Update: Die Entwickler über den Netherlichttiegel
Update: Community Manager Lore hat seinen vor einigen Tagen veröffentlichten Bluepost über die genaue Funktionsweise des mit Patch 7.3 erscheinenden Netherlichttiegels in der vergangenen Nacht netterweise noch einmal aktualisiert und diese auf den am häufigsten gestellten Fragen der Spieler basierende Übersicht dadurch dann um einige weitere informative Erklärungen zu diesem System erweitert. In diesem neuen Beitrag erklärt dieser Mitarbeiter von Blizzard Entertainment den auf Patch 7.3 wartenden Spielern unter anderem, welche Vorrausetzungen sie zum Freischalten des Tiegels erfüllen müssen, warum dieses Feature ebenfalls wieder einen Zufallsfaktor besitzt und was für Pläne das Entwicklerteam aktuell eigentlich für die Relikte hat. Folgend findet ihr neben dem eigentlichen Bluepost von Community Manager Lore auch noch eine übersetzte Zusammenfassung der interessantesten Aussagen.
Die Zusammenfassung:
- Der Netherlichttiegel wird nur zwei Vorrausetzungen besitzen: Spieler müssen sich auf Level 110 befinden und den automatisch während der Kampagne aus Patch 7.3 freigeschalteten Erfolg „Now You’re Cooking with Netherlight“ besitzen.
- Da technische Probleme mit den Schlachtzügen von Legion dafür sorgen, dass Relikte aus Raids nur bestimmte Traits besitzen können, fühlt es sich für aktive Raider aktuell leider so an, als müssten sie sich für optimale Relikte auf jeden Fall durch mythische Schlüsselsteindungeons kämpfen. Die Entwickler hoffen darauf, dass die Funktionsweise des Netherlichttiegels diese Situation ein wenig verbessert.
- Die Entwickler sind aber dennoch der Meinung, dass ein gewisser Zufallsfaktor wichtig ist. Der Netherlichttiegel soll die Relikte im Durchschnitt besser machen und nicht alle Relikte auf die gleiche Stufe stellen. Wer ein optimales Relikt erhalten möchte, der muss etwas Arbeit und Zeit investieren.
- Spieler werden die Relikte nach dem Benutzen der Vorschau nicht länger handeln können. Diese Einschränkung ist notwendig, weil die Talente der Relikte erst während der Vorschau selbst erzeugt werden und vorher noch nicht existieren. Dieser Vorgang funktioniert ähnlich wie das Verzaubern von Gegenständen. Zusätzlich dazu möchten die Entwickler vermeiden, dass Spieler in einem Schlachtzug ihre gefundenen Relikte direkt zum Netherlichttiegel tragen und eine Pause in ihrem Run einlegen.
- Vor Patch 7.3 erbeutete Relikte können im Netherlichttiegel verwenden werden.
- Hardcore Min/Maxer werden für ihre optimalen Relikte vermutlich sehr viel Zeit in den Netherlichttiegel investieren. Alle anderen Spieler profitieren dadurch, dass es aufgrund dieses Features wesentlich weniger schlechte Relikte gibt und selbst nicht ganz optimale Relikte noch immer eine Verbesserung darstellen könnten.
- Auch wenn die Entwickler eigentlich auf Mechaniken verzichten wollten, die die Spieler konstant zum Reisen zu einem bestimmten Ort oder NPC zwingen, so sehen die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment das Ganze bei dem Netherlichttiegel aber nicht unbedingt als Problem an. Da dieses Feature sich nämlich nur auf Relikte auswirkt, müssen Spieler diesen Ort vermutlich nicht ganz so oft aufsuchen.
One quick update for now, based on some discussions that came up after this was posted on Friday:
Q: What are the requirements to access the Netherlight Crucible?
A: Our intent at this stage of development is for there to only be two requirements: your character is level 110, and you have the account-wide achievement „Now You’re Cooking With Netherlight.“ That achievement is given as part of the final chapters of the 7.3 story campaign, which is planned to open week 3 of the patch (so 15 days after release).
We’ve been able to isolate a couple of bugs – partly due to responses to this thread, so thank you! – that are currently on the PTR preventing access to the Netherlight Crucible unless you have a rank in Concordance of the Legionfall. That’s an unintended restriction, which we’re working on fixing for a future PTR update.
Okay, here’s a first pass at some answers. Thanks for all the discussion so far.
Q: Why are you adding this system? What’s with the RNG?
