BfA Beta: Geplante Änderungen für Mönche und Paladine

BfA Beta: Geplante Änderungen für Mönche und Paladine
BfA Beta: Geplante Änderungen für Mönche und Paladine
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Der direkt an World of Warcraft mitarbeitende Game Designer Seph hat sich in der Nacht von Freitag auf Samstag mal wieder in dem Forenabschnitt für Klassenbalance in der derzeit laufenden geschlossenen Beta von Battle for Azeroth zu Wort gemeldet und dort dann in mehreren Bluepost verkündet, dass der nächste Build für diese Testphase unter anderem mehrere Anpassungen an den Spezialisierungen der Mönche und Paladine mit sich bringen wird. Damit sich die Spieler schon jetzt ein Bild von diesen geplanten Veränderungen machen können, listete dieser Entwickler netterweise in seinen verschiedenen Beiträgen auf, was für Spielbalanceänderungen das Entwicklerteam im Moment geplant hat. Wer eine dieser Klassen aktiv spielt und sich für den Verlauf der Beta von Battle for Azeroth interessiert, der kann in der folgenden übersetzten Zusammenfassung selbst einen Blick auf diese Anpassungen werfen.

 

 

Die Änderungen für Braumeister:

  • Das neue Talent Guard (Ersatz für  Flüchtiger Tanz): 30 Sekunden Abklingzeit. Die nächsten X Punkte an normalerweise gestaffelten Schaden werden komplett verhindert.
  • Das neue Talent Spitfire (Ersatz für Gabe der Nebel): Tigerklaue hat eine Chance von 25% die Abklingzeit von Feuerodem zurückzusetzen.
  • Schwarzochsengebräu: Die Abklingzeit wird auf 2 Minuten erhöht. Die Aufladezeit der einzelnen Gebräue wird standardmäßig erhöht. Dadurch wollen die Entwickler die Stärke dieses Talents etwas verringern.
  • Eisenhautgebräu: Die Dauer dieser Fähigkeit wird auf 7 Sekunden erhöht.
  • Blackout-Combo verbessert nicht mehr länger Reinigendes Gebräu.
  • Die Heilung von Gabe des Ochsen wird um ungefähr 30% reduziert.
  • Die Gesundheit von Braumeistern wird um ungefähr 10% verringert.
  • Die Effektivität von Staffeln gegenüber magischen Effekten wird wieder auf 35% erhöht.

 

 

Die Änderungen für Nebelwirker:

 

 

Die Änderungen für Schutz-Paladine:

  • Eine kommende Änderung soll dafür sorgen, dass sich das Blocken bei allen Klassen mit Schilden nicht mehr länger den DR mit der Grundrüstung der Charaktere teilt.
  • Der nächste Build wird den von Weihe durch Meisterschaft: Göttliches Bollwerk erhaltenen Bonus leicht erhöhen.

 

 

Die Änderungen für Vergelter-Paladine:

  • Die Mechanik von Klinge des Zorns wird in “Kunst des Krieges” umbenannt und zu einer grundlegenden Fähigkeit des Vergelters umgewandelt. Sie wird auch weiterhin dafür sorgen, dass automatische Angriffe gelegentlich die Abklingzeit von Klinge der Gerechtigkeit zurücksetzen.
  • Das Talent Klinge des Zorns wird in Zukunft dafür sorgen, dass der Effekt “Kunst des Krieges” öfters ausgelöst wird und solch ein Proc den Schaden der nächsten Klinge der Gerechtigkeit um 25% erhöht.
  • Die Proc-Chance von Göttliche Bestimmung wird von 20% auf 15% reduziert. Als Ausgleich dafür erhöht dieser Effekt den verursachten Schaden oder die erzeugte Heilung von kostenlosen Heilige-Kraft-Verbrauchern um 20%.

 

 

Various things to expect next build:

New talent: Guard (replacing Elusive Dance on L100). “Guard against future attacks, causing the next X damage you Stagger to instead be prevented.” 30s cooldown.
(The Guard Honor Talent will be renamed).

New talent: Spitfire (replacing Gift of the Mists on L45). “Tiger Palm has a 25% chance to reset the cooldown of Breath of Fire.”

Part of the value of Black Ox Brew is being moved baseline, by lengthening its cooldown to 2 minutes, and speeding up the baseline recharge time of Brews. This should help the row be more competitive, without losing total Brew charges.

Ironskin Brew’s duration will come up to 7, also freeing up more Brew charges.

Blackout Combo no longer buffs Purifying Brew. This usage wound up mostly being a trap, and 4 modes still a good amount of choice for the talent.

Gift of the Ox healing increased about 30%. We expect the overall spawn rate to be lower than Legion, and this helps make up for that.

Balancing is still preliminary, but a few tweaks on that front:
HP reduced for Brewmaster by around 10%. Brewmaster’s heavy resistance to killing spikes means they’re not a tank that needs as high an HP pool. This does have the side effect of making Ox orbs spawn slightly more often.
Stagger’s effectiveness against Magic brought back up to 35%.

 

Next build will try 2 charges on Renewing Mist, and Uplifting Trance removed.

A little background for interest:
We try to be really careful about adding charges to baseline spells, since it’s a higher-complexity mechanic than simply having a cooldown. Essentially every spell is slightly more efficient with charges, since you don’t get the little bit of slippage when the cooldown comes up each time, and you can better sync it with other effects. So it’s always an attractive ask, because adding charges to anything improves spec performance. Renewing Mist is a better case due to bad feeling of every second lost slightly reducing Vivify efficiency for 20s, and this also helps the weirdness of wanting to start ramping it up 20s before any pull.

Uplifting Trance was added in Legion to try to give something that enforced a little more spell variance (pushing Vivify to top priority sometimes and not other times). By now, there are so many more spell interactions contributing to the “weaving” part of Mistweaving (Essence Font buffs other spells, Soothing Mist empowers other spells, Renewing Mist improves Vivify, etc.) that button choice is richer without sticking a proc in there. Since other things control when you want to use Vivify, this just feels like random variance that you can’t control.

 

We are looking at a change to Block (for all classes), where it would not share DR with your base armor. This won’t be in the next build though.

The next build will slightly increase the value of the Consecration effect from mastery. There’s a disadvantage to having the mastery split between two effects, where each is weaker than it otherwise would be. But we also want to be careful with making Consecration’s damage reduction too strong, where the damage swing in stepping in/out of it might be uncomfortable again.

 

Hey all,

Since the first round of changes to Retribution early on in alpha, we’ve been letting the spec settle into a steady-state, but have been very much keeping it in mind. Like many have suggested, the spec is almost all the way there, but is missing a little bit baseline.

Blade of Wrath
Blade of Wrath’s mechanic is becoming baseline, named Art of War: Your auto attacks have a chance to reset the cooldown of Blade of Justice. Any many correctly pointed out, this is a sort of unpredictability that the spec needed in its baseline rotation.

Blade of Wrath, the talent, will now increase the frequency of Art of War resets and cause its proc to also increase the damage of the next Blade of Justice by 25%. Numbers are pending tuning, but the gameplay is there.

Divine Purpose
Divine Purpose’s proc chance has been reduced to 15% (down from 20%), but it now also increases the damage and healing of that free Holy Power spender by 20%.

The entire value of this talent was in the free Holy Power proc, which is a huge swing on button presses and pacing, but which neither of its talent match-ups provide. This change reduces that difference slightly and gives Divine Purpose a little more nuance to its gameplay – now you may consider saving or waiting for that proc to use on a different Holy Power spender from usual.

Thanks for the patience and continued feedback.

 

 

(via)

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