SC2: Kommende Spielbalanceänderungen können getestet werden
In der vergangenen Nacht ist auf der nordamerikanischen Communityseite von Starcraft 2: Legacy of the Void ein neuer Blogeintrag des Entwicklerteams aufgetaucht, der die Spielerschaft dieses beliebten Strategiespiels darüber in Kenntnis setzen sollte, dass alle daran interessierten Personen jetzt eine Reihe von kommenden Spielbalanceänderungen testen können. Laut den netterweise schon jetzt in dieser Ankündigung vorhandenen Patchnotes betreffen diese mit einem zukünftigen Patch erscheinenden Veränderungen alle spielbaren Völker von Starcraft 2 und wirken sich dabei dann jeweils auf mehrere Einheiten dieser Fraktionen aus. Zusätzlich dazu basieren diese kommenden Anpassungen scheinbar komplett auf dem in den letzten Wochen von besorgten Spielern gesammelten Feedback zu der aktuellen Situation dieses Strategiespiels.
Wer diese in den kommenden Wochen erscheinenden Spielbalanceänderungen nun bereits im Vorfeld ausprobieren möchte, der muss sich in Starcraft 2: Legacy of the Void erst einmal zu den Melee Maps in dem Bereich für die eigenen Partien der Community begeben. Der nächste Schritt für die Teilnahme an dieser Testphase erfordert von potenziellen Testern einfach nur, dass sie eines der von Blizzard Entertainment angebotenen Schlachtfelder starten und in dem entsprechenden Menü die für diese Tests benötigte „Balance Test Mod“ aktivieren. Durch die Verwendung dieser Mod in einer der Meele Maps erhalten die Spieler direkten Zugriff auf die von den Entwicklern geplanten Anpassungen an der Spielbalance.
Eine Liste mit den Auswirkungen dieser Spielbalanceänderungen findet ihr weiter unten in diesem Artikel.
As a result of your feedback, we’ve been making numerous balance changes that we’re applying to the Balance Mod that went live today. StarCraft II extension mods allow you to apply a set of custom rules to any Melee map. Our Balance Mod allows you to preview the upcoming balance changes before they go live.
Die kommenden Spielbalanceänderungen:
Terran
- Raven
- Interference Matrix duration increased from 5.7 to 7.9.
- Affected units will now display a status bar to show the duration of the ability.
- Repair Drone ability removed.
- Auto Turret ability added.
- Auto Turret cast range reduced from 3 to 1.
- Hi-Sec Auto Tracking increases the range of Auto Turrets by +1 again.
- Anti-Armor Missile
- Anti-Armor Missile will no longer have a delay and will fly immediately towards the target.
- Splash radius increased from 2.4 to 2.88.
- Splash damage changed:
- 100% damage radius increased from 0.72 to 1.2.
- 50% damage radius increased from 1.44 to 1.8.
- 25% damage radius increased from 2.88 to 3.
- Energy cost reduced from 100 to 75.
- Enhanced Munitions upgrade removed.
- Interference Matrix duration increased from 5.7 to 7.9.
- Ghost
- Starting energy increased from 50 to 75.
- No longer starts with the Personal Cloaking upgrade.
- Ghost Academy
- Removed Moebius Reactor upgrade.
- Added Personal Cloaking upgrade:
- 150 Minerals / 150 Gas / 85.7 Research time
Protoss
- Nexus and Mothership
- Mass Recall and Strategic Recall’s warp-in times increased from 0 seconds to 0.7 second.
- Stalker
- Particle Disruptors’ damage reduced from 15 (21 vs. armored) to 13 (18 vs. armored) and period reduced from 1.54 to 1.34.
- Protoss Ground Weapons upgrade will provide +1 base damage and +1 armored instead of +2 base damage.
- Particle Disruptors’ damage reduced from 15 (21 vs. armored) to 13 (18 vs. armored) and period reduced from 1.54 to 1.34.
- Disruptor
- Purification Nova’s initial pause duration reduced from 1 to 0.
- When Disruptors drop from transports, if Purification Nova is not on cooldown, then there will be a 0.7 second pause before being able to use Purification Nova.
- Range indicators will be displayed for Purification Nova when the Disruptor is selected.
- Shield Battery
- Now has a “Stop” command on its command card.
- Adept
- Adepts will continue with their last issued command instead of stopping after using Psionic Transfer.
Zerg
- Hydralisk
- The Muscular Augments upgrade has been split into two separate upgrades:
- Muscular Augments
- Upgrade cost is 100 Minerals / 100 Vespene Gas / 71.4 Research time
- Grooved Spines
- Upgrade cost is 100 Minerals / 100 Vespene Gas / 71.4 Research time
- Muscular Augments
- The Muscular Augments upgrade has been split into two separate upgrades:
- Viper
- Bug fix: Parasitic Bomb’s initial pause duration increased from 0 to 0.7 seconds.