Overwatch: Die PTR Patchnotes der vergangenen Woche

Overwatch: Die PTR Patchnotes der vergangenen Woche
Overwatch: Die PTR Patchnotes der vergangenen Woche
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Im Verlauf der vergangenen sieben Tage haben die für die fortlaufende Entwicklung von neuen Inhalten für Overwatch zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment mehrere neue Updates auf den öffentlichen Testserver dieses beliebten Hero Shooters aufgespielt, die selbstverständlich auch wieder alle von offiziellen PTR Patchnotes in den Battle.Net Foren begleitet wurden. Diesen informativen Übersichten zufolge handelte es sich bei diesen neuen Spielversionen leider nur um sehr klein gehaltene Updates für den PTR mit denen die Entwickler eine Vielzahl von unterschiedlichen Fehlern behoben wollten. Die einzigen wirklichen Veränderungen aus diesen Patches waren für den aktuell auf dem öffentlichen Testserver testbaren Workshop bestimmt und sollten den Spielern einige bessere Optionen für ihre bisherigen Kreationen zur Verfügung stellen. Aufgrund dieser Anpassungen am Workshop können Spieler jetzt beispielsweise die minimale Wartezeit auf 0.016 Sekunden reduzieren, die Stärke der Schwerkraft auf 0% setzen, das Tempo von Geschossen auf 0% setzen und besser zwischen kompletten Teams und einzelnen Mitgliedern unterscheiden.

Folgend findet ihr eine Zusammenfassung der in den letzten Tagen veröffentlichten Patchnotes zu dem PTR von Overwatch.

 

Overwatch PTR Patch Notes:

Bug Fixes:

Custom Games

  • When you save a preset, the name now changes to the selected preset.
  • There is now a key binding for restarting a custom game.

 

Heroes

  • Doomfist
    • Fixed a bug where Seismic Slam could hit enemies that were out of Doomfist’s normal range

 

 

Workshop:

  • Added Actions:
    • Set Primary Fire Enabled
    • Set Secondary Fire Enabled
  • Lowered minimum Wait time from 0.25 seconds to 0.016 seconds.
  • Lowered minimum projectile speed and gravity to 0%.
  • Increased number of entities (icons and effects) from 32 to 64.
  • Increased significant digits of number entries from 2 to 3.
  • Because “Team” and “Teams” were accidentally included twice in the list of available strings, one pair has been renamed to “Teammate” and “Teammates”.
    • If you used the “Team” or “Teams” strings in your scripts, you may need to check them and update them in case they were renamed.
  • Spectators will now only see what all players can see. This change affects icons, effects, messages, objective descriptions, HUD text, and in-world text.
    • If only one player has joined the game, then the spectator will see what that player sees (since that one player is “all players” in that circumstance).
  • The “Play Effect” action will now correctly attach effects to players if a player is provided as a position.
  • Fixed an issue where presets would not save properly if you had an error in your script.
  • Fixed multiple bugs with the “Set Max Health” action, particularly with its interaction with barrier health.
  • Fixed UI and effects not correctly interpreting chased variables whose destinations or rates were player-specific values (such as player variables).
  • Fixed the “Set Ultimate Charge” and “Start Camera” actions sometimes not correctly reading player-specific values (such as player variables).
  • Fixed the “Start Holding Button” action not handling the “Interact” button correctly.
  • Improved stability.
  • Fixed several “Disable Built-In Game Mode” actions not working in certain situations.
  • Fixed several player modifications (such as movement speed) not carrying over between rounds of a Control map.
  • Fixed “Set Max Health” action not working consistently.
  • Fixed “Is Using Ultimate” not working for some heroes.
  • Fixed “Disallow Button” not being able to disable button input for Bastion’s Gatling Gun.
  • Fixed “Player Carrying Flag” resulting in a non-player entity.
  • Fixed a bug where it could become impossible to access the Escape menu when using certain actions.
  • Improved stability.

 

 

(via)

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