Die Alpha von Battle for Azeroth wurde gestartet
Nachdem sich die Daten für die kommende Erweiterung „Battle for Azeroth“ mittlerweile bereits seit mehr als einer Woche auf dem offiziellen Testserver von World of Warcraft befinden, haben die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment im Verlauf des heutigen Abends nun endlich die offizielle Alphatestphase zu diesem Addon gestartet und den ersten Spielern Zugriff auf die Inhalte dieser Erweiterung gewährt. Ähnlich wie bei vergangenen Addons oder anderen Titeln dieses Entwicklerstudios ging die erste Welle mit Einladungen für diese Testphase hauptsächlich an bekannte Streamer, wichtige Personen der Community und Vertreter von Fansites, die in nächster Zeit durch ihre umfangreiche Berichterstattung dafür sorgen sollten, dass möglichst viele nicht eingeladene Personen einen Blick auf die Inhalte der Alpha werfen können.
Was die im Moment in der Alpha testbaren Inhalte betrifft, so wurde auf dem Testserver bisher leider nur ein kleiner Teil der mit Battle for Azeroth erscheinenden Neuerungen freigeschaltet. Den netterweise ebenfalls heute Abend veröffentlichten Development Notes der Alpha zufolge dürfen die Tester bisher auf die beiden Gebiete Drustvar (Allianz) und Nazmir (Horde) zugreifen und sich bei Interesse in die beiden neuen 5 Spieler Dungeons Atal’Dazar und Freehold begeben. Zusätzlich dazu wiesen die Entwickler ihre Tester in ihren Development Notes auch noch einmal darauf hin, dass die Alpha ihnen einen sehr frühen Blick auf das nächste Addon liefert und sie in nächster Zeitsowohl mit einer Vielzahl von Bugs als auch mit möglichen Anpassungen an den testbaren Inhalten zurechtkommen müssen.
(Hinweis: Um eine Einladung für die Alpha zu erhalten, müssen Spieler sich in den Accounteinstellungen für anstehende Testphasen zu World of Warcraft angemeldet haben. Es kann nicht schaden zu kontrollieren, ob diese Anmeldung auch weiterhin vorhanden ist.)
Ein Livestreams zu der Alpha:
Wer die Wartezeit auf seine eigene Einladung zu dieser Testphase nicht aushält, der kann in dem folgenden Livestream einen Blick auf die Alpha von Battle for Azeroth werfen.
Live-Video von Wowhead auf www.twitch.tv ansehen
Die Alpha Development Notes:
Welcome to the World of Warcraft: Battle for Azeroth alpha test!
Please note that this test provides a very early look at the next expansion, so your feedback and understanding are very much appreciated at this stage. As with any test environment, none of your progress here applies to your live character, and anything you see here is subject to change before the final version. You’re welcome to publicly share your experiences and adventures in the alpha , so feel free to stream, record video, and post articles and screenshots.
Here’s a quick summary of what’s available in this phase of the alpha test:
Two Zones: Drustvar (Alliance) and Nazmir (Horde)
Drustvar: The harsh lands of Drustvar are ruled by House Waycrest, who conquered these lands after vanquishing the ancient, evil Drust. The edifices of the Drust still stand in ruin across the land, but that’s not all that remains of this accursed people. Recently, their evil leader has been awakened—and if left unchecked, his dark power will spread throughout all of Kul Tiras.
Upon arriving in Drustvar, you will be met with a request to visit Mayor Cyril White of Fallhaven in eastern Drustvar.
Nazmir: Once the shining heart of troll civilization, Nazmir is now a swamp riddled with bleak, ruined reminders of its greatness. Its inhabitants are the vile blood trolls, dedicated to the worship of the Blood God G’huun and to a single-minded purpose: the destruction of the last functioning titan disc within the city of Zuldazar. Should the trolls shatter this seal, G’huun will be freed from its eons-long confinement to rule the world.
Upon arriving in Nazmir, you will meet Princess Talanji, who will ask you to escort her as you look for signs of blood troll activity in the area.
Two Dungeons: Atal’Dazar and Freehold
Atal’Dazar: For millennia, the Zandalari kings were laid to rest within the tombs of Atal’Dazar, secluded high atop the mountain Mugamba. These pyramids grew more elaborate with each passing ruler, as new rooms were constructed to house the deceased’s vast wealth. Now, these once pristine halls have been corrupted by the Prophet Zul and his trusted lieutenant, Yazma, who seek to twist the power of these ancient kings for their own dark machinations.
Freehold: Freehold has traditionally served as a haven for pirates, scoundrels, and those who wish to live free of Kul Tiran control. Now, the Irontide Raiders have brought the city under their harsh rule and are coercing the various pirate crews under their banner. While the pirates gather, a small group of heroes must infiltrate the town and eliminate their leadership to dissolve this growing alliance of cutthroats.
Dungeons
You can access dungeons via the Dungeon Finder system (hotkey “I”). Select Random Battle for Azeroth Dungeon or specify which one of the dungeons you’d like to explore, then select Find Group.
General Known Issues:
• Not all class talents will work as intended.
• Boss mechanics may not work as intended.
• Not all areas of the zones are active.
• Players may receive UI errors.
• Terrain and NPCs may clip.
• Work-in-progress art assets will be present.
• Limited voiceover, audio, and music is present.
Please feel free to report unexpected bugs in the Battle for Azeroth Alpha Bug Report forum.