SC2: Kommende Spielbalanceänderungen für Dehaka

SC2: Kommende Spielbalanceänderungen für Dehaka
SC2: Kommende Spielbalanceänderungen für Dehaka
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Am vergangenen Freitag veröffentlichte der für die fortlaufende Entwicklung von Starcraft 2: Legacy of the Void mitverantwortliche Game Designer Kevin “Monk” Ding einen neuen Bluepost in den offiziellen Battle.Net Foren, der die Fangemeinde dieses Titels darauf aufmerksam machen sollte, dass das Entwicklerteam im Moment mehrere Spielbalanceänderungen für die im Koop-Modus auswählbare Version von Dehaka (Kommandant) plant.  Damit sich die Community schon jetzt einen ersten Eindruck von den geplanten Anpassungen an diesem Kommandanten machen kann, beinhaltet der Beitrag dieses Entwicklers praktischerweise eine umfangreiche Liste mit allen für diesen Charakter kommenden Veränderungen. Folgend findet ihr sowohl den eigentlichen Bluepost zu diesem Thema als auch eine Übersetzung aller geplanten Anpassungen für diesen Kommandanten.

 

Die Entwickler planen folgende Änderungen:

  • Grundlegende Einheiten:
    • Der Angriffsschaden von Urzergling wird von 7 auf 10 erhöht.
    • Die Lebensregeneration einer eingegrabenen Urschabe wird von 5 auf 10 erhöht.
    • Das Upgrade für das Bewegungstempo von Urhydralisken kostet in Zukunft nur noch 50/50 (war 150/150).
    • Die Kosten von Brutaler Ansturm werden auf 50/50 reduziert.
    • Die Gesundheit von Urultralisk erhöht sich von 500 auf 625
  • Ravasaurier:
    • Die Verbesserung mit der Säure erhöht den gewährten Schadensbonus gegen gepanzerte Ziele von 5 auf 15.
    • Das Upgrade “Enlarged Parotid Glands” erhöht in Zukunft auch noch das Bewegungstempo von 2.25 auf 3.
  • Urfeuerschabe:
    • Die Lebensregeneration einer eingegrabenen Urfeuerschabe wird von 5 auf 10 erhöht.
    • Die Grundgesundheit wird von 300 auf 350 erhöht.
    • Die Rüstung wird von 2 auf 3 erhöht.
  • Pfähler:
    • Der Schaden von Ausbluten wird von 100 auf 200 erhöht.
    • Das Ausbluten reduziert die Abklingzeit von Dehakas Verschlingen bald um 75% (war 50%).
  • Urmutalisk:
    • Der Schaden wird von 18/6/2 auf 14/5/2 reduziert.
    • Die Gleve verursacht in Zukunft 100% mehr Schaden gegen fliegende Einheiten (war 50%). Der Grundschaden wird von 27 auf 28 erhöht.
  • Tyrannozor:
    • Diese Einheiten können bald von dem Heilungs-Update von Dehaka (Healing Adaptation upgrade) profitieren und sich dadurch außerhalb von Kämpfen schneller wieder heilen.
  • Allgemein:
    • Das Attribut “Psionic” wird zu allen Varianten des Ravens, dem Forschungsschiff und der Brutkönigin hinzugefügt.
  • Dakrun:
    • Die Gesundheit steigt von 3000 auf 4000.
    • Der passive Effekt “Greater Spiked Hide” fügt Angreifern in Zukunft 20 Schaden zu (war 10).
  • Meisterschaften:
    • Die Verschlingen-Meisterschaft erhöht die Dauer der Effekt in Zukunft pro Punkt um 3%. Das Maximum liegt bei 90%.
    • Die Meisterschaft für die Abklingzeitreduzierung von Große Urwürmer wird von 1% auf 1.5% pro Punkt erhöht. Das Maximum liegt bei 45%.
    • Die Chance auf eine Genmutation wird durch die Meisterschaft bald um 2% per Punkt erhöht. Das Limit liegt bei 60%.
  • Unterschiedliche Änderungen:
    • Der Sprung von Dehaka wird in Zukunft neutralen Zielen Schaden zufügen.
    • Auf Level 10 kann Dehaka auf höheres Gelände blicken.
    • Die von Dehaka kontrollierten beweglichen Gebäude sind nicht mehr ind er Auswahl der gesamten Armee enthalten.
    • Einheiten im Urkampf erhalten einen Button zum Sammeln.
    • Der Schadenszuwachs von Pfählern wird pro Upgrade der Waffen von +4 (+5 gegen Panzer) auf +4 (+6 gegen Panzer) erhöht.
    • Der Schadenbonus für den Urwächter wird pro Upgrade der Waffen von +5 auf +4 reduziert.
    • Die Abklingzeiten von Dehaja profitieren nun von Upgrade für Waffen und Rüstungen.
  • Alarak:
    • Der Grundschaden des Mutterschiffes wird von 6×6 auf 38×6 erhöht.
    • Die Reichweite des Mutterschiffes wird von 2 auf 7 erhöht.
    • Es wurde ein Fehler behoben, der dafür sorgte, dass das Mutterschiff von Alarak pro Upgrade einen zu hohen Schadenszuwachs erhalten hat.
    • Der Schaden des Mutterschiffes wird pro Upgrade in Zukunft um 7 erhöht (war 4).

