Dungeons in Shadowlands: Mists of Tirna Scithe

Dungeons in Shadowlands: Mists of Tirna Scithe
Dungeons in Shadowlands: Mists of Tirna Scithe
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Auch wenn der Ardenwald im Moment noch immer nicht in der Alpha von Shadowlands verfügbar ist, so haben die Entwickler von Blizzard Entertainment einen ihrer letzen Build für diese Testphase aber zumindest dafür genutzt, um den in dieser Zone vorhandenen Dungeon „Mists of Tirna Scithe“ zum Testen freizuschalten. Dieser neue Dungeon ist ebenfalls für die Levelphase in der nächsten Erweiterung bestimmt, weshalb daran interessierte Personen diese Instanz auch bereits ab Stufe 50 betreten dürfen. Wer sich für diese Instanz anmeldet, der trifft an diesem Ort auf drei verschiedene Encounter, deren Optik und Mechaniken jeweils auf den Themen des Ardenwalds basieren und höchstwahrscheinlich einen Teil der Geschichte dieser Zone darstellen.

Während die Hallen der Buße und die Nekrotischen Schneise ziemlich gradlinige Dungeons mit klassischen Mechaniken darstellen, so haben die Entwickler sich für „Mists of Tirna Scithe“ aber einige etwas außergewöhnliche Elemente ausgedacht. Passend zu dem Namen dieser Instanz gibt es an diesem Ort zwischen Boss 1 und 2 nämlich ein kleines Nebellabyrinth, welches mehr von den Spielern erfordert als nur das simple Niederstrecken von anwesenden Trash Mobs. In diesem Teil des Dungeons müssen die Spieler mehrere an Wegkreuzungen angebrachte Symbole miteinander vergleichen und herausfinden, welches Zeichen nicht zu dem Rest passt. Eine richtige Wahl führt die Gruppe zum nächsten Abschnitt und eine falsche Wahl teleportiert die Spieler an den Anfang zurück. Die Mechanik mit dem Vergleichen von Symbolen wird auch beim zweiten Boss eingesetzt, weshalb die Spieler auf jeden Fall verstehen sollten, was genau sie an dieser Stelle tun müssen.

Weitere Informationen zu diesem Dungeon findet ihr sowohl in den folgenden Übersichten für die Mechaniken und die Beute der Bosse als auch in dem folgenden Video von dem bekannten Streamer Towelliee.

 

 

Die Beute im Dungeon:

Ingra Maloch

 

Mistcaller

 

Tred’ova

 

 

Die Bosse im Dungeon:

Ingra Maloch

Cursed to exist outside the cycle of Life and Death, the Drust now seek to circumvent their fate using Ardenweald’s mechanisms of Rebirth. Their would-be conquest has found its way to Tirna Scithe, where Ingra Maloch and his followers use foul magic to subjugate the local inhabitants.

  • Stage 1: Foul Magic:
  • Maloch’s drust magic controls Oulfarran, making it hostile to players.
  • Stage 2: Wrath of the Forest:
    Maloch loses control of Oulfarran, who now assists players in battle.

    • Droman Oulfarran
      • Droman’s Wrath: Overwhelm Ingra Maloch with the fury of the forest, stunning him and increasing all damage he takes by 200% for 10 sec.
        Removes all stacks of Dark Empowerment.

 

 

Mistcaller

Tirna Scithe is defended by force of arms, but also cunning. The playful Mistcaller has used the mists to confuse and disorient invaders. With the Drust attack the Mistcaller cannot easily tell friend from foe, and only after her puzzles and games are defeated can you safely reach the heart of Tirna Scithe.

  • Guessing Game: Mistcaller wants to play a Guessing Game, disappearing while leaving 4 illusionary clones. Destroying the clone that is different from the others ends the game.
    • Illusionary Clone
      • Penalizing Burst: Inflicts 1216 Nature damage to all enemies. This damage increases by 15% every cast.
      • Oopsie: When the wrong Illusionary Clone is destroyed it explodes, inflicting 12163 Nature damage to all enemies.
  • Dodge Ball: Mistcaller wants to play Dodge Ball and throws an anima ball at a player, inflicting 12163 Nature damage to all enemies in a line.
  • Patty Cakes: Twinklewing plays Patty Cakes with an enemy, inflicting 0 Nature damage and confusing the target for 5 sec. This spell can be interrupted by the target.
  • Illusionary Vulpin
    • Freeze Tag: Mistcaller summons an Illusionary Vulpin to chase her enemies for 8 sec.
      • Freeze Tag Fixation: The caster chooses a target to fixate.
      • Freezing Burst: When the caster reaches an enemy they explode, inflicting 10643 Frost damage and stunning all enemies within 8 yards for 8 sec.

 

 

Tred’ova

The Gorm have been chewing at the edges or Ardenweald in a desperate search for anima, but the beast called Tred’ova found something else. Lakali, loa of knowledge, is cocooned in Tirna Scithe. Now that Tred’ova has tasted the loa’s power and knowledge, she craves more than survival.

 

 

(via)

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