Kaéo Milker über die Zukunft von Heroes of the Storm

Kaéo Milker über die Zukunft von Heroes of the Storm
Kaéo Milker über die Zukunft von Heroes of the Storm
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Da der vor Kurzem auf der offiziellen Communityseite veröffentlichte Beitrag zu der Verkleinerung des Entwicklerteams und der Abschaffung der HGC im Jahr 2019 zu enorm viel Frust innerhalb der Spielerschaft dieses von einigen Spielern wirklich geliebten Titels führte, hat sich Production Director Kaéo Milker vor einigen Tagen netterweise ebenfalls zu diesem Thema zu Wort gemeldet und in einem umfangreichen Bluepost die aktuelle Situation des Entwicklerteams etwas genauer geschildert. In diesem Beitrag erklärt dieser Mitarbeiter von Blizzard Entertainment erst einmal, dass die anderen Projekte dieses Studios (WoW, Overwatch, unangekündigte Neuerungen etc.) durch diese Maßnahme jetzt zwar etwas dringend benötigte Hilfe erhalten, aber sich dafür das Tempo der Entwicklung von neuen Inhalten für Heroes of the Storm spürbar reduzieren wird. Trotzdem arbeitet Arbeit im Moment noch immer eine eifrige Gruppe von Entwicklern an diesem Spiel, die bereits seit den Anfängen an diesem Projekt arbeiten und es auch in Zukunft weiterhin tun werden.

Wichtig an dieser Situation ist allerdings, dass das für Heroes of the Storm verantwortliche Team diese problematische Situation laut Production Director Kaéo Milker dafür nutzen musste, um ihre Pläne für das Jahr 2019 zu überdenken und neue Prioritäten für die nächsten 12 Monate zu setzen. Auch wenn solche Planänderungen erst einmal schlimm klingen und Spieler sich über die Zukunft dieses Titels sorgen, so möchten die verbliebenen Entwickler im Jahr 2019 selbst mit einigen ins Wasser gefallenen Plänen weiterhin brandneue Helden, Reworks für bereits bekannte Helden und auf bestimmten Themen basierende Events veröffentlichten. Für diese kommenden Inhalte wurden neue Ziele und Zeitpläne erstellt, die widerspiegeln, auf welche Weise die Entwickler ihre verbliebenen Ressourcen möglichst optimal einsetzen möchten. Genauere Informationen zu diesen Ideen und der Zukunft von Heroes of the Storm sollen folgen, wenn die Verantwortlichen die finalen Pläne feststehen.

Folgend könnt ihr selbst einen Blick auf den Beitrag von Production Director Kaéo Milke werfen und euch genauer über die Aussagen dieses Entwicklers informieren.

 

A message from Kaéo Milker

Yesterday, we announced a difficult decision—the HGC will not be returning in 2019 and we’ll be transitioning some Heroes of the Storm developers to our other game teams. While our extended Blizzard family working on World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch, and our unannounced projects will be getting an influx of much-needed, extremely talented Heroes devs to help them achieve their goals, it also means that we’ll need to change the cadence of support for Heroes going forward.

So, I’m sad. I’m sad because I love this team and this game that we’ve built together, with all of you, and this past year has been such a great one for Heroes of the Storm. The HGC had its best year yet and I was so looking forward to the 2019 season. On the game side, we’ve had a steady stream of some of the most sought-after heroes, amazing themed events, and impactful reworks. We also made meaningful progress on improving core systems and features across the game. We truly hit our stride in 2018, so I’m disappointed that some of the exciting plans we had for 2019 will have to change.

But all is not lost. The team that remains dedicated to Heroes of the Storm is a veritable Who’s Who of developers who have been driving every facet of the game from the very beginning—from people you know and have seen speak publicly about the game for years, to those who have poured their hearts into it from behind the scenes. In short, we’re continuing to develop the game with an incredible team that has the experience and passion required to support Heroes of the Storm well into the future.

The Heroes of the Storm team and I also have a unique opportunity to rethink things and reprioritize. Because now more than ever, our charge is to focus on taking care of you, our players, and to channel all our energy into keeping the game dynamic and fun. This means we’re still committed to regular hero reworks, themed events, and even new heroes. We’re setting our sights on the new goals and timelines for what we want to do with the game from here on out and we’re eager to share those plans as soon as they’re finalized.

So, I’m also excited. I’m excited for my teammates to bring their hard-won experience from making this game to the other teams at Blizzard to help their games be even better. And I’m especially excited for Heroes of the Storm to continue evolving with a renewed focus and purity of purpose.

Thank you for joining us on the journey so far, and please bear with us through these changes. Your feedback is as critical as ever, and continues to guide our priorities and decisions while helping us be better along the way.

Thank you,
Kaéo

 

 

(via)

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