Diablo 3: Ein kleines Balance-Update für Patch 2.6.7

Diablo 3: Ein kleines Balance-Update für Patch 2.6.7
Diablo 3: Ein kleines Balance-Update für Patch 2.6.7
User Rating: 4.8 (1 votes)

Auch wenn durch die Veröffentlichung von Patch 2.6.7 im Grunde alles darauf hindeutete, dass die Vorbereitungen für die neunzehnte Saison von Diablo 3: Reaper of Souls zum jetzigen Zeitpunkt komplett abgeschlossen sind, so haben mehrere in den letzten Tagen von Community Managerin Nevalistis veröffentlichte Blueposts (1 und 2) diese logische Schlussfolgerung allerdings als inkorrekt enthüllt. Den Beiträgen dieser Community Managerin zufolge möchten die Entwickler von Blizzard Entertainment vor dem Start von Saison 19 scheinbar noch ein kleines Balance-Update für Patch 2.6.7 veröffentlichen, welches einige der nervigsten Fehler und Probleme mit der Balance des Spiels korrigieren soll.

Einem im Verlauf des gestrigen Abends veröffentlichten dritten Bluepost zu diesem Thema zufolge soll dieses geplante Balance-Update erst einmal den während der Testphase stark abgeschwächten Gürtel Klagelied wieder ein wenig verstärken. Dabei möchten die Entwickler diesem Gegenstand seinen alten Affix zurückgeben, der den von Zerfleischen verursachten Schaden dieses Mal um 100-150% erhöhen wird. Zusätzlich dazu möchten die Verantwortlichen dieses Update dafür nutzen, um den derzeit sehr mächtigen Kreuzritter ein wenig zu schwächen. Aus diesem Grund statten sie den Gegenstand Schild des Zorns auch mit einer neuen Limitierung aus. Der extrem mächtige Effekt dieses Schildes kann mit dieser neuen Limitierung nur noch maximal 20 Stapel gleichzeitig besitzen. Zu diesen zwei Anpassungen kommen dann noch drei Fehlerbehebungen für nervige Probleme mit bestimmten Spielelementen.

Was andere problematische Spielweise wie beispielsweise den Rathma-Totenbeschwörer, den Bazooka Wizard oder die allgemeine Leistung von Dämonenjägern betrifft, so sind die Entwickler zum jetzigen Zeitpunkt leider noch nicht bereit dafür wirkliche Änderungen in diesen Bereichen zu veröffentlichen. Diese problematischen Spielweisen stehen aber auf jeden Fall auf der Liste für zukünftige Updates und sollen irgendwann in den nächsten Wochen oder Monaten überarbeitet werden. Spieler können ihre Ideen und Vorschläge für notwendige Spielbalanceänderungen gerne in Form von konstruktiven Beiträgen an die Entwickler weiterleiten.

 

Hey all,

So as you may have seen elsewhere, we’ll be issuing a small update to 2.6.7 between now and the start of Season 19 to address some balance issues prior to the start of the Season of Eternal Conflict. This patch isn’t going to resolve every balance issue; there’s simply not enough time between the need for QA verification and patch submission for all our platforms to address everything. That said, we’re committed to continuing to balance with community feedback in mind as we release additional patches throughout 2020.

For Season 19, though, here’s what you can look forward to (these Patch Notes are currently pending through Localization for official release, so please take unofficial translations you read with a grain of salt):

Items

  • Lamentation 985
    • Now increases the damage of Rend by [100-150%]
    • Developer’s Note: As we’ve indicated in forum posts, we overshot on Lamentation’s original implementation during the 2.6.7 PTR. However, we also very much undershot the overall balance of Rend/Whirlwind’s adjustments by removing this bonus completely. After reading a ton of your feedback and completing our own internal testing, we’ve settled on a middle ground we believe reaches the balance level we were shooting for.
  • Shield of Fury 1.7k
    • The benefit of this item now stacks up to a cap of 20
    • Developer’s Note: As many of you noted coming out of our 2.6.7 update, we also overshot on Crusader with the live patch. We love to see Crusader performing much better with it’s new set, and this cap should reign in damage to a more reasonable level

 

Bugs

  • Patterns of Justice
    • Fixed an issue where the Tempest Rush Flurry rune attack did not benefit from the 6-Piece bonus when cancelling Tempest Rush (PC Only)
      • Developer’s Note: We were unable to resolve this for 2.6.7a for Console; however, it is slated to be fixed on Console in a future patch.
  • Fjord Cutter 184
    • Fixed an issue where Fjord Cutter was increasing all damage to slowed or chilled enemies instead of just Seismic Slam damage
  • Won Khim Lau 124
    • Fixed a bug where Epiphany would trigger teleporting while channeling Tempest Rush (Electric Field) when Won Khim Lau was equipped

 

We know there are still other things to address, including Rathma Necromancer, Bazooka Wizard, and general Demon Hunter performance (among other concerns for other classes that we have slated for future patches). We’re not ready to deploy changes on these fronts, but we are continuing to pore through feedback, experiment, and iterate on potential solutions, so please keep making your voice heard in a constructive manner!

We’re also discussing extending future PTRs for patches that include additional set items; one week was simply not enough for the iteration process, and we’re adjusting accordingly.

It’s taken time to get communication to a more mobile and agile place, and I appreciate your patience while we’ve worked to get new processes in place. Hopefully it shows that we’re working on addressing as much as we can, as timely as we can; we are passionate about Sanctuary and its inhabitants, and we’re doing our best to make Diablo III as awesome as it can possibly be.

Thanks for reading, and we’ll see you in Patch 2.6.7a and Season 19!

 

 

(via)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

JustNetwork | Just! Stevinho
Registrieren
Username Passwort