Heroes: Blizzard suspendiert „Feeder“ und Problemspieler

Heroes: Blizzard suspendiert „Feeder“ und Problemspieler
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Da sich das absichtliche Feeden der gegnerischen Spieler, das Verlassen des Computers (AFK) oder die Nichtteilnahme an der Runde sehr negativ auf die Spielerfahrung von neun anderen Persoen in einer Partie auswirken, entschlossen sich die Entwickler von Heroes of the Storm einem gestern Abend von Community Manager Spyrian in den Battle.Net Foren veröffentlichten Bluepost zufolge nun scheinbar dazu, solche problematischen Verhaltensweisen nicht länger zu tolerieren. Aus diesem Grund haben sie bereits vor Kurzem eine Handvoll von Spielern für einige Tage aus diesem Team Brawler vorübergehend ausgeschlossen, die im Verlauf der vergangenen 30 Tage extrem oft aufgrund der oben genannten Gründe von anderen Spielern gemeldet wurden.

Auch wenn diese erste Aktion sich pro Spielregion erst einmal nur auf einige wenige Extremfälle beschränkte, so gehen die Entwickler im Moment aber davon aus, dass geplante Verbesserungen an den Systemen für diese Suspendierungen die Anzahl der von zukünftigen Maßnahmen dieser Art betroffenen Spieler konstant erhöhen sollten. Zusätzlich dazu könnten extrem oft gemeldete Wiederholungstäter durch diese Wellen sogar permanent gebannt werden, sodass sie nie wieder Zugriff auf die Inhalte ihres Account erhalten. Diese Strafe ist dann aber wirklich nur für die Spieler vorgesehen, die es sich zum Ziel setzen, den Spielspaß von anderen Personen dauerhaft zu verderben.

Um zu verhindern, dass unschuldige Spieler durch diese Maßnahmen von Heroes of the Storm ausgeschlossen werden, kontrolliert das automatische System der Entwickler zusätzlich zu den eingehenden Meldungen auch noch immer eine Reihe von anderen Faktoren und holt zusätzliche Informationen aus dem bisherigen Spielverlauf des beschuldigten Spielers ein. Aus diesem Grund sollte das Spiel keine Person nur aufgrund von einigen eingehenden Meldungen suspendieren.

 

We’ve just issued a round of account suspensions for players who are frequently reported for AFK/Non-Participation or Intentionally Dying during their matches. This initial wave of suspensions was targeted at a handful of users who have received an extraordinary number of reports over the past 30 days and whose in-game performance data clearly indicates a consistent lack of contribution to their matches. While only a few players have been suspended in each region this time, we anticipate that the number of accounts suspended, or in extreme cases, banned, will increase with future waves as we continue to refine and improve our processes.

Going AFK, refusing to participate, and intentionally dying are behaviors that ruin the experience for everyone else in a match and undermine the spirit of competition that’s essential to Heroes of the Storm. Taking part in such actions will not be tolerated. We encourage you to use the relevant reporting options when you spot players doing these things in your games.

 

So, for the time being, we’re focused on the most extreme cases. Imagine a player who spends 70+% of their in-game time dead, with 0 assists/kills, no siege damage dealt, XP earned, etc. Then imagine this player behaves this way in a large majority of their games. It starts to become pretty clear that this player is not only not helping their team, but not contributing elsewhere either.

Your example is a good one of players who might misuse reporting options because they disagree with the way you’re playing the game, but it sounds like you’re actively playing the game and their AFK/NP reports wouldn’t result in any action against your account. You may avoid a Tribute fight at level 9 because it’s not the right play at the moment, but you’re probably also earning XP for your team, contributing to team fights, dealing damage, healing, etc. throughout each game you play.

For players who have received a large number of reports, we’re not looking at just one data point/performance metric, or a single game. We’re looking at many different stats across the player’s match history and even comparing this information with data from a large pool of players to see how it measures up against those who do actively contribute to their games.

We’ve been pretty conservative with this suspension wave, and as mentioned above, we’re working on improving our review and analysis methods so that we can confidently move forward with issuing larger numbers of penalties in the future for those who consistently create a negative play environment.

 

 

(via)

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