Patch 7.3: Kommende Änderungen für Elementar-Schamanen

Patch 7.3: Kommende Änderungen für Elementar-Schamanen
Patch 7.3: Kommende Änderungen für Elementar-Schamanen
User Rating: 3.3 (3 votes)

In der Nacht von Freitag auf Samstag verkündete der direkt an der Entwicklung von World of Warcraft beteiligte Game Designer Sigma in den offiziellen Foren dieses MMORPGs, dass der nächste Build für die aktuell auf dem PTR stattfindende Testphase von Patch 7.3 unter anderem einige kleinere Spielbalanceänderungen für die auf Elementar geskillten Schamanen mit sich bringen wird. Damit sich die Vertreter dieser Klasse bereits jetzt auf diese Änderungen vorbereiteten können, beinhaltete der Bluepost dieses Mitarbeiters von Blizzard Entertainment sowohl eine umfangreiche Liste mit den kommenden Veränderungen an dieser Spezialisierung als auch die Gründe des Entwicklerteams für diese Anpassungen. Wer sich den ursprünglichen englischen Bluepost zu diesem Thema nicht selbst durchlesen möchte, der findet weiter unten in diesem Artikel eine übersetzte Zusammenfassung der geplanten Änderungen am Elementar-Schamanen.

 

(Hinweis: Die folgenden Änderungen sind erst einmal nur für den PTR bestimmt und könnten sich im Verlauf der Testphase von Patch 7.3 noch einmal verändern.)

 

Die geplanten Änderungen:

  • Meisterschaft: Elementarüberladung: Verursacht in Zukunft 85% des normalen Schadens (vorher 75%). Als Ausgleich dafür wird die Proc-Rate um 17% verringert.
  • Totembeherrschung: Der durch Totem des Sturms gewährte Schadenbonus wird von 10% auf 5% reduziert.
  • Elementarschlag erhöht die Werte der Spieler auf Level 110 bald nur noch um 2000 (vorher 2400).
  • Der verursachte Schaden aller Fähigkeiten wird um 3% erhöht.
    • Die allgemeine Schadenssteigerung dieser Spezialisierung gleicht die Nerfs an den beiden Talenten aus und die Änderung an der Meisterschaft verschiebt die Stärke dieser Fähigkeit von der Proc-Rate auf den Schaden. Zusätzlich dazu sollte das Cap an Meisterschaft für Elementar-Schamanen durch diese Anpassungen von 10400 auf 15067 steigen.
  • Der Kettenblitz dominiert aktuell gegenüber Erdbeben und stellt auf jeden Fall den Favoriten der Elementar-Schamanen dar. Zusätzlich dazu ist der Kettenblitz aktuell so stark, dass der Einsatz von Erdbeben sich nicht wirklich lohnt und Schamanen ihren Mahlstrom nicht für diesen Zauber verschwenden möchten. Um diese beiden Fähigkeiten besser miteinander zu balancen, führen die Entwickler mit Patch 7.3 folgende Änderungen durch:
    • Kettenblitz: Der verursachte Schaden wird um 12% verringert und diese Fähigkeit erzeugt in Zukunft nur noch 4 Mahlstrom (vorher 6).
    • Der verursachte Schaden von Erdbeben wird um 29% erhöht.
    • Der verursachte Schaden von Erdschock wird um 13% erhöht.

 

 

Next PTR will have a small set of Elemental changes meant to focus on a couple specific problems.

Mastery capping
• Elemental Overload does 85% of base damage (from 75%) and proc rate reduced 17%
• Totem Mastery-Storm Totem bonus 5% (from 10%)
• Elemental Blast gives 2000 stats at level 110 (from 2400)
• All damage abilities increased 3%

Some of the power of mastery is shifted from proc rate into damage. The nerfs to Totem Mastery and Elemental Blast don’t require talent rebalancing, since they are minor and those are talents are already generally favored. The slight total DPS loss from those changes is counteracted in the baseline spec. With both talents, the mastery cap (with all these changes) would increase from 10400 rating to 15067.

Chain Lightning dominating Earthquake
Chain Lightning is so strong that Earthquake is often not attractive to cast. There are also secondary issues such as the importance of Lightning Rod procs and resource overflow in AoE.

• Chain Lightning damage reduced 12% and generates 4 Maelstrom (from 6)
• Earthquake damage increased 29%
• Earth Shock damage increased 13%

Damage is shifted from Chain Lightning into Earthquake, and Earthquake is further increased to account for generating less Maelstrom (which helps the overflow issues, including on Static Overload procs). The Earth Shock buff helps stave off the potential for Earthquake to get too close to it again, and a buff to Earth Shock was pretty reasonable generally.

Again, the goal is to address these issues in a relatively contained way. 7.3 is generally light on class changes, but we wanted to try to get at these known problems. As always, open to feedback on any complications that these look like they might introduce.

 

Thanks. To the various comments here and above:

–If Elemental Blast is actually behind after the small nerf, it should be relatively easy to correct by buffing its own damage. That said, the current set bonus pushes Primal Elementalist (and that sort of thing is generally acceptable for a tier), which means it’s unsurprising if it’s slightly ahead on its row for right now.

–We agree Earthquake should be more of a “finisher” out of the two, and this set of changes is trying to go in that direction. It should at least be used consistently in its intended role. It sounds a little odd that changing one spell’s damage 45% relative to the other (plus the Maelstrom change) doesn’t at all change the number of targets at which you’d use Earthquake, but we’re happy to keep looking at any more detailed discussion of why that would be the case.

–The Maelstrom change would be a pacing change, but I think there are some advantages if we keep it and instead put value into buffing Earthquake (further than this if needed). It helps the above discussion of Earthquake actually being worth enough to stand out. The current version where, on average, each Chain Lightning pays for more than one Earthquake is a pretty weird builder/spender relationship–and is part of the answer to your question of why Earthquake isn’t stronger. Also, Maelstrom overflow is a significant issue currently. In your example of Static Overload, it currently overflows in literally every case (on 5 targets). Pulling back on that and giving Earthquake much higher value cuts down on resource waste while making it more valuable when you spend it.

If the main problem is that the Earthquake buff here isn’t enough to accomplish the goals as described, that’s something we can review further (and of course welcome any further input on that question).

 

 

(via)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

JustNetwork | Just! Stevinho
Registrieren
Username Passwort