Overwatch PTR: Die Patchnotes vom 31. Juli
In der Nacht von gestern auf heute haben die für die fortlaufende Entwicklung von neuen Inhalten für Overwatch zuständigen Entwickler von Blizzard Entertainment ein neues Update auf ihren öffentlichen Testserver aufgespielt, welches jetzt von allen daran interessierten Testern über den Launcher heruntergeladen werden kann. Diese auch dieses Mal wieder recht klein gehaltene neue Spielversion bestand hauptsächlich aus unterschiedlichen Fehlerbehebungen, die eine Reihe von störenden Problemen mit den Mechaniken des neuen Tanks Sigma, dem Workshop und einigen anderen Aspekten des Spiels aus der Welt räumen sollen. Zusätzlich dazu beinhaltete dieser Patch für den PTR auch noch zwei kleinere Anpassungen an Sigma selbst, deren Auswirkungen hauptsächlich dafür sorgten, dass dieser Charakter bestimmte Fähigkeiten jetzt zeitgleich einsetzen kann. Dadurch sollte es sich etwas intuitiver anfühlen diesen Tank zu spielen. In den folgenden PTR Patchnotes findet ihr bei Interesse weitere Details zu den dieses Mal behobenen Fehlern.
A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing! To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forum .
Overwatch PTR Patch Notes – July 31, 2019:
HERO UPDATES
Sigma
Kinetic Grasp
- Can now be cancelled by Accretion.
Experimental Barrier
- Can now be recalled while Kinetic Grasp or Accretion are in use.
BUG FIXES
General
- Placement previews should now be much smoother (Reaper Shadowstep, Mei Ice Wall, etc).
- Placement previews will now hold their position after clicking, until they’ve been confirmed by the server.
- Fixed a bug where first person animations sometimes wouldn’t play when abilities were used immediately after being frozen.
- Fixed a bug where orientation toggles for placements could flicker at higher latencies (Ice Wall, Amplification Matrix, Photon Barrier).
- Workshop – ‘Set Max Health’ now functions as intended.
Heroes
Reinhardt
- Fixed a bug that caused charge knockback to be applied multiple times.
Sigma
- Accretion now correctly deals half damage to self.
- Accretion projectile no longer gets destroyed when impacting Symmetra turrets.
- Gravitic Flux can now move Pharah during Rocket Barrage.
- Fixed a bug where victims of Gravitic Flux could get stuck on slippery rooftops.
- Fixed a bug where Gravitic Flux would fail to work on Dropship doors.
- Fixed a bug that allowed Sigma to avoid an enemy’s Gravitic Flux effect by activating his ultimate.
- Fixed a bug that allowed Sigma to retain some of his movement ability when he was incapacitated (stunned, slept, etc) during his Gravitic Flux.
- Fixed a bug which caused Gravitic Flux to not be cancelled if you switch to another hero while it is active.
Sombra
- Fixed a bug where Sombra couldn’t gain ultimate charge for one second after EMP hack auras end on targets.
Wrecking Ball
- Fixed a bug that could cause Wrecking Ball to be temporarily stuck when using Piledriver on a slippery terrain.