SC2: Das neue Community Update vom 17. Dezember

SC2: Das neue Community Update vom 17. Dezember
SC2: Das neue Community Update vom 17. Dezember
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Auch wenn sich das Jahr so langsam seinem Ende entgegen neigt und auch die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment sich auf die anstehenden Feiertage vorbereiten, so haben die für Starcraft 2 verantwortlichen Entwickler vor Kurzem aber trotzdem noch einmal ein neues Community Update in den Battle.Net Foren veröffentlicht. In diesem Bluepost erklärten die verantwortlichen Entwickler unter anderem, wie zufrieden sie mit den vor Kurzem veröffentlichten Spielbalanceänderungen sind, welche Maßnahmen nicht ganz so gut funktioniert haben und was für Änderungen sie mit den Wartungsarbeiten in dieser Woche überraschenderweise nachgereicht haben. Genauere Informationen zu diesen Punkten findet ihr jetzt entweder in der folgenden Zusammenfassung des Beitrags oder in dem am Ende eingebauten Bluepost der Entwickler.

 

Zusammfenassung des Blueposts:

  • Die Spielstärke der Nyduswürmer war ein wichtiges Thema in 2019. Das Entwicklerteam ist der Meinung, dass sich sowohl die Häufigkeit der Verwendung als auch die Effektivität der Nyduswürmer aktuell in einer guten Position befinden.
  • Ein weiteres Problem in 2019 drehte sich um die Stärke der Verseucher/Brutlords und das durch diese Einheiten entstehende passive Endgame. Durch die vor Kurzem veröffentlichten Änderungen an diesen Einheiten der Zerg ist das Endgame dynamischer geworden und kleine Entscheidungen fühlen sich wichtiger an.
  • Das Team hat in dieser Woche eine Änderung am Adepten veröffentlicht:
    • Die Upgrade-Effekte der Resonanzgleven wurden rückgängig gemacht.. Die verworfene Variante dieses Upgrades führte laut den Entwicklern zu einigen sonderbaren Spielsituationen und weniger taktischer Tiefe.
    • Das Resonanzgleven-Upgrade erhöht jetzt die Angriffsgeschwindigkeit von Adepten um 45 %.
  • In dieser Woche es auch noch einige Anpassungen an den Verseuchern:
    • Die erst vor Kurzem eingeführte neue Fähigkeit „Mikrobischen Schleier“ war ein wenig zu schwach und wurde in Turnieren kaum eingesetzt. Deshalb haben die Entwickler den Effekt verbessert und die Freischaltung erleichtert.
    • Der Radius von Mikrobischen Schleier wird von 3 Metern auf 3.5 Meter erhöht.
    • Die Kosten von Mikrobischen Schleier werden von 100 auf 75 reduziert.
    • Mikrobischen Schleier benötigt jetzt keinen Schwarmstock mehr.

 

 

Community Update – December 17, 2019

Hey everyone,

It’s been a few weeks since the 2019 post-BlizzCon changes went live, and before the year comes to a close, we’d like to take some time to review the changes we’ve made and the resulting games we’ve seen so far. Some notable tournaments we’ve been paying attention to include Nation Wars, WESG qualifiers, and of course, HomeStory Cup XX.

One of the hot topics of 2019 was the Nydus Worm, and based on the games we’ve seen so far, we feel pretty good about its level of use and its effectiveness when used. Nydus and Nydus/Swarm Host usage has generally decreased in ZvP, which we believe is caused by both changes to the Nydus Worm and the map pool. And when Nydus Worms are used in the matchup, we feel a lot better about the new level of difficulty by which Protoss has to fight them. Meanwhile, while we’re seeing less direct Nydus aggression in ZvT, we do see increased Nydus/Swarm Host usage, which we attribute to a spike in the popularity of mech play.

Another popular topic of discussion in 2019 was the strength of Infestor/Brood Lord and the resulting passive endgames it caused. With the changes made to both these units in the post-BlizCon patch, we believe the late-games that we see are a lot more dynamic, and small decisions in the late-game feel more impactful to the end result of the game.

In general, when it comes to balance, especially late-game balance, we believe it’ll take quite a bit more time before we can come to any definitive conclusions. Not only are sample sizes small, the styles players are using are more divergent from each other than usual, reflective of a meta after a big patch. For now, our focus is on the end-game dynamics of each matchup with special focus on units that we changed recently including the Liberator, Thor, Lurker, and Infestor. With that said, we’d like to make two design-motivated adjustments.

Adept

  • Resonating Glaives upgrade effects reverted. The Resonating Glaives upgrade will now increase the attack speed of Adepts by 45%.

 

We tried a new version of the Resonated Glaives upgrade with the goals of moving it away from the front-line pusher and emphasizing the coolness of the Shade Projection ability. However, it ran into some oddities in practice. For example, in the heat of battle, it took away from the interesting mind-game of whether the Shade would be canceled, because the Adept user is so highly incentivized to finish their Shade. It also created awkward scenarios where Adept users are encouraged to Shade onto themselves in the middle of a fight. For these reasons, we’d like to revert this change to the Adept.

 

Infestor

  • Microbial Shroud radius increased from 3 to 3.5
  • Microbial Shroud energy cost reduced from 100 to 75.
  • Removed the Hive research requirement from Microbial Shroud.

 

As a general rule, we try to tune new skills and abilities to be on the strong side when we initially introduce them to promote experimentation. With Microbial Shroud, we probably didn’t go far enough, leading to its low use in tournament games. The changes introduced here are geared towards increasing accessibility and moderating the effectiveness of enemy area-of-effect abilities against Shrouds.

Both changes should go live with an upcoming update on Tuesday, December 17, PST. Let us know what you think on any community site, thanks for your feedback, and happy holidays!

-StarCraft II Team

 

 

(via)

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