Shadowlands: Wurden die ersten legendären Affixe entdeckt?

Shadowlands: Wurden die ersten legendären Affixe entdeckt?
Shadowlands: Wurden die ersten legendären Affixe entdeckt?
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In der kommenden Erweiterung Shadowlands werden die Spieler von World of Warcraft die in dem Turm Thorgast gefundenen Ressourcen dafür verwenden können, um neue legendäre Ausrüstungsteile mit ihren gewünschten Affixen herzustellen. Auch wenn dieses System zum jetzigen Zeitpunkt noch nicht in der geschlossenen Alpha dieses Addons vorhanden ist, so konnten Data Miner aber möglicherweise bereits einen ersten Teil dieser Neuerung in den Spieldaten finden. Dabei handelte es sich um eine Reihe von neuen Zaubern aus Build 34821, die mit der Bezeichnung „RuneforgeLegendaryAbility“ ausgestattet sind und daher möglicherweise die ersten legendären Affixe für die legendären Gegenstände aus Shadowlands darstellen.

Selbst ohne absolute Sicherheit oder eine Bestätigung der Entwickler sind die von Data Miner gefundenen Zauber sehr interessant. Zu diesen potenziellen legendären Affixen gehören nämlich nicht nur brandneue Effekte aus Shadowlands, sondern auch noch die Effekte von Legendaries aus Legion, die Boni von alten T-Rüstungssets, die Mächte von Artefaktwaffen und Azeritkräfte aus BfA. Wenn diese Fähigkeiten tatsächlich für die herstellbaren legendären Ausrüstungsteile der nächsten Erweiterung bestimmt sind, dann sieht es aktuell ganz danach aus, als könnten Spieler beliebte Effekte der Vergangenheit erneut nutzen und möglicherweise sogar alte Spielweisen für ihre Klasse zurückbringen.

Die folgende Übersicht listet auf, welche möglicherweise als legendäre Affixe dienenden Zauber bisher bereits von Data Minern entdeckt wurden. Leider sind zum jetzigen Zeitpunkt nur die Effekte für Todesritter, Magier und Krieger einsehbar.

 

 

Die Zauber für Todesritter:

General

  • Superstrain – Your Frost Fever, Blood Plague, and Virulent Plague also apply the other two diseases.
  • Phearomones – You and your minions gain 10% Haste while you are inside your Death and Decay and enemies damaged by your Death and Decay have a chance to cower in place for 3 sec.
  • Death’s Embrace – Increases the duration of Anti-Magic Shell by 100% and any damage it absorbs heals you.
  • Grip of the Everlasting – For 3 sec after casting Death Grip, you may cast the spell a second time without regard for its cooldown.
    • Original Source: 4pc MoP DK Arena PvP Set Bonus

 

Blood

 

Frost

  • Koltira’s Favor – Obliterate deals 10% increased damage and has a 15% chance to refund 2 runes.
  • Biting Cold – Remorseless Winter damage is increased byy 15%. The first time Remorseless Winter deals damage to 3 different enemies, you gain Rime.
  • Absolute Zero – Frostwyrm’s Fury has 50% reduced cooldown and Freezes all enemies hit for 3 sec.
  • Death Knight – Frost Power 04 (DNT)

 

Unholy

 

 

Die Zauber für Magier:

General

  • Expanded Potential – Your Fireball, Frostbolt and Arcane Blast have a chance to give you Expanded Potential, which causes your next Hot Streak, Brain Freeze or Clearcasting to not be consumed. 3+Haste RPPM
  • Disciplinary Command – Casting a Frost, Fire and Arcane spell within 10 sec of each other increases your Critical Strike damage of all your spells by 10%. This effect can only occur once every 30 sec.
  • Grisly Icicle – Your Frost, Fire, and Arcane damage against enemies affected by Frost Nova is increased by 10% and no longer breaks it.
  • Temporal Warp – While you have Temporal Displacement or other similar effects, you may use Time Warp at a reduced effectiveness, granting 15% Haste for 20 sec.

 

Arcane

  • Arcane Harmony – Increases the damage done by Arcane Missiles by 10%. Each time Arcane Missiles hits an enemy, the damage of your next Arcane Barrage is increased by 2%. This effect stacks.
  • Arcane Bombardment – Arcane Barrage deals an additional 40% damage against targets below 35% health.
  • Siphon Storm – Evocation grants 2 Arcane Charges, and while channeling Evocation, your Intellect is increased by 2% every 1 sec. Lasts 30 sec.
  • Triune Ward – Casting any Barrier spell grants the effects of Blazing Barrier, Ice Barrier, and Prismatic Barrier. Each absorb shield has 40% effectiveness.

 

Fire

  • Fevered Incantation – Each consecutive critical strike you deal increases critical strike damage you deal by 2%.
  • Firestorm – When Hot Streak activates, you have a low chance to cause all Pyroblasts and Flamestrikes to have no cast time and be guaranteed critical strikes for 5 sec. 1+Haste RPPM
  • Molten Skyfall – Casting 30 Fireballs or Pyroblasts calls down a Meteor on your target. Hitting an enemy player counts as double.
  • Sun King’s Blessing – After consuming 6 Hot Streaks, your next non-instant Pyroblast cast within 15 sec grants you Combustion for 6 sec.

 

Frost

  • Slick Ice – While Icy Veins is active, each Frostbolt you cast reduces the cast time of Frostbolt by 5%, stacking up to 10 times.
  • Cold Front – Casting 15 Frostbolts or Flurries calls down a Frozen Orb on your target. Hitting an enemy player counts as double.
  • Freezing Winds – While Frozen Orb is active, you gain Fingers of Frost every 5 sec. While Frozen Orb is not active, each Frostbolt reduces the cooldown of Frozen Orb by 2.5 sec.
  • Glacial Fragments – Ice Lance has a 15% chance to explode into shards of ice when it hits a target, dealing (40% of Spell power) Frost damage to up to 5 enemies near your target. This chance is increased to 50% if your target is standing in a Blizzard.

 

 

Die Zauber für Krieger:

General

 

Arms

  • Warrior – Arms Power 01 (DNT)
  • Battlelord – Your Slam has a 30% chance to reset the cooldown of Mortal Strike.
  • Warrior – Arms Power 03 (DNT)
  • Warrior – Arms Power 04 (DNT)

 

Fury

  • Warrior – Fury Power 04 (DNT)
  • Warrior – Fury Power 03 (DNT)
  • Warrior – Fury Power 02 (DNT)
  • Warrior – Fury Power 01 (DNT)

 

Protection

  • Thunderlord – Each enemy you hit with Thunder Clap reduces the remaining cooldown on Demoralizing Shout by 3 sec.
  • The Wall – Shield Slam generates an additional 2 Rage and reduces the remaining cooldown of Shield Wall by 4 sec.
  • Warrior – Protection Power 03 (DNT)
  • Warrior – Protection Power 04 (DNT)

 

 

(Via)

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