BfA: Die Fähigkeiten der Bosse in Uldir

BfA: Die Fähigkeiten der Bosse in Uldir
BfA: Die Fähigkeiten der Bosse in Uldir
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Bei dem ersten Schlachtzug in der kommenden Erweiterung „Battle for Azeroth“ handelt es sich um den in Nazmir positionierten Komplex UIdir, der vor sehr langer Zeit von den Titanen als eine Forschungseinrichtung gebaut wurde und mittlerweile den Ursprung der in Zandalar wütenden Verderbnis darstellt. Auch wenn die auf den Alphaservern spielenden Personen diesen Raid im Moment noch nicht besuchen dürfen, so listet das in dieser Testphase vorhandene Dungeonkompendium praktischerweise aber schon einmal die wichtigsten Mechaniken und Fähigkeiten dieser zukünftigen Encounter auf. Durch diese leider noch unfertige Übersicht können daran interessierte Personen schon jetzt einen Eindruck davon gewinnen, was für Bosse in Uldiar vorhandenen sind, welche Mechaniken diese Encounter verwenden und welche Rolle dieser Schlachtzug in der Geschichte des Addon spielt. Folgend findet ihr nun sowohl eine Übersicht mit den Fähigkeiten der in Uldir vorhandenen Bosse als auch Bilder zu den vorläufigen (unfertigen) Modellen dieser Encounter.

 

(Hinweis: Der Schlachtzug befindet sich aktuell noch immer in einer sehr frühen Entwicklungsphase. Aus diesem Grund sind derzeit auch nur 6 bon 8 angeblichen Bossen bekannt und die Encounter verwenden oft die falschen Modelle.)

 

 

Titan Keeper Hezrel:

Bei Hezrel handelt es sich um einen Wächter der Titanen, der von Spielern in Nazmir gefunden und im Verlauf einer Questreihe repariert wird. Leider gibt es aktuell noch keine Informationen darüber, warum er als Encounter in diesem Schlachtzug auftaucht und was für Fähigkeiten er verwendet.

 

 

 

Red Queen:

Dieser Encounter stellt das von den Titanen errichtete Sicherheitssystem von Uldir dar. Die Spieler dürfen die hinteren Abschnitte des Raids erst dann betreten, wenn sie durch die Dekontaminationskammer der Red Quest getreten sind.

Fähigkeiten:

 

 

 

 

Fetid Devourer:

Diese mehrköpfige Bestie scheint in dem Bereich von Uldir zu hausen, der für die Aufbewahrung oder die Entsorgung von Abfällen bestimmt ist. Zumindest verwendet dieser Boss viele auf Gestank und Müll basierende Fähigkeiten.

Übersicht:

  • Overview: Fetid Devourer engages players, storing up energy over time to unleash [Rotting Regurgitation]. Periodically, Waste Disposal Units around the room will activate, dumping waste into the room and leaving behind Corruption Corpuscles. Players must kill these before they release [Enticing Essence], or Fetid Devourer will move to them and [Consume Corruption], healing and gaining energy. At 50% health, Fetid Devourer will enter into a [Fetid Frenzy].
    • Tanks:
      • The primary tank on Fetid Devourer will take more consistent – but overall higher – damage.
      • As the secondary tank, stand nearby the primary tank so that you are targeted by [Terrible Thrash], and be prepared for large spikes of damage when it hits.
    • Healers:
      • The primary tank on Fetid Devourer will take more consistent – but overall higher – damage, and the secondary tank will take intermittent, high damage from [Terrible Thrash]. Be sure the secondary tank’s is near full health when [Terrible Thrash] is incoming.
      • After players are afflicted with [Malodorous Misama], they will develop [Deadly Disease], which inflicts high damage and requires focused healing.
    • Damage Dealers:

 

Fähigkeiten:

  • Thrashing Terror: Every fourth attack, Fetid Devourer will use Thrash on the closest player to the current tank.
    • Terrible Thrash: Thrashes the target, inflicting 300% of a standard melee attack to them.
  • Rotting Regurgitation: When Fetid Devourer reaches 100 Energy, he unleashes a Rotting Regurgitation, inflicting 30000 Nature damage immediately and an additional 20000 Nature damage every 2 sec. in a cone in front of him for 8 sec.
  • Shockwave Stomp: Inflicts 9750 to 10250 Physical damage to all players and knocks them back.
  • Malodorous Miasma: The foul stench of the area sickens players, inflicting 4500 Nature damage to afflicted players every 1.5 sec. for 18 sec.
    When this effect expires, it applies Deadly Disease to the affected player.
    • Deadly Disease: Inflicts 12000 Nature damage every 2 sec. for 6 sec.
    • Enticing Essence: Releases pheromones, drawing Fetid Devourer to consume the Corruption Corpuscle.
      • Consume Corruption: Consumes a Corruption Corpuscle, healing Fetid Devourer for 10% and granting 20 Energy.
  • Fetid Frenzy: At 50% Health, Fetid Devourer frenzies, increasing damage dealt by 25% and damage taken by 50%.

 

 

Titan Discs:

Die Spieler versuchen auf die korrumpierten Scheiben (Aufzeichnungen) der Titanen zuzugreifen und werden dabei von vielen verschiedenen Dienern der Alten Götter angegriffen. Interessanterweise erzeugen die Scheiben selbst mehrere in diesem Kampf auftauchende Mobs, die aufgrund des Hintergrunds von Uldir aus anderen Erweiterungen bekannte Diener der Alten Götter darstellen.

