Update: Die ersten Boni des Herzens von Azeroth

Update: Die ersten Boni des Herzens von Azeroth
Update: Die ersten Boni des Herzens von Azeroth
User Rating: 4.9 (1 votes)

Update: Nachdem findige Data Miner bereits vor ungefähr einer Woche die ersten bestätigten Boni des Herzens von Azeroth (Schamane und Jäger) in den Spieldaten der aktuell noch immer laufenden Alpha von Battle for Azeroth ausfindig machen konnten, brachte der vor einigen Tagen für die Alpha veröffentlichte Build 26175 interessanterweise auch noch einige weitere Effekte dieser Art für andere Klassen mit sich. Die mit diesem Update erschienenen Boni der Azeritausrüstung sind in diesem Fall dann für die Todesritter, Krieger, Paladine und Priester von World of Warcraft bestimmt. Zusätzlich dazu brachte dieses Update für die Alpha auch noch mehrere allgemeine Boni für das Herz von Azeroth mit sich, die sich scheinbar auf die ersten beiden Tiers des Talentbaums der Azeritausrüstung beschränken und zumindest theoretisch allen Klassen des Spiels zur Verfügung stehen könnten. Wer jetzt gerne mehr über diese praktischen Effekte erfahren möchte, der findet folgend insgesamt vier Listen mit Boni zu einigen von den Entwicklern festgelegten Klassen.

 

(Hinweis: Eine Liste mit unfertigen und unbestätigten Boni für das Herz von Azeroth findet ihr unter diesem Link.)

 

Allgemeine Boni:

  • Vampiric Speed: When an enemy you damaged dies, gain 77 Speed and heal for 77.
  • Gutripper: Your damaging abilities have a chance to deal 231 Physical damage to the target. The frequency of this effect increases the lower their health.
  • Winds of War: When you take damage, gain 39 dodge rating for 3 sec. This effect can stack up to 10 times.
  • Woundbinder: Your heals have a chance to grant up to 154 haste, critical strike, mastery, or versatility for 6 sec. The amount granted is scaled by the target’s health.
  • On My Way: Increases your versatility by 154 and movement speed by 46.
  • Blood Siphon: Increases mastery by 116 and leech by 23.

 

 

Die bisherigen Boni der Todesritter:

  • Dark Grudge: Death Strike heals for an additional 0.5 sec of damage taken, and Death Strike deals an additional 231 damage.
  • Decimate: Frost – Obliterate has an additional 5% chance to trigger Rime, and Obliterate deals an additional 539 damage when it critically strikes.
  • Scourge the Unbeliever: Unholy – Scourge Strike grants your Ghoul 5 energy, and ?0[Clawing Shadows][Scourge Strike] deals an additional 231 damage.

 

 

Die bisherigen Boni der Paladine:

  • Zealotry: Ret – Crusader Strike deals an additional 6% damage over until cancelled, and does 231 additional damage.
  • Divine Illumination: Holy – Holy Shock has 5% additional critical strike chance, and does 231 additional damage and healing.
  • Righteous Bastion: Protection – Shield of the Righteous grants damage reduction for 0.5 additional seconds, and does 231 additional damage.

 

 

Die bisherigen Boni der Priester:

  • Savior: Your heals on targets less than 35% maximum health have a chance to heal for an additional 308.
  • Pillar of Light: Disc/Holy – Smite’s critical strike chance is increased by 5, and it’s damage is increased by 231.
  • Bindings of Fate: Holy – Heal heals yourself for 8% of the value, and increases the healing dealt by 231.
  • Torment of Torments: Disc/Shadow – Shadow Word: Pain’s duration is increased by 1 seconds, and it deals 231 additional damage.

 

 

Die bisherigen Boni der Krieger:

  • Heavy-Handed: Arms – Mortal Strike refunds 3 Rage and deals 231 additional damage.
  • Bloodcraze: Fury – Bloodthirst has 5% additional critical strike chance, and deals 231 additional damage when it critically strikes.
  • Battering Ram: Protection – Devastate, Thunder Clap, and Revenge have an additional 5% chance to reset the cooldown of Shield Slam, and Shield Slam deals an additional 231 damage.

 

 

Originalartikel:

Mit der spätestens im September 2018 erscheinenden Erweiterung “Battle for Azeroth” werden die Entwickler von World of Warcraft das in Legion verwendete System mit den Artefaktwaffen aus dem Spiel entfernen und das Ganze durch neues Fortschrittssystem rund um die Artefakt-Halskette “Das Herz von Azeroth und die Ressource Azerit ersetzen. Durch das Sammeln von Azerit und das damit verbundene Aufwerten des Herzens von Azeroth können die Spieler im nächsten Addon bestimmte Azeritausrüstungsteile (Schultern, Helm, Brust) aufwerten und je nach Level ihrer Halskette spezielle Boni für die einzelnen Fähigkeiten oder Attribute ihres Helden freischalten. Das Ganze erfolgt dabei dann durch einen direkt in die jeweiligen Gegenstände eingebauten Talentbaum, der sich je nach Item und Slot ein wenig unterscheidet und den Spielern somit eine Reihe von Anpassungsmöglichkeiten für die Spielweise ihres Charakters bietet.

