Overwatch Testlabor: Die Patchnotes für das neueste Experiment
In der vergangenen Nacht haben die für Overwatch zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment das in diesem Titel vorhandene Testlabor erneut aktualisiert und den daran interessierten Spielern dadurch dann eine Reihe von weiteren möglichen Änderungen am Spiel zum Testen zur Verfügung gestellt. Gleichzeitig veröffentlichten die Verantwortlichen netterweise auch wieder offizielle englische Patchnotes zu diesem Experiment auf ihrer Communityseite, die ganz genau auflisten, was für Änderungen aktuell getestet werden. Dieser Übersicht zufolge dreht sich das derzeit laufende Experiment hauptsächlich um eine Reihe von Spielbalanceänderungen für ausgewählte Helden, die das Meta von Overwatch etwas von dem übermäßigen Nutzen von großen Barrieren wegbringen sollen. Wer sich für dieses Thema interessiert, der kann folgend einen Blick auf die Patchnotes werfen und das Ganze aktuell selbst im Spiel antesten.
Overwatch Experimental Patch Notes – August 6, 2020:
Experimental Hero Updates
The next experiment begins! This time we’re hoping to get your feedback on some balance updates focused on shifting away from a barrier-heavy meta. We’re using the 2-2-2 Role Queue ruleset so that you can get a feel for how these balance changes might affect the live game.
Brigitte
- Base health lowered from 200 to 150
- Inspire
- Total healing decreased from 130 to 90 (Healing reduced from 21 to 15 health per second)
- Self-healing is no longer reduced by half
Orisa
- Base armor reduced from 250 to 200
- Halt!
- Radius reduced from 7 to 4 meters
- Projectile speed increased from 20 to 30
Pharah
- Hover Jets
- Movement speed increased 20%
- Regeneration rate reduced from 50 to 35 per second
- Barrage
- Duration reduced from 3 to 2.5 seconds
Roadhog
- Scrap Gun
- General
- Ammo reduced from 6 to 5
- Damage per projectile increased from 6 to 7
- Recovery increased from 0.7 to 0.85 seconds
- General
Sigma
- Experimental Barrier
- Health reduced from 900 to 700
- Regeneration rate reduced from 120 to 80 per second
- Kinetic Grasp
- Cooldown increased from 10 to 12 seconds
Symmetra
- Photon Projector
- Primary Fire
- Delay before losing charge increased from 2 to 4 seconds
- Teleporter
- Cooldown reduced from 12 to 10 seconds
- Primary Fire
Zenyatta
- Orb of Destruction
- Secondary Fire
- Charge rate increased 15% (0.6 down to 0.52 seconds per orb)
- Rate of fire increased from 8.5 to 9 shots per second
- Secondary Fire