WoW: Erhöhung der Spieleranzahl für europäische Server
Da die Server von World of Warcraft aufgrund der Veröffentlichung von Warlords of Draenor bereits seit einigen Tagen nicht richtig funktionieren, veröffentlichen die Entwickler von Blizzard konstant neue Blueposts zu dem aktuellen Status der einzelnen Regionen. Aus diesem Grund hat sich Community Manager Bashiok nun auch heute Abend in den Foren zu Wort gemeldet und dort einmal erklärt, was die Entwickler derzeit noch an Verbesserungen für die Server planen oder bereits durchgeführt haben.
Diesem Bluepost von Bashiok zufolge hat die Erweiterung der Hardware für die Server und die Änderungen am Phasing auf ganz Draenor sowohl in Europa als auch in Amerika angeschlagen und die Stabilität in beiden Regionen verbessert. Aus diesem Grund wurde die Anzahl der gleichzeitig auf einem Realm anwesenden Spieler auch wieder nach oben geschraubt werden, sodass sich die Wartezeiten für Spieler auf besonders vollen Servern wieder etwas verringern sollten.
Ansonsten scheinen einige europäische Server aktuell noch immer Probleme mit gelegentlichen Abstürzen der Garnison und der Instanzen zu haben, was aber von den Entwicklern derzeit genau im Auge behalten wird. Dieser Fehler geht dabei aber wohl eher von diesen speziellen Realms aus und hat keine Auswirkungen auf die restliche Region.
As previously posted, both Europe and the Americas/Oceanic realms went into an off-peak maintenance to upgrade realm hardware, and implement a new Draenor-wide instancing tech to improve game performance. Both regions’ maintenances concluded successfully, and so far we’ve seen very positive results, allowing us to dramatically raise the realm population caps for all realms. We’re going to continue optimizing the in-game experience, focus on the new instancing tech, and hotfix gameplay issues as they come up.
We’re currently seeing a very high demand on the game and game services due to the exceptionally large number of people excited to play Warlords of Draenor. We’re focusing on a few specific issues, one of which is a group of realms in Europe that are seeing increased instance, world, and Garrison server crashes. That’s being addressed as an isolated issue and we’re investigating the cause to ensure it doesn’t occur elsewhere.
We’ll be looking into the possibility of Free Character Transfers for our highest population realms, but first we need to get the service to a place where we feel it’s also able to process a potentially large number of transfers while not adversely affecting service stability.
Our next steps are to continue working on the few performance issues we’re tracking in Europe, and continue maintaining and improving the level of service in the Americas and Oceania. We’ll provide another update in an hour.
(Apologies, forgot to post this as a separate reply in the thread.)
We are continuing to optimize servers and address additional performance issues. Realms appear stable with the increased population caps. We are monitoring server stability as Europe continues through peak play time and populations increase in the Americas. We’ll provide further updates in approximately one hour.
After carefully monitoring server performance for the last few hours, we are now testing raising realm capacity above normal population caps. We’re going to temporarily increase the population cap on a few realms in North America, and observe them closely. Our next update will be in approximately an hour.
All realms in North America, Oceania, and Europe have now had their temporary population cap increases applied. We’re continuing to work on developing and applying hotfixes for performance and gameplay issues. A number of these have already been applied and can be found here. We’ll have more updates in approximately an hour.
Verringerte Wartezeiten wären mal nicht schlecht. Habs bis lang eineinziges mal auf den Realm geschafft (Blackhand).