Heroes: Details zu dem geplanten Rework von Tassadar
Bereits seit einigen Monaten steht fest, dass die für Heroes of the Storm verantwortlichen Entwickler von Blizzard Entertainment an einem Rework für den Helden Tassadar arbeiten, welches diesen schwächelnden Charakter ein wenig aus der Versenkung hervorholen soll. Auch wenn es bisher noch keine Vorschau oder offiziellen Präsentationen zu diesem Rework gibt, so haben die Entwickler sich im Verlauf der vergangenen Tage aber zumindest auf Reddit ein wenig dazu geäußert, was genau sie für diesen Helden planen und was für Änderungen bereits gesichert feststehen. Folgend findet ihr jetzt sowohl die Blueposts zu diesem Thema als auch eine kurze Zusammenfassung der wichtigsten Informationen.
Die angesprochenen Änderungen:
- Die Kraftfeldwand wird in eine normale Standardfähigkeit umgewandelt und soll Dimensionsverschiebung ersetzen.
- Die Werte und Auswirkungen von Kraftfeldwand werden überarbeitet und an den Effekt einer Standardfähigkeit angepasst.
- Das Stufe 20 Talent für die Kraftfeldwand wird ebenfalls abgeschwächt und in ein normales Talent umgewandelt.
- Tassadar wird anstelle der Kraftfeldwand eine komplett neue heroische Fähigkeit erhalten.
- Orakel wird in den Talentbaum von Tassadar wechseln und der Fantasy hinter den Halluzinationen entsprechen.
- Das Team hat sich gegen eine Eigenschaft entschieden, die einfach nur die restlichen Fähigkeiten von Tassadar verstärken würde.
We’re still not ready to showcase the whole Tassadar rework, but I wanted to pop in and share a little bit of info where it seemed appropriate!
The current plan is that Force Wall becomes a base ability, replacing Dimensional Shift (which becomes its own talent). Being that this ability was a fully viable heroic choice on it own, we think it’s appropriate to make a number of adjustments, including its cooldown, duration, mana cost, range and the birth delay to bring it more in-line with a basic ability. There is currently a toned down version of the Force Barrier talent still in his kit, as well as a some new talents.
And now I get to draw attention to the fact that Tass has an empty Heroic option! Let the speculation commence! *muahahaha*
Internally, we’ve been joking about a kamikaze Gantrithor ult for at least 5 years now. I’d like to think that this idea inspired Junkrat’s Rocket Ride, but I can’t say for sure.
I wanted to hit the Hallucination fantasy somewhere in his kit, but a literal translation was too close to Abathur’s Ultimate Evolution or Nova/Samuro clones. We’re also planning on keeping a slightly altered version of Oracle in his talent tree, which steps on the mechanic of Hallucination being a ’scouting‘ tool. I did spend a few days building out and experimenting with Hallucination as an active that empowered your basic abilities, but it didn’t end up working in-game as well as it did in my head. After activating it, your next basic ability would gain a vector targeted component. When cast, Tass would create a hallucination at the cast position, instantly teleport a short distance in the vector direction, then both him and his clone would finish casting the ability towards the original target point. While super cool looking, it had its fair share of insurmountable problems and ultimately never made it to a play-test.