sanity Restoration Orbs can be summoned in a single Vision, and orbs summoned by any player in the party count against this limit.
- Vision Cartography – [NYI] Able to sync with Vision Mapping points, yielding Corrupted Mementos and granting you 40% increased movement speed.
- Vision Hunter – Killing an enemy grants 1/2/3% increased damage for 10 sec. Stacks up to 5 times.
Tier 2:
- Talente aus der Forschung:
- My Name Is Fury – Whenever you take damage that causes you to lose sanity, deal damage to the enemy as well. [NYI]
- Friends In The Darkness – Whenever you lose Sanity, chance to summon a friendly void fiend to fight by your side for a short time.[NYI]
- Andere Talente:
- Elite Extermination – Defeating an Elite enemy within the Visions of N’Zoth restores 200 Sanity.
- Experimental Endeavor Expertise – Cleansing Lights and Portable Clarity Beams you cast last 100% longer.
- Inversion – Each madness now comes with a minor beneficial effect.
- Vision Reorganization – [NYI] Able to see and open portals from alternate Horrific Visions, summoning enemies for additional rewards.
Tier 3:
- Talente aus der Forschung:
- Rich Cache – Chests now have a chance to contain stronger torches and greater scrolls in them. [NYI]
- Andere Talente:
- Emergency Cranial Defibrillation – Upon reaching 0 Sanity, you gain 500 Sanity. Occurs once per Vision.
- Synchronized Mind Stabilizer – The first revival you perform on an ally during the Vision costs no Sanity.
Tier 4:
- Talente aus der Forschung:
- Fleeting Vision – Whenever you are inside the Vision, your movement speed is increased. [NYI]
- Bountiful Vision – Increases the number of Corrupted Mementos that drop for you. [NYI]
Tier 5:
- Talente aus der Forschung:
- Stalwart Mind – Whenever you are afflicted by a madness, chance instead to benefit from a Boon of Resolve. {NYI]