Heroes: Die Nexus-Anomalie „Klimaphänomene“ wurde deaktiviert

Heroes: Die Nexus-Anomalie „Klimaphänomene“ wurde deaktiviert
Heroes: Die Nexus-Anomalie „Klimaphänomene“ wurde deaktiviert
User Rating: 4.8 (1 votes)

In der Nacht von gestern auf heute haben die Entwickler von Blizzard Entertainment einen neuen Patch für Heroes of the Storm veröffentlicht, der nicht nur eine Reihe von Spielbalanceänderungen für viele Helden mit sich brachte, sondern gleichzeitig auch noch die in den letzten Wochen im Spiel aktiv gewesene Nexus-Anomalie – Klimaphänomene deaktiviert hat. Einem kurz davor veröffentlichten Bluepost der Entwickler zufolge ist diese Deaktivierung dauerhaft und diese Anomalie soll nicht noch einmal in diesem Spiel in Kraft treten. Bis die Entwickler in der finalen Saison von 2020 die letzte Nexus-Anomalie für dieses Jahr veröffentlichen, muss die Community von Heroes of the Storm ohne einen Effekt dieser Art auskommen.

Was den Grund für die Deaktivierung der Nexus-Anomalie Klimaphänomene betrifft, so nennen die Entwickler in ihrem Bluepost zu diesem Thema praktischerweise die wichtigsten Gründe für diesen Schritt. Der erste Auslöser für diese Maßnahme läuft einfach nur darauf hinaus, dass die Auswirkungen dieser Anomalie zu stark waren und den Ablauf einer Partie zu sehr gestört haben. Dadurch wurde die Spielerfahrung der Community negativ beeinflusst und der Spielspaß wurde regelmäßig reduziert. Des Weiteren hat jede Aktivierung von Klimaphänomene zu mehr Effekten aus der Spielfläche geführt und dadurch bei einigen Spielern zu Problemen mit ihrer Spielperformance geführt. Solch ein Resultat ist für die Entwickler nicht akzeptabel. Zu diesen technischen Schwierigkeiten und dem negativen Einfluss auf den Spielablauf kam auch noch das allgemeine Feedback der Community hinzu, welches sich recht deutlich gegen diese Anomalie aussprach.

Des Weiteren geht aus dem Bluepost der Entwickler zu den Nexus-Anomalien auch noch hervor, wie das Team in der Zukunft mit diesen Effekten umgehen möchte. Wie bereits erwähnt wurde, ist im Moment noch immer eine neue Anomalie für die letzte Saison in diesem Jahr geplant. Danach möchten die Entwickler zwar auch weiterhin Verbesserungen an Heroes of the Storm durchführen, aber das Ganze soll nicht mehr länger über regelmäßig erscheinende Nexus-Anomalien ablaufen. Die Verantwortlichen möchten ihre Anpassungen am Spiel vor der Veröffentlichung in Zukunft wieder etwas mehr polieren und die Entwickler sollen die Freiheit besitzen die bereits seit einiger Zeit von der Community angesprochenen Probleme des Spiels anzugehen. Beispielsweise denken die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment aktuell einige umfangreiche Änderungen an den etwas in die Jahre gekommenen Spielfeldern nach.

 

Update on Climate Phenomena Anomaly

Hello fellow Heroes!

After reading through your feedback and deliberating amongst ourselves, we have decided to remove the Climate Phenomena anomaly from the Nexus. While this was not an easy decision to make, we feel it is the right thing to do for the game. We also wanted to take this time to more clearly define the purpose of our Nexus Anomalies, and our plans for them going forward.

Nexus Anomalies were intended to serve two functions:

  1. We wanted to distribute our annual gameplay updates throughout the year, giving us the freedom to try exploratory changes that we weren’t committed to if they ended up not working out. Previously, we introduced all our gameplay updates each year around BlizzCon. These updates were usually fairly impactful, and many players had trouble adjusting to the large amount of sudden change.
  2. We wanted Heroes to have an exciting, fun change for players to look forward to every season.

 

As far as what exactly each Anomaly would entail, we did not have too many set rules, largely to ensure that we had the creative freedom to try bold ideas. So far, we believe our Anomalies have largely been successful, particularly after we had some time to iterate on them.

With Climate Phenomena, we wanted to play with two ideas. The first was introducing a new Hero to the Nexus with an accompanying theme, and the second was the prospect of changing game states throughout a match, with a minor impact on gameplay. Unfortunately, we’ve found that these changes were too disruptive to the normal flow of the game, and they didn’t add enough fun factor to account for how much they impacted the player experience. Some players also reported frame-per-second (FPS) issues due to the Anomaly, which we found to be unacceptable.

Moving forward, we intend to finish the year with one more Anomaly, released alongside the final season of 2020. After that, we have decided that we will not be pursuing Anomalies at a set cadence like we did this year. We still plan on regular gameplay updates, and will continue to experiment with ways to make Heroes a better game, so you can count on that still happening. In the future, we want to take a bit more time and release updates only when we feel they are in a more polished state, and we want to give the members of the Development Team the freedom to explore certain longstanding issues that we think are important to the community. For example, we’re considering large updates to maps that we feel could use some design improvements.

As always, thank you for taking the time to read through our thoughts, and for the years playing this game, which we love so much, alongside us. We’ll see you… in the Nexus!

 

 

(Via)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

JustNetwork | Just! Stevinho
Registrieren
Username Passwort