Overwatch: Patch 1.6 wurde auf den PTR aufgespielt

Overwatch: Patch 1.6 wurde auf den PTR aufgespielt
Overwatch: Patch 1.6 wurde auf den PTR aufgespielt
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Nachdem Game Director Jeff Kaplan bereits während seines vor einigen Stunden auf YouTube veröffentlichten “Developer Updates” ankündigte, dass die Testphase für den nächsten Patch für Overwatch nicht mehr sehr lange auf sich warten lassen wird, haben die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment dieses kommende Update überraschenderweise nun heute Abend auf den PTR aufgespielt. Zu den in diesem Patch 1.6 enthaltenen Neuerungen gehören zusätzlich zu den heute bereits von Jeff Kaplan vorgestellten Anpassungen an Symmetra dann auch noch die “Boop” Voice Line für Sombra, die Implementierung von 1vs1 und 3vs3 in die eigenen Spiele, eine kleine Änderung an Zarya und ein neues Feature mit dem Namen “Stay as Team. Die genauen Änderungen und Neuerungen aus diesem neuen Patch für den PTR könnt ihr euch in den weiter unten im Artikel vorhandenen Patchnotes durchlesen. 

 

(Hinweis: Wer sich zum Testen der neuen Inhalte gerne auf diesen öffentlichen Testserver begeben möchte, der muss in seinem Battle.Net Launcher unter Overwatch dann ganz einfach nur “PTR: Overwatch” als Region auswählen und die Daten für dieses Update herunterladen.)

 

 

Die neuen Fähigkeiten von Symmetra:

  • Photon Barrier
    • Diese Fähigkeit ersetzt die bisherigen Schilde von Symmetra. Wenn dieser Held diese Fähigkeit einsetzt, feuert sie eine große Barriere nach vorne, die feindliches Feuer abfängt.
  • Shield Generator (New Ultimate Ability)
    • Symmetra besitzt in der Zukunft zusätzlich zu ihrem Teleporter auch noch einen “Shield Generator” als zweite ultimative Fähigkeit, die allen Verbündeten in einem sehr großen Radius einen Schild von 75 Punkten gewährt. Dabei ignoriert dieser Angriff jegliche Arten von Barrieren, Wänden oder Hindernissen und wirkt sich auch auf Ziele aus, die der Spieler selbst nicht sehen kann.

 

 

 

 

Die Patchnotes zu Patch 1.6:

Overwatch Patch Notes – November 22, 2016

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

 

GENERAL UPDATES

General

  • Added a new “Boop” unlockable voice line for Sombra
  • Players can now select the 1v1 Mystery Duel and 3v3 Elimination game modes from the Custom Game menu
  • Added a “Stay as Team” feature, which allows players to remain grouped with their teammates after the match has ended

 

 

HERO BALANCE UPDATES

Symmetra

  • New Abilities
    • Photon Barrier
      • Replaces her existing Photon Shield ability
      • Generates a large energy barrier in front of Symmetra that blocks enemy fire as it travels forward
    • Shield Generator (New Ultimate Ability)
      • Symmetra’s Ultimate ability now offers a choice between her Teleporter and a new option: Shield Generator
      • Shield Generator places a device that grants additional shields to any ally within the its effective radius, regardless of barriers, walls, or obstacles between heroes and the Shield Generator
  • Photon Projector (Primary Fire)
    • Range has been increased from 5 meters to 7 meters
  • Sentry Turret
    • Number of turrets that can be carried has been increased from 3 turrets to 6 turrets
    • Cooldown has been reduced from 12 seconds to 10 seconds
  • Teleporter
    • Decreased health from 200 to 50
    • Increased shields from 0 to 350
  • Photon Shield
    • Replaced with the new Photon Barrier ability

 

Developer Comments: When looking into changes for Symmetra, we wanted to address two main issues: she didn’t feel active enough, and she often felt weak in certain situations on different maps and game modes, due to her Teleporter.

To address the first point, we removed her more passive Photon Shield ability, and replaced it with a much more active ability: Photon Barrier. Now, Symmetra can help lead the charge on offense or help shut down a big push on defense by actively blocking damage for your team.

For the second point, we noticed players would often switch off of her when they felt like her Teleporter wasn’t as useful. For example, when playing her on defense on an Assault map, players often only used her to defend the first capture point, then quickly changed if that point fell. To help her feel more useful in more situations, we’ve given her an alternate to her Teleporter. The Shield Generator is just as important for the enemy to deal with, but is useful in more situations than her Teleporter.

The turret changes allow her to rebuild her turret nests faster. Even if all her turrets are wiped out, it’s now easier for players to build them all back up before the next push.

The last change increases the range on her Arc Welder to make it easier for her to build up and keep a powerful charge on her weapon.

 

Zarya

  • Particle Barrier/Projected Barrier
    • Attacks that deal damage to both a barrier and the target of a barrier (such as Reinhardt’s Fire Strike, Hanzo’s Dragonstrike, etc.), no longer deal damage to the barrier twice

 

 

 

(via)

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