A: The Netherlight Crucible (aside from being an important part of the 7.3 storyline) is intended to help with an issue with Relic availability that players have been reporting for some time now. As Ion explained during our last Q&A, there are technical issues with the way Relics were built that limit which bonus traits can be available from raids. This has caused a number of raiders to feel as though their best bet is to run Mythic Keystone dungeons constantly in the hopes of having a Relic with their ideal bonus trait drop (and Titanforge for a high item level).
Those who were following development of Patch 7.2 may recall an earlier take on an improvement for this issue, where we experimented with adding a single, randomized second bonus trait to Relics. Ultimately, we decided that was the wrong approach, and wanted a system that put a little more control in players’ hands. So, while the Netherlight Crucible does still have an element of randomness, it presents you with several options to choose from.
To be clear: we believe that having some element of randomness is important. Our goal was not to simply allow players to choose the precise bonus traits they wanted (you already do that, more or less, when spending Artifact Power). We still want there to be those exciting moments where a Relic gives you a great outcome. The Netherlight Crucible is intended to make Relics more valuable on average, not to make all Relics be equal value.
Q: Will I be able to trade Relics with other players to see who gets the best options at the Crucible?
A: No. Previewing a Relic at the Netherlight Crucible will bind it to your character and remove the ability to trade it. This is because those trait options don’t actually exist on the Relic until you attune it to the Crucible, in a process similar to enchanting a piece of gear. It also prevents raid teams from feeling like they need to send everyone who might be interested in a Relic back to the Vindicaar before continuing.
Q: Will the Netherlight Crucible work on Relics acquired prior to 7.3 release?
A: Yes. However, keep in mind that it will take some time (likely several weeks) to unlock the later stages of the Netherlight Crucible, where the additional bonus traits come in. We don’t expect that stockpiling Relics prior to 7.3 will give any real advantage in practice.
Q: Doesn’t this just mean I’ll want my best two traits on each Relic now?
A: For the hardcore min/maxer, yes, there will still be a “best” outcome for your Relic configuration. However, there are now more Relics that can achieve that state (as Relics with your second-best trait can now roll your best trait at the Crucible), and you’ll encounter fewer “bad” Relics along the way.
Q: Why do I have to go back to the Netherlight Crucible to upgrade my Relic? Didn’t you want to get away from mechanics like that?
A: Players often compare this to the old Reforging system, and our dislike of having to visit a vendor after each and every upgrade. That hasn’t changed. The Netherlight Crucible only affects Relics – you won’t need to visit the Crucible every time you pick up a new pair of boots.
Originalartikel:
Das vor Kurzem auf Twitch durchgeführte Live Q&A mit Game Director Ion Hazzikostas zeigte den Entwicklern recht deutlich, dass es innerhalb der Community von World of Warcraft im Moment leider noch immer viel Verwirrung und ungeklärte Fragen zu dem mit Patch 7.3 erscheinenden Netherlichttiegel und seiner genauen Funktionsweise gibt. Um die Spieler ein bisschen besser über dieses kommende Feature zu informieren und einige bisher ungeklärt gebliebene Punkte klarzustellen, hat sich Community Manager Lore in der vergangenen Nacht nun wieder einmal in den Foren zu Wort gemeldet und dort dann einen informativen Bluepost zu dem Netherlichttiegel veröffentlicht. In diesem Beitrag erkläre dieser Mitarbeiter von Blizzard Entertainment unter anderem, was für Auswirkungen dieses System haben wird, wann die Spieler die einzelnen Reliktslots freischalten und wie das Auswählen der Talente funktionieren wird.
Wer sich den auf Englisch verfassten ursprünglichen Bluepost nicht selbst durchlesen möchte, der sollte einmal einen Blick auf die folgende Zusammenfassung werfen:
- Das erste Tier an Talenten aus dem Netherlichttiegel erhöht jeweils die Gegenstandsstufe der Artefaktwaffe.
- Mit einem Artefaktlevel von 60, 63 und 66 schalten die drei Relikte einer Artefakwaffe die zweite Reihe an Talenten frei. In diesem Tier müssen die Spieler sich zwischen einem zufällig erzeugten Schatten-Talent und einem zufällig erzeugten Licht-Talent entscheiden. Auch wenn das Interface auf dem PTR aktuell noch immer Ränge für diese Fähigkeiten anzeigt, so werden diese Talente in der Zukunft allerdings keine Ränge besitzen.
- Die dritte Reihe der Reliktslots schaltet sich jeweils mit einem Artefaktlevel von 69, 72 und 75 frei. In diesem Tier können die Spieler eines von drei zufällig erzeugten Artefakteigenschaften aus dem Talentbaum ihrer Artefaktwaffe verbessern. Spieler müssen in dieser Reihe allerdings eine Eigenschaft auswählen, die durch das Interface mit dem zuvor ausgewählten Talent verbunden ist. Beispiel: Wer in Tier 2 das linkte Talent wählte, der kann in Tier 3 nur zwischen dem Talent auf der linken Seite und dem Talent in der Mitte wählen.
