Overwatch Testlabor: Die Patchnotes für das neueste Experiment

Overwatch Testlabor: Die Patchnotes für das neueste Experiment
Overwatch Testlabor: Die Patchnotes für das neueste Experiment
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In der Nacht von gestern auf heute wurde das in Overwatch vorhandene Testlabor erneut aktualisiert und mit einer Reihe von Änderungen ausgestattet, die in der nahen Zukunft möglicherweise für die normale Retail-Variante des Spiels übernommen werden. Bei den dieses Mal direkt auf den Liveservern testbaren Anpassungen handelt es sich interessanterweise um Spielbalanceänderungen für mehrere ausgewählte Helden. Diese Veränderungen sollen den Schaden von Ashe etwas herunterschrauben, die Spielstärke von Baptiste, Orisa und McCree ein wenig steigern und das Heranziehen von kleineren Helden für Roadhog vereinfachen. Wer diese Spielbalanceänderungen schon jetzt ausprobieren und sich an der Testphase für diese Inhalte beteiligen möchte, der muss sich einfach nur in Overwatch über den entsprechenden Menüpunkt für das Testlabor anmelden. Danach startet ein Spieler dann direkt in eine Runde mit der 2-2-2 Rollenwahl und den aktiven Anpassungen.

 

Overwatch Retail Patch Notes – September 18, 2020:

EXPERIMENTAL MODE

The next experiment begins! This time we’re hoping to get your feedback on some balance updates. We’re using the 2-2-2 Role Queue ruleset so that you can get a feel for how these balance changes might affect the live game.

 

HERO UPDATES (ONLY IN EXPERIMENTAL)

Ashe

  • Dynamite
    • Explosion damage reduced from 75 to 50

 

Developer Comments: Ashe is still a bit too powerful, but we’d like to keep her rifle feeling impactful so we’re taking some power out of her Dynamite ability.

 

Baptiste

  • Amplification Matrix
    • Ultimate cost decreased 15%

 

Developer Comments: Baptiste generates a majority of his ultimate charge through area-of-effect healing. As we reduced area healing values recently, we’re also scaling down the cost of his ultimate.

 

McCree

  • Combat Roll
    • Can now be activated in the air
    • Distance increased 20%
  • Flashbang
    • Stun duration increased from 0.7 to 0.8 seconds

 

Developer Comments: After scaling down the damage output of McCree’s primary fire, we’re looking to give back a bit of power through improvements to his abilities.

 

Orisa

  • General
    • Base armor increased from 200 to 250
  • Fusion Driver
    • Projectile speed increased from 90 to 120

 

Developer Comments: Increased projectile speed will help Orisa’s weapon feel more responsive, reducing the need to lead targets. We found that recent adjustments to Orisa’s abilities were more impactful than we originally anticipated and have increased her armor to compensate.

 

Roadhog

  • Chain Hook
    • Now pulls targets 0.5 meters closer (3.5 meters down to 3.0 meters)

 

Developer Comments: After the last round of shotgun improvements, Roadhog’s Chain Hook combo still wasn’t effective against some of the smaller enemy heroes. This change pulls targets closer to melee range for swifter, more reliable combo execution.

 

 

(via)

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