Übersicht:

  • Overview: Zol’thuum assaults players while the compromised Titan Discs come online, calling forth powerful Old God magics and summoning their lesser servants. As new Titan Discs come online, previously activated Discs will go dormant.

 

Fähigkeiten:

  • Titan Spark: Titan energy arcs from the damaged Titan Disc, striking several targets for 4880 to 5130 Nature damage.
  • Void Surge: Upon reaching 100 energy, Zol’thuum unleashes a series of eruptions in quick succession. Each eruption inflicts 34125 to 35875 Shadow damage to players caught within it. In addition, each eruption inflicts 7800 to 8200 Shadow damage to all players.
  • Might of the Void: Zol’thuum performs a series of powerful attacks.
  • Stage One: Chaos:
    At 90% health remaining Protocol: Chaos begins. Summoning projections of C’Thun and replicating minions from the Qiraji empire.
  • Stage Two: Deception:
    At 60% health remaining Protocol: Deception begins. Summoning projections of Yogg-Saron and replicating servants from Azjol-Nerub.
    • Roiling Deceit: Yogg-Saron corrupts the target, inflicts 9750 to 10250 Shadow damage every 2 sec and forms an Ominous Cloud upon expiration.
      • Ominous Cloud: Ominous Clouds slowly drift through the area and will Boil Ominously if an enemy strays too close, summoning a Guardian of Yogg-Saron.
        • Guardian of Yogg-Saron: Casts Shadow Nova upon reaching 100 energy or when defeated.
          • Shadow Nova: Self destructs, Inflicting 19500 to 20500 Shadow damage to all enemies.
      • Withering Touch: Launches Shadow energy towards an enemy, inflicting 9750 to 10250 Shadow damage and an additional 7800 to 8200 Shadow damage every 2 for 20 sec.
  • Stage Three: Corruption:
    At 30% health remaining Protocol: Corruption begins. A warped projection appears and shadowy whispers echo through the chamber. The magic released from the damaged Titan Discs appears to be unchecked and more than a mere demonstration of power…
    • Spell Icon Overload: The damaged disc activates, increasing the frequency of [Titan Spark].
    • Orb of Corruption: A manifestation of N’Zoth’s power forms. Inflicts 10250 Shadow damage to all enemies every 10 sec, increasing with each pulse. Coming into contact with the orb resets this effect, but afflicts the victim with Will of the Corruptor.
      • Corruption Pulse: Inflicts 9750 to 10250 Shadow damage to all enemies, damage increased with each pulse.
      • Will of the Corruptor: Coming into contact with an Orb of Corruption charms the victim, causing them to attack nearby allies. When this effect is removed, the victim gains Corruptor’s Pact.
        • Corruptor’s Pact: N’Zoth’s power courses through you, increasing your damage, healing, and absorption effects by 25%. You are vulnerable to N’Zoth’s influence and coming into contact with an Orb of Corruption will consume you.
          • Servant of N’Zoth: Coming into contact with an Orb of Corruption while affected by Corruptor’s Pact consumes the victim, transforming them into a mindless servant of N’Zoth.

 

 

 

 

Blood of G’huun:

Eine Probe des Blutes von G’huun wurde zum Leben erweckt und läuft Amok. Die Titanen sahen diese Blutprobe als eine Infektion an, die das gesamte Leben auf Azeroth auslöschen kann.

Übersicht:

 

Fähigkeiten:

  • Lingering Infection: Weakens the player’s resistance to future infections, increasing Nature damage taken by 5%.
  • Pestilence
    • Omega Vector: Omega Vector takes root in a player, inflicting 6800 Shadow damage every 2 sec for 10 sec. On expiration, Omega Vector jumps to the closest ally and applies a stack of Lingering Infection to its former host.
    • Mutagenic Pathogen: Inflictins 3200 Shadow damage every 2 sec for 12 sec. Each subsequent application of Mutagenic Pathogen doubles the damage per tick of the previous application. On expiration, the Mutagenic Pathogen evolves into Omega Vector and jumps to the target with the fewest Lingering Infections from among the three closest players.
    • Gestate: Inflicts 2500 damage every 1 sec to a random player and all players within 8 yards for 5 sec. Stuns the initial target while a Plague Amalgam gestates within the player. On expiration, the Plague Amalgam will spawn 5 yards from that player.
    • Contagion: Inflicts 15000 Nature damage to all players.
  • Carnage
    • Liquefy: Transforms into a pool of toxic blood, triggering Lingering Infection on players who come into contact with the pool.
    • Blood Geyser: A geyser of corrupted blood inflicts 8550 to 9450 Shadow damage to all players within 1 yards. Affected players gain a stack of Lingering Infection.
    • Hypergenesis: A pool of blood forms, erupting for 14250 to 15750 Shadow damage to players within 6 yards after 8 sec.
      If no players are hit by the eruption, it instead inflicts 17100 to 18900 Shadow damage to all players.

 

 

 

G’huun:

Der möglicherweise fünfte Alte Gott G’huun wurde von den Titanen in Uldir eingesperrt und diente ihnen einige Zeit lang als Versuchsobjekt für ihre unterschiedlichen Experimente. Im Laufe der Zeit haben sich allerdings die Schutzmaßnahmen dieser Einrichtung ein wenig gelockert, weshalb G’huun sowohl die Bluttrolle als auch Teile von Zandalar verderben konnte.

Fähigkeiten:

 

 

 

(via)+(via)

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