Legion: Der mythische Modus beinhaltet nun den Herausforderungsmodus

Legion: Der mythische Modus beinhaltet nun den Herausforderungsmodus
Legion: Der mythische Modus beinhaltet nun den Herausforderungsmodus
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Mit dem in der letzten Nacht für die Alpha von “Legion” veröffentlichten neuen Build 21414 haben die Mitarbeiter von Blizzard interessanterweise den Herausforderungsmodus als eigene Schwierigkeit aus World of Warcraft entfernt und die Funktionsweise dieses Features direkt in den mythischen Spielmodus der Dungeons aus dem nächsten Addon implementiert. Dabei trägt der in dem Mythic Mode vorhandene Herausforderungsmodus bisher dann die vorläufige Bezeichnung “Mythic+” und erfordert für seine Aktivierung von den Spielern, dass sie bei einem normalen Besuch der mythischen Schwierigkeit einen sogenannten “Schlüsselstein” bei dem am Eingang der Instanz positionierten “Challenger’s Pedestal” verwenden (Ohne einen Schlüsselstein ist es der bereits aus WoD bekannte Mythic Mode).

Ein Dungeon in “Mythic+” startet mit einem komplett neuen Schlüsselstein auf Power Level 1 und beinhaltet neben wesentlich stärkeren Gegnern auch noch ein vorgegebenes Zeitlimit. Sollten die Spieler diesen schwierigeren Run erfolgreich in der vorgegebenen Zeit abschließen, dann erhalten sie eine Kiste mit Loot und einen neuen Schlüsselstein für das nächste Power Level der Instanz. Während die meisten Stufen von “Mythic+” einfach nur die Gesundheit und den Schaden der Gegner nach oben schrauben, so sorgen Power Level 3 und Power Level 6 jeweils dafür, dass bestimmte Stärkungszauber für die Mobs innerhalb der Instanz aktiviert werden.

 

 

Die Effekt für Power Level 3 oder höher:

  • Tyrannical – Bosse besitzen mehr Leben und verursachen mehr Schaden
  • Bolstering – Besiegte Trash Mobs erhöhen die Gesundheit und den Schaden von anderen Mobs in der Nähe
  • Raging – Trash Mobs mit wenig Leben verursachen doppelten Schaden
  • Teeming – Es gibt mehr Trash Mobs in dem Dungeon und die benötigte Anzahl an zu tötenden Feinden wurde erhöht

 

Die Effekt für Power Level 6 oder höher:

  • Necrotic – Die Nahkampfangriffe von Feinden hinterlassen einen stapelbaren Debuff, der Schaden verursacht und die erhaltene Heilung reduziert
  • Volcanic – Feinde lassen Feuersäulen unter den Spielern entstehen
  • Skittish – Tanks erzeugen wesentlich weniger Bedrohung
  • Decay – Spielern wird während des Dungeons dauerhaft Schaden zugefügt

 

 

Shortly after this post goes up, Mythic Halls of Valor will be open for testing. You can access it by setting dungeon difficulty to Mythic, speaking to the venerable Nexus-Lord Donjon Rade Sr., and taking him up on his offer to teleport you to the Halls of Valor. If you do that, you’ll find a version of the dungeon that’s tougher than Heroic, will have a weekly lockout, and will drop better loot once the loot is hooked up. Pretty similar to Mythics in Draenor today.

Nothing to get too excited about, really. Except, hmm… what’s this odd Challenger’s Pedestal sitting there near the start of the zone? And wait, was that a vendor list on Mr. Rade?

If you purchase a Keystone Container from Donjon Rade, you can create one of three tiers of Challenger’s Keystones, which will allow you to tackle more challenging versions of Mythic Halls of Valor, including additional modifiers at higher levels.

When you place a Challenger’s Keystone in the pedestal, you’ll see the modifiers that it will apply to your dungeon run. If you then click Start Challenge, a countdown will begin, and you’ll have 45 minutes to complete Halls of Valor (including a reasonable amount of the non-boss enemy forces present). If you succeed, your Keystone will be upgraded to the next power level (or by multiple steps, if you really crush the timer!). If you’re using a fresh keystone (i.e. one that hasn’t already been used to start a failed run at that power level), you’ll also find a loot chest waiting for you at the end. It’ll be empty, but just imagine that it’s brimming with delicious loot.

At power level 3, you will see your first affix modifier on the keystone. At level 6, you will see a second.

The two affixes that are active are global and will be the same for everyone on Alpha. Every 12 hours, however, they will cycle to new values; old keystones will likely vanish at that time, and any newly-generated keystones will have the new affixes.

Items will be normalized to item level 845 for the purposes of this test (note: the aura tooltip may not be accurate, but if you check your equipped gear, you’ll see it’s actually 845).

Which are the most fun affixes? Least fun? Which are the hardest? Easiest? Who will complete the highest Halls of Valor at the highest keystone level?

 

Final naming is still TBD. Challenge is no longer a selectable difficulty from the drop-down – instead you begin the keystone runs from within Mythic. The old concept of “Challenge Mode” had some core features like gear normalization, multiple timed cutoffs, and no loot awarded, that are no longer applicable. This is really more letting you scale Mythic difficulty up to suit your capabilities, while adding new modifiers along the way to keep the experience fresh. A looser timer exists because there has to be some measure of success and some definition of failure, but the timer isn’t the driving purpose behind the entire mode like it was for Challenge.

 

Yeah, technically it’s still difficultyID 8 when the run is in progress.BTW, unrelated, as some brave souls are noticing, keystone level 6 is very, very hard at this gear level. Looks like the first affix combo up is Tyrannical+Decay, which is a particularly difficult combo to try to brute-force while undergeared.

 

(via)

2 Comments

  1. Einzige was mich an den CMs immer interessiert hat war das Stylegear und die Mounts. Wird es das jetz in Zukunft nicht mehr geben?

    • Die wird es auch vermutlich weiterhin geben. Schließlich wurden die ja über Erfolge verteilt, die man genauso gut auch für “Mythic+” einbauen kann.

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