Schlacht um Dazar’alor: 16 Schutz-Paladine gegen Jaina Prachtmeer

Schlacht um Dazar’alor: 16 Schutz-Paladine gegen Jaina Prachtmeer
Schlacht um Dazar’alor: 16 Schutz-Paladine gegen Jaina Prachtmeer
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Auch wenn sich die Schlacht um Dazar’alor zum jetzigen Zeitpunkt noch nicht einmal eine volle Woche auf den Liveservern von World of Warcraft befindet, so gibt es amüsanterweise aber schon jetzt einige Spieler, die sich mit suboptimal zusammengestellten Gruppen in diesen Schlachtzug wagen und möglichst unterhaltsame Kill-Videos produzieren möchten. Zu diesen Personen gehört der hauptsächlich für seine Solo-Kills bekannte YouTuber Rextroy, der im Verlauf des gestrigen Tages ein brandneues Video zu diesem Raid auf seinem YouTube Kanal veröffentlichte. In dieser Aufnahme können daran interessierte Personen einen Blick darauf werfen, wie dieser Schutz-Paladin zusammen mit 15 weiteren Schutz-Paladinen gegen Jaina Prachtmeer angetreten ist und nach einem harten Kampf sogar einen Sieg bei diesem umfangreichen Endboss erringen konnte.

Um diese Leistung zu vollbringen, benötigte die Gruppe ungefähr 15 Versuche und eine durchschnittliche Gegenstandsstufe von 385. Zusätzlich dazu wurde dieses Vorgehen enorm dadurch vereinfacht, dass der Kampf gegen Jaina Prachtmeer scheinbar keinen direkten Enrage-Timer besitzt und einige Versuche des Schlachtzugs somit mehr als 22 Minuten benötigen konnten. Da Tanks für gewöhnlich nicht so viel Schaden verursachen, hätte ein früh einsetzender Enrage dieser Gruppe vermutlich das gesamte Vorhaben zerstört. Trotz dieser Erfolgsgeschichte konnte wohl nicht jeder Teilnehmer die gesamte Strecke über durchhalten, weshalb sich die Größe des Schlachtzugs im Verlauf des Tages auch von 30 Schutz-Paladinen auf die finalen 16 Schutz-Paladine reduziert hat.

 

This fight was a real pain, especially the last phase. Probably took us about 15 wipes or more. We started off as 30 protection paladins, but people left and we ended up with a solid group of 16 people. The more paladins you have, the more your healing will be. But it is also harder to coordinate everyone. We also had an average of 385 ilvl. Fun thing is, this boss doesn’t appear to have any real “berserk” or atleast it is a really long timer. We had some attempts that were 22 minutes long.

 

 

 

Tactics:

Phase 1 (0:00)

This phase is really chill when you get the hang of it. Make sure you use your ballista to quickly get rid of the Kul’tiran boats. And drop your chilling stacks by walking into fire. Also don’t forget to throw the bombardments overboard. The NPCs that spawn here isnt an issue for a full tank group, so we pretty much ignored them.

Phase 2 (4:08)

At 60% health, you get into phase 2. Make sure you avoid all the frozen orb or you get stunned. And rush to find Jaina. You have to move out of your raid group and drop the arcane bombardments on the munition so the ice shatters. This causes you to be able to kill them for your group. Make sure you stay in the fire that spawns as long as possible to delay the time until you get frozen solid. Also make sure you avoid Glacial Ray at all cost, it truely hurts!

Phase 3 (8:05)

At 30% health, you get into phase 3. Save your CDs and hero for this phase, you need to burn down the wall and free Nathanos quickly before the ice reaches you. The water elemental aint too bad, just make sure you avoid standing near allies if you get the Heart of Frost debuff!

Phase 4 (9:25)

The last phase is definitely the hardest. You got no good way to get rid of the chilling debuff here, aswell as her images will keep spawning fairly often. Our strat here was to make sure we had Divine Shield ready as a panic button for ourselves, aswell as Spellwarding to delay the application of the Ice Block. Our prio target was Ice Block – Image – Jaina. We stacked up to maximize cleave damage. The most dangerous time was when both Jaina and her prismatic images would use Glacial Ray at the same time and at the location we had a bunch of people stacked up frozen. This would lead to a wipe a fair amount of times. Stacking up also let us easily free eachother by cleave, but as stated it did have some risks of a lot of people being slain by AOE effects. You could also have a strat of splitting up more and leting the Ice Block duration fall off (and keep the ones inside Ice Block healed up). It was overall a really interesting boss and really pleasant that it didn’t have any hard enrage timer. Might not been possible if that was the case!

 

 

(via)

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