 

 

 Co-op Mission Update – Dehaka Revamp

Next up in our lineup of revamps is Dehaka, the big T-rex of the Co-op family. We believe Dehaka is a satisfying hero to control, but we’re sharpening and improving some of his unit roles to make him a more well-rounded Commander overall.

Basic Primal Units

  • Primal Zergling attack damage increased from 7 to 10.
  • Primal Roach life regeneration rate while burrowed increased from 5 to 10.
  • Muscular Augments (Hydralisk speed) research cost decreased from 150/150 to 50/50.
  • Brutal Charge research cost decreased from 100/100 to 50/50.
  • Primal Ultralisk HP increased from 500 to 625.

Primal units were designed as a stop-gap on the way to more powerful units rather than as a core part of every army. That said, we’d like to make small improvements to some of the weaker basic units in areas that make sense.

 

Ravasaur

  • The Dissolving Acid upgrade now increases the Ravasaur’s bonus damage vs. armored to 15, up from 5.
  • The Enlarged Parotid Glands upgrade now increases the Ravasaur’s movement speed from 2.25 to 3 in addition to its current functionality.

These buffs should help the Ravasaur in its anti-armored pushing role.

 

Primal Igniter

  • Primal Igniter life regeneration rate while burrowed increased from 5 to 10.
  • Primal Igniter base HP increased from 300 to 350.
  • Primal Igniter base armor increased from 2 to 3.

We’d like to reinforce the Igniter’s tanking role against weaker enemies.

 

Impaler

  • Impaler Tenderize damage increased from 100 to 200.
  • Impaler Tenderize reduces Dehaka’s Devour cooldown by 75%, up from 50%.

Tenderize is the Impaler’s defining trait, so we’re really punching it up.

 

Primal Mutalisk

  • Primal Mutalisk damage decreased from 18/6/2 to 14/5/2. Upgrade bonuses adjusted accordingly.
  • Slicing Glaive now provides +100% increased damage vs. air, up from 50%. Base damage increased from 27 to 28.

We believe Primal Mutalisks are a bit too strong all-around without enough drawback. In order to promote Dehaka’s other units, we’d like to emphasize the Primal Mutalisks’ anti-air role.

 

Tyrannozor

  • Tyrannozors now benefit from the Healing Adaptation upgrade, which allows them to regenerate life quickly when out of combat.

We want to address the Tyrannozor’s inability to regenerate its vast life pool. With the Healing Adaptation upgrade, Tyrannozors will truly become the behemoths they were meant to be.

 

General

  • Psionic Attribute added to Ravens, Raven Type-IIs, and Theia Ravens.
  • Psionic Attribute added to the Science Vessel (Including Swann’s).
  • Psionic Attribute added to Brood Queens (Including Stukov’s).

One of Dehaka’s coolest and most powerful traits is his ability to explode enemy Psionic units. However, while Protoss (and to some extent, Zerg) Psionic enemies are plentiful, Terrans are quite lacking in this department. Therefore, in order to balance out the enemy races a bit more, we’ve increased the number of potential Psionic threats he can Devour.

 

Dakrun

  • Dakrun HP increased from 3000 to 4000.
  • Dakrun Greater Spiked Hide return damage increased from 10 to 20.

As the final pack leader in Dehaka’s tech tree, we feel Dakrun needs some love so that he can assume a more prominent and exciting role. We’d like to bring Dakrun closer to the level of his brethren and focus on what makes him unique: his ability to tank damage and return it.

 

Masteries

  • Devour Buff Duration Mastery increased from 1% per point to 3% per point. Maximum benefit increased from 30% to 90%.
  • Greater Primal Wurm Cooldown Mastery increased from 1% per point to 1.5% per point. Maximum benefit increased from 30% to 45%.
  • Gene Mutation Chance Mastery increased from 1% per point to 2% per point. Maximum benefit increased from 30% to 60%.

As always, we’ll be tuning Masteries so that they’re more competitive.

 

Miscellaneous

  • Dehaka’s leap will now damage neutral targets, such as rocks.
  • Dehaka gains high-ground vision upon hitting level 10.
  • Dehaka’s uprooted Primal Wardens and Primal Hives are no longer included in all-army selection.
  • Units in primal combat now have a rally button and ability.
  • Impaler damage bonus per weapon upgrade increased from +4(+5 vs armored) to +4(+6 vs armored).
  • Primal Guardian damage bonus per weapon upgrade decreased from +5 to +4.
  • Dehaka’s calldowns now benefit from weapon and armor upgrades.

We’ve also included assorted quality of life changes. And because we’re taking a look at various calldowns in this round of revamps, we’d like to take another pass at one we’ve previously worked on.

 

Alarak

  • Mothership base damage increased from 6×6 to 38×6, matching its Legacy of the Void campaign stats.
  • Mothership range increased from 2 to 7, matching its Legacy of the Void campaign stats.
  • Fixed a bug where Alarak’s Mothership was gaining too much damage per upgrade. Mothership damage bonus per weapon upgrade changed to +4, down from +7.

That’s it for this session of revamps. Thank you for sending in all your feedback and happy Co-op-ing!

Kevin Dong
Lead Co-op Designer

 

 

(via)

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