Legion: Mionelol besiegt Gul’dan im Alleingang
Im Verlauf des gestrigen Tages veröffentlichte die hauptsächlich für ihre Solo-Kills in den Schlachtzügen von World of Warcraft bekannte Spielerin Mionelol mal wieder ein neues Video auf ihrem YouTube Kanal, welches sie dabei zeigt, wie sie den am Ende der Nachtfestung positionierten Encounter „Gul’dan“ komplett alleine und ohne die Hilfe von anderen Spielern auf dem normalen Schwierigkeitsgrad besiegt. Um diese beeindruckende Leistung zu vollbringen, verwendete diese YouTuberin auch dieses Mal wieder ihren mit Legion hochgespielten Dämonenjäger, der sich auf Rachsucht spezialisierte und nur für diesen Kampf ausgewählte Ausrüstungsgegenstände mit einer durchschnittlichen Gegenstandsstufe von 943 trug.
Laut einer von Mionelol in der Beschreibung des Videos hinterlassenen Erklärung ging die Schwierigkeit dieses recht zeitintensiven Kampfes nicht unbedingt von den Mechaniken oder des normalerweise verursachten Schadens dieses Encounters aus, sondern sie basierte einfach nur auf dem nach genau 12 Minuten einsetzenden Enrage-Timer, der den Schaden des Bosses und aller beschworenen Adds um insgesamt 900% erhöht. Praktischerweise besitzt dieser Buff auf Gul’dan selbst allerdings nur eine Laufzeit von 30 Minuten, weshalb diese Spielerin den Aufbau des Kampfes in der ersten Phase dafür nutzen konnte, um diesen Stärkungszauber nach einer Wartezeit von 30 Minuten ablaufen zu lassen. Nach dieser lästigen Wartezeit konnte sie „Gul’dan“ ganz normal bekämpfen und musste nur noch mit den ebenfalls 900% mehr Schaden verursachenden Augen zurechtkommen. Um diese Schwierigkeit zu überwinden, basierten die Ausrüstung und die Talente des verwendeten Dämonenjägers auf dem Verursachen von hohem Burst-Schaden.
- Ausrüstung: Gegenstandsstufe von 943, Artefaktwaffe mit Level 69
- Legendäre Gegenstände: Kil’jaedens brennender Wunsch, Archimondes wiedergeborener Hass
- Die Talente: Abyssischer Schlag, Lebendig verbrannt, Flammenschlag, Fraktur, Konzentrierte Zeichen, Seelenbombe, Seelenbarriere
Erklärung von Mionelol:
Gul’dan! Darkness Incarnate.
How gracious of Blizzard to have created a whole cinematic just for me.
This encounter would be pretty simple if it did not have an enrage timer, however I can safely say it is unbeatable with current DPS. Gul’dan himself has 1.04b HP, while enrage happens at 12 minutes. That’s around 1.4million DPS even disregarding phase 1 where he’s immune to damage.
But of course, enrage timers aren’t really a thing that have stopped me in the past, have they?
Gul’dan’s enrage is one of those enrages that have a limited duration of 30 minutes; and thankfully, Gul’dan conveniently pacifies himself (more or less) during phase 1, which, combined with the fact Inquisitor Vethriz cannot move and has a maximum range on his Dunkler Schlag, makes timing out the enrage possible, although it requires bandaging on CD and accurate CD usage+positioning in order to survive the +900% damage Flüssiges Höllenfeuer casts. Prydaz, Xavarics Magnum Opus helps tremendously with surviving, with the absorb shield being up on every hellfire, however I did not want to use Prydaz, Xavarics Magnum Opus for the remainder of the fight and opted to survive without using it. Who would have thought first aid would be useful in Legion?
It’d be pretty simple if it stopped there, however thankfully for Gul’dan, his adds also gain the enrage buff, which includes both the phase 1 adds and the Auge von Gul’dan he summons frequently during phase 2 and 3. And, of course, that includes the eyes he summons even after Gul’dan himself is not affected by enrage anymore, which leads to the major struggle of this fight; how to deal with eyes that have a 900% damage buff? That’s 2.5m damage taken per second, per eye. Each Auge von Gul’dan also buffs its damage with every tick, and duplicates relatively quickly if not killed, so it is imperative to dispose of them ASAP. My gear is entirely tailored towards that need (20% avoidance cap, extremely heavy emphasis on mastery/versatility, Moroes ring Adelssiegel von Dunkelhain, double active trinkets)
Of course, eye spawns overlap with his other abilities, mainly Teufelssense and Teufelsfesseln, which, while not particularly threatening by themselves, still deal a non negligible amount of damage and can be deadly when overlapping with eyes.
In Phase 2, the duplicate eyes do not have the enrage buff, which makes them not too threatening (although it can still quickly get out of control if not rapidly kept in check). However in phase 3 the duplicates *do* enrage, which can very quickly lead to disaster. Moreover, phase 3 has the dreaded „two eyes back to back“ spawn, happening regularly, which is difficult to deal with as you do not have infinite cooldowns at your disposal. Thankfully, that’s also the only threat of phase 3. It nearly killed me towards the very end 🙁
Either way, enjoy the kill! This took 1 hour and 9 minutes in total, however the fight truly begins at the 42:30ish mark, so that’s more of a 27 minute fight.