Auch wenn dieses interessante System in der derzeit laufenden Alpha der kommenden Erweiterung noch nicht getestet werden kann, so brachte ein vor einiger Zeit auf die Testserver von Battle for Azeroth aufgespielter Build aber zumindest schon einmal die ersten Boni der Azeritgegenstände mit sich. Während dieser Build für die meisten Klassen von World of Warcraft einfach nur Platzhalter für zukünftige Effekte mit sich brachte, erhielten die Schamanen und Jäger des Spiels interessanterweise aber bereits erste Versionen von richtigen Fähigkeiten und Verbesserungen. Weiter unten in diesem Artikel findet ihr eine Liste mit den durch das Herz von Azeroth freischaltbaren Boni für diese beiden Klassen.

(Hinweis: Bisher gibt es in den Spieldaten der Alpha noch keine genauen Informationen zu der tatsächlichen Verteilung dieser Boni. Die folgende Übersicht stellt eine Schätzung der Mitarbeiter von wowhead dar.)

 

 

Die bisherigen Boni der Jäger:

Tier 0:

 

Tier 1:

 

Tier 2:

  • Overwhelming Power – Your damaging abilities have a chance to grant you 25 applications of Overwhelming Power. Each stack of Overwhelming Power grants 39 Haste. An application of Overwhelming Power is removed every 3 sec or whenever you take damage.
  • Elemental Whirl – Your damaging abilities have a chance to grant you Elemental Whirl, granting 77 of a random choice between critical strike, haste, mastery, or versatility for 10 sec.
  • Heed My Call – Your damaging abilities have a chance to deal 154 to your target, and 15 to enemies within 3 yards of that target.

 

Tier 3:

  • Embrace of the Sands – Critical strikes by your abilities have a chance to create a localized Sandstorm, damaging enemies and healing allies within 10 yards for (77 * 4) every 2 sec for 6 sec.
  • Mote in the Eye – Your abilities have a chance to grant you (77 * 6) critical strike rating, decreasing by 77 every 2 sec.
  • Fury of the Sands – Attacks have a chance to deal 77 additional Physical damage. Critical strikes by this damage are multiplied by 300%.
  • Rotting Jaws – Kill Command has a chance to deal 77 to (77 * 5) additional damage and grants you 6 Focus over 3 sec.
  • Arrowstorm – Increases the damage of Aimed Shot by 77 and has a 4% chance to reset the cooldown of your Rapid Fire.
  • Piercing Shots – Each arrow fired by Rapid Fire has a 4% chance to hit an additional target.
  • Ride the Lightning – Increases the critical strike chance of Aspect of the Wild by an additional 5% and causes your attacks to deal 77 additional Nature damage, chaining to up to 2 targets.
  • Whirling Rebound – Increases the damage of Hatchet Toss by 77 and causes it to return to you, dealing 539 damage to enemies it strikes.
  • Vigorous Wings – Increases the duration of Aspect of the Eagle by 8 sec and causes your Mongoose Bites to deal an additional 462 damage when they critically strike.

 

 

Die bisherigen Boni der Schamanen:

Tier 0:

 

Tier 1:

  • Resounding Protection – Every 30 sec, gain an absorb shield for (31 * 5) for 6 sec.
  • Astral Shift – Increases the damage reduction of Astral Shift by an additional 77%.
  • Swiftness – Increases your movement speed by 77% of your Haste, up to 77.

 

Tier 2:

  • Overwhelming Power – Your damaging abilities have a chance to grant you 25 applications of Overwhelming Power. Each stack of Overwhelming Power grants 39 Haste. An application of Overwhelming Power is removed every 3 sec or whenever you take damage.
  • Heed My Call – Your damaging abilities have a chance to deal 154 to your target, and 15 to enemies within 3 yards of that target.
  • Elemental Whirl – Your damaging abilities have a chance to grant you Elemental Whirl, granting 77 of a random choice between critical strike, haste, mastery, or versatility for 10 sec.

 

Tier 3:

  • Fury of the Sands – Attacks have a chance to deal 77 additional Physical damage. Critical strikes by this damage are multiplied by 300%.
  • Ancestral Reach – Restoration Only – Increases the healing of Chain Heal by 77 and causes it to bounce an additional time.
  • Mote in the Eye – Your abilities have a chance to grant you (77 * 6) critical strike rating, decreasing by 77 every 2 sec.
  • Lightningburn – Elemental/Enhancement Only – Increases the damage of Chain Lightning by 77 and causes your Fire spells to deal an additional 231 damage for 4 sec.
  • Embrace of the Tides – All Specializations – Increases the critical healing of Healing Surge by 154 and causes it to prevent up to 231 damage over the next 6 sec.
  • Storm’s Eye – Enhancement Only – Increases the critical strike chance of Crash Lightning by 77 and increases the radius of Crash Lightning by 1.
  • Flames of the Forefathers – Elemental/Restoration Only – Increases the damage of Lava Burst by 308 and causes it to grant an additional 5 Maelstrom.
  • Electropotence – Enhancement Only – Increases the critical chance of Stormstrike by 8 and causes Stormstrike critical strikes to deal an additional 231 damage.
  • Embrace of the Sands – Critical strikes by your abilities have a chance to create a localized Sandstorm, damaging enemies and healing allies within 10 yards for (77 * 4) every 2 sec for 6 sec.

 

 

(via)

2 Comments

  1. > Lightningburn – Elemental/Enhancement Only – Increases the damage of Chain Lightning by 77 and causes your Fire spells to deal an additional 231 damage for 4 sec.

    Enhance hat aber kein Chain Lightning. :<

    • Es ist eine Alpha. Die Angaben müssen nicht unbedingt korrekt sein. Vielleicht kommt Verstärkung auch den Kettenblitz in einem zukünftigen Build zurück?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

JustNetwork | Just! Stevinho
Registrieren
Username Passwort