Overwatch PTR Patchnotes: Änderungen an Mercy und Ana

Overwatch PTR Patchnotes: Änderungen an Mercy und Ana
Overwatch PTR Patchnotes: Änderungen an Mercy und Ana
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In der vergangenen Nacht haben die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment überraschenderweise einen zuvor nicht angekündigten neuen Patch auf den öffentlichen Testserver von Overwatch aufgespielt, der kurz darauf dann praktischerweise auch wieder von im Battle.Net Launcher hinterlassenen PTR Patchnotes begleitet wurde. Dieser von den Entwicklern zusammengestellten Übersicht zufolge beinhaltete diese neue Spielversion neben den für solch einen Patch üblichen Fehlerbehebungen auch noch einige interessante Spielbalanceänderungen, die den verursachten Schaden von Ana ein wenig erhöhten und die Wiederbelebung von Mercy sowohl mit einer verlängerten Zauberzeit als auch mit einem Malus auf das Bewegungstempo dieses Unterstützers ausstatteten. Genauere Details zu den tatsächlichen Auswirkungen dieses Updates findet ihr weiter unten in diesem Artikel.

 

(Hinweis: Der folgende Clip stammt von dem Spieler “HarryJackpotta” und zeigt allen daran interessierten Personen, wie die von Mercy einsetzbare Wiederbelebung im Moment eigentlich auf dem öffentlichen Testserver abläuft.)

 

 

Overwatch Patch Notes – October 31, 2017

A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

 

HERO UPDATES

Ana

  • Biotic Rifle
    • Damage increased from 60 to 70

 

Developer Comment: Ana has been outshined by other support heroes lately. Boosting her damage will help her defend herself and make her more threatening to the enemy team.

 

Mercy

  • Resurrect
    • Cast time increased from 0 seconds to 1.75 seconds
    • Mercy’s movement speed is now reduced by 75% while casting
    • Can now be interrupted when Mercy is knocked back, stunned, or hacked
  • Valkyrie
    • When activated, Resurrection no longer has a cast time

 

Developer Comment: We feel that Mercy’s recent rework has been successful, but her Resurrect ability still feels too strong and frustrating to play against. Now that it has a cast time, there is more room for enemies to counter the ability. However, casting Resurrect happens instantly when Valkyrie is active. This should make her feel powerful when she transforms on the battlefield.

 

 

BUG FIXES

  • Fixed several issues that prevented the announcer voice lines from playing correctly in Competitive, Elimination, and Capture the Flag game modes
  • Fixed an issue causing Roadhog’s Chain Hook to latch on to enemy players for longer than intended

 

 

(via)

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