Patch 7.1.5: Die legendären Gegenstände sollen erneut überarbeitet werden
Auch wenn die Entwickler von World of Warcraft in den letzten Wochen bereits eine Reihe von Änderungen an den legendären Gegenständen von Legion auf den aktuell noch immer laufenden PTR von Patch 7.1.5 aufspielten, so gibt es im Moment aber trotzdem noch immer eine Reihe von Problemen mit der Spielstärke und der Nützlichkeit dieser Ausrüstungsteile. Aus diesem Grund hat sich der für diesen Titel verantwortliche Community Manager Lore in der vergangenen Nacht nun erneut in den Foren zu Wort gemeldet und dort dann in einem Bluepost angekündigt, dass der nächste Build für Patch 7.1.5 eine Vielzahl von weiteren Anpassungen an diesen legendären Gegenständen mit sich bringen wird. Freundlicherweise erklärte der Mitarbeiter von Blizzard Entertainment in diesem Beitrag und einigen folgenden Blueposts dann auch noch sehr ausführlich, worauf diese kommenden Veränderungen im Allgemeinen hinauslaufen sollen und was für Ziele die Entwickler damit eigentlich verfolgen.
Die Erklärungen von Lore:
- Die Entwickler möchten die Spielstärke der Legendaries gerne auf das gleiche Level setzen.
- Alle dauerhaft nützlichen legendären Gegenstände ohne eindeutige Nachteile werden generfed.
- Nur in bestimmten Situationen nützliche Ausrüstungsteile dieser Art sollen verstärkt werden.
- Die Entwickler sind der Meinung, dass dauerhaft nützliche legendäre Gegenstände schwächere Effekte als die Ausrüstungsteile besitzen sollten, die nur zu bestimmten Zeitpunkten einen Vorteil gewähren.
- Einige Spezialisierungen basieren im Moment zu stark auf bestimmten legendären Gegenständen. Mit dem nächsten Build möchten die Entwickler dafür sorgen, dass diese Spielweisen auch ohne diese Ausrüstungsteile noch immer konkurrenzfähig sind.
- Es sollte nach diesen Anpassungen keine legendären Gegenstände mehr geben, die von Spielern als „schlecht“ eingestuft werden.
- Die Entwickler sind im Moment gegen die Einführung von Tokes zum Kaufen von legendären Gegenständen, weil Spieler mit solchen Marken immer nur die zwei für ihre Spielweise nützlichsten Ausrüstungsteile erwerben würden.
- Wenn die Entwickler das System mit den legendären Gegenständen noch einmal komplett neu gestalten könnten, dann würden sie nur legendäre Gegenstände mit unterstützenden oder defensiven Effekten entwerfen. Offensiv ausgerichtete Legendaries sind sehr schwierig zu Balancen.
As we mentioned this during the live Q&A last week, we feel the biggest shortcoming of the current Legendary system is that, for some specs, there are some items that are clearly better than others in nearly all situations. As a result, players who have received a different Legendary item feel unlucky, as they didn’t receive the “best” one.So, we’re making some fairly substantial changes to Legendary items intended to bring them more in line with each other. Items that give a raw throughput increase (without significant situational restrictions or drawbacks) are having their overall power reduced, and we’re taking another pass at several of the more niche items to make sure that, when they’re usable, they feel powerful.
Essentially, we feel that if a Legendary is only usable in certain situations, it should feel extremely valuable in those situations. Conversely, if a Legendary is nearly always going to increase your overall performance, that increase should be relatively smaller. Up until this point, we’ve made the mistake of allowing several items to be both extremely impactful AND always useful, which has made other Legendaries feel “bad” by comparison. It’s also caused some specs to feel as though they need a particular Legendary in order to compete. Those are the issues we’d like to solve.
We’re actively working on these changes right now and expect to have them ready for the next PTR build. We’ll be doing additional class tuning where necessary as a followup, once these changes are in place.
Instead we are faced with the daunting possibility that we may simply never get a useful legendary. That is not fun, its repeatedly disappointing.
We agree. The problem is that some Legendaries don’t feel useful. That’s the issue we’re looking to solve here.
I really hope you guys learn from the system and the next iteration of legendaries is purely defensive/utility and no outright dps legendary affixes. They would be much more fair/balanced if they were that way.
There’s definitely a lot we’ve learned here. Ion even said pretty much exactly this in the last Q&A – if we did it all over again, we’d probably only make „Utility“ Legendaries.
With some, as The Instructor’s Fourth LessonThe Instructor’s Fourth Lesson for Unholy DKs, it is MANDATORY. This legendary is -required- for us to perform even remotely on par with other DPS classes
Right. As I said, that’s another problem we’re trying to fix. If a spec is only competitive with a specific Legendary, then we need to bring up their numbers. To do that, we need to also nerf that Legendary.
Just use a legendary token system. Problem solved.
Disagree. „Just let me pick the best Legendary“ doesn’t solve this particular problem; there shouldn’t be one or two Legendaries that are far and away the best one in all situations. With the way these items are in 7.1, if we add such a system, everyone will just pick the best 2 for their spec and the rest will still suck. We’d rather that none of them sucked.And just to be clear: something like what you (and others) are describing here is not off the table. Ion even mentioned at BlizzCon that we may end up doing something along those lines in a later patch. It just doesn’t solve this problem.