- Eine Artefakteigenschaft kann durch den Netherlichttiegel nicht zwei Mal verbessert werden. Spieler müssen pro Relikt andere Eigenschaften wählen.
- Die Talente aus Tier 2 und Tier 3 werden zufällig festgelegt, wenn Spieler ihre Relikte ausrüsten oder sich im Netherlichttiegel eine Vorschau dieser Gegenstände anzeigen lassen.
The Netherlight Crucible And You
Hey guys!
So, after yesterday’s Q&A, it’s become apparent that there’s still some confusion about the Netherlight Crucible and how it works. We’ve been keeping an eye on your discussions about the topic, and wanted to give some explanations where we can, as well as open up a thread for any additional questions you may have.
Q: How do the Relic „talents“ unlock?
A: As your Artifact increases in level (by spending Artifact Power), your Relic slots will level up as well. When you first unlock the Crucible, you’ll have access to the first additional trait (a +5 increase to your Artifact’s item level) in each slot. The second row unlocks at Artifact level 60, 63, and 66 (for the left, center, and right Relic slots respectively), and the third and final row unlocks at Artifact level 69, 72, and 75. This should all be pretty apparent when you look at those slots in-game, but may not be showing clearly via datamined info.
Q: What did you mean by „it can’t double roll a trait“?
A: Just that you will never be able to upgrade a Relic to increase the same Artifact trait twice. If your Relic already has a bonus rank of Wrath of the Ashbringer on it, that trait will not be one of the three options presented in the bottom row of the Crucible’s upgrade tree.
In other words, there’s no risk of having your Wrath of the Ashbringer relic be „ruined“ by not rolling a second bonus to Wrath of the Ashbringer, because that could never have happened in the first place. However, if you get a relic without Wrath of the Ashbringer, there’s now a chance that it’ll gain it from the Crucible.
Additionally, those three options will always be unique; it won’t, for example, give you the „choice“ between Deflection, Deflection, or Deflection. Aside from making sure you always have options, this means that your odds of having your favorite trait appear on a Relic you’d otherwise have discarded are actually pretty decent.
Q: How do the ranks for the first two rows work?
A: There are no such ranks. We think this is coming from some confusion about how the Netherlight Crucible is showing up in datamining, versus how it actually operates in-game. Once you’ve unlocked a row in the Crucible, you just select the option you like, and that’s it – there’s no additional leveling up of those options beyond that.
For those peeking into the data (or anyone else who might be curious): this is because of how we built the system to allow the unlockable effects to stack between each relic. It’s just a subtle behind-the-scenes optimization on our end.
Hopefully that will help clear the air about how the Netherlight Crucible works, but we’re sure you have more questions, so ask away and we’ll do our best to answer what we can! We’ll aim to provide an update sometime next week. Thanks!
So richtig schlecht, es war mir zwar schon voher klar das es mal wieder schön random alles ist, sich dann aber im QA hinzustellen und zu meinen man wolle mit dem ding gegen rng gegensteuern ist entweder frech oder nur total dumm.
Der Zufall ist ein wichtiger Teil des Spiels (wie bei jedem Titel mit Beute). Meiner Meinung nach hält es sich mit diesem System noch in Grenzen. Da ist der Zufall bei den legendären Gegenständen wesentlich schlimmer. Ansonsten bin ich froh darüber, dass die Einführung des Tiefels viele der Systeme rund um Artefaktwissen etc. vereinfacht. Das hat man in Legion bisher vom Spielen meiner Twinks abgehalten.
Legendarys kann man gezielt grinden, dies hier nicht. Kriegste dein BiS Relic ausm Raid mitn guten ilvl und kannst es in die Tonne treten weil Tier 2 und Tier 3 fürn arsch sind, dolles System. und NEIN solch eine randomness gehört nicht ins Game, vor Legion wars auch nicht der Fall! Legion treibt es mit dem random shit einfach auf die Spitze.
Selbst unter den Umständen würde man das Relikt vermutlich trotzdem verwenden, weil die Gegenstandsstufe einfach zu wichtig ist. Man könnte den Zufallsfaktor tatsächlich ein wenig runterschrauben. Da stimme ich dir zu. Allerdings finde ich trotzdem, dass du (und einige andere Leute) es leicht übertreiben. Dadurch geht weder die Welt unter noch das Spiel wird zerstört.