Overwatch: Ein neuer Patch wurde auf den PTR aufgespielt

Overwatch: Ein neuer Patch wurde auf den PTR aufgespielt
Overwatch: Ein neuer Patch wurde auf den PTR aufgespielt
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Wie bereits vor Kurzem von Principal Designer Geoff Goodman in einem Bluepost in den Battle.Net Foren angekündigt wurde, haben die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment in der vergangenen Nacht nun einen neuen 2.2 GB großen Patch auf den öffentlichen Testserver von Overwatch aufgespielt, der dort nun von allen interessierten Spielern ausprobiert werden kann. Dabei beinhaltet dieses kommende Update neben einigen Fehlerbehebungen und einer Änderung an der für einen Stufenanstieg benötigten Menge an Erfahrungspunkten dann auch noch einige größere Anpassungen an den spielbaren Helden dieses Titels, die in manchen Fällen auf recht starke Buffs und Nerfs hinauslaufen.

Interessanterweise betonten die Entwickler in ihren Nachrichten zu dem Start des PTRs mehrfach, dass die bisher in den Patchnotes aufgeführten Heldenänderungen zwar recht umfangreich ausfallen, aber sie zum jetzigen Zeitpunkt noch in keinster Weise als endgültig gelten und sich jederzeit verändern könnten. Die Entwickler möchten diese Testphase dieses Mal nämlich wesentlich länger als bisher üblich gestalten, und noch während der Laufzeit auf dem PTR regelmäßige Veränderungen an den Inhalten dieses kommenden Updates durchführen. Die genauen Änderungen hängen dann jeweils davon ab, wie die Spieler auf diesen Patch reagieren und was für ein Bild die Daten des Testservers ergeben.

Eine Liste mit den bisher auf dem PTR aktiven Heldenänderungen findet ihr in folgenden Patchnotes.

 

(Hinweis: Wer sich zum Testen der neuen Inhalte gerne auf diesen öffentlichen Testserver begeben möchte, der muss in seinem Battle.Net Launcher unter Overwatch dann ganz einfach nur “PTR: Overwatch” als Region auswählen und die Daten für dieses Update herunterladen.)

 

 

Die Patchnotes:

GENERAL UPDATES

General

  • Made several adjustments to the amount of experience needed to level
    • The amount of experience needed to reach each level between 1 and 13 remains unchanged
    • The amount of experience needed to reach each level between 14 and 100 has been slightly reduced
    • The amount of experience needed to reach each level after 100 is now constant (20k EXP) and will no longer reset with each promotion

 

Developer Comments: With the way our experience curve works right now, players can move quickly through the first 23 levels of each promotional tier (1-23, 101-123, 201-223, etc). This is because when a player is promoted every 100 levels, the experience curve essentially resets. While this reset has worked pretty well so far, it’s also encouraged some people to stop playing the game altogether once they’re promoted—the goal of this being to save those first 23 levels specifically for seasonal events. To help address this, the experience needed for all post-promotion levels (i.e. any level after 100) is now a consistent 20k and will no longer reset. The total experience required to gain 100 levels after a promotion is roughly unchanged, however. In addition, the total experience required to earn your first 100 levels (before your first promotion) has been slightly reduced.

 

 

HERO BALANCE CHANGES

General

  • Dealing damage to non-players (like like Torbjorn’s turrets or Symmetra’s teleporter), no longer charges ultimate abilities
  • Ultimate costs have been increased by 25% for all heroes

 

D. Va

  • Mech health increased to 200 (formerly 100). Armor remains at 400
  • Movement speed while firing has been increased by 25%

 

Soldier: 76

  • Pulse Rifle
    • Bullet damage increased from 17 to 20
    • Maximum bullet spread Increased from 2.2 to 2.4

 

Ana

  • Nano Boost
    • No longer increases move speed

 

Mei

  • Blizzard
    • Ultimate cost has been increased by 15%

 

Lúcio

  • Amp It Up
    • Healing-per-second has been decreased by 10%

 

Zarya

  • Particle Barrier
    • Power gained from barriers decreased by 20%
  • Projected Barrier
    • Power gained from barriers decreased by 20%

 

Torbjörn

  • Scrap is now automatically generated over time
  • The amount of scrap collected from a fallen enemy has been decreased by 40%
  • Forge Hammer
    • Swing speed increased by 25%
    • Damage decreased by 27%

 

 

 

BUG FIXES

General

  • Fixed an issue that sometimes prevented the PC Client from closing properly, subsequently making the Battle.net application think the game was still running
  • Fixed a bug preventing players from receiving credit toward the Most Healing Done commendation
  • Fixed a bug preventing the fourth column on the friends list from being displayed properly

 

AI

  • Fixed a bug that caused the McCree bot to Combat Roll into the well on Ilios

 

Competitive Play

  • Fixed a bug that could cause overtime to continue indefinitely on Assault maps
  • Fixed a bug that could cause matches to begin with only 11 connected players

 

Heroes

  • Fixed a bug that prevented Ana’s healing stats from showing up in the Career Profile page
  • Fixed a bug causing irregular placement of the pumpkin on Genji’s “Pumpkin Carving” Highlight intro when certain skins were equipped
  • Fixed a bug preventing Mercy’s staff from showing up in the “Guardian Angel” highlight intro when her Cobalt skin was equipped
  • Fixed a bug preventing Reaper’s “R.I.P.” victory pose from animating correctly when the game client isn’t in focus
  • Fixed a bug preventing some of Tracer’s voice lines from activating when her Punk skin is equipped

 

Maps

  • Fixed a bug on Watchpoint: Gibraltar that allowed players to reach an unintended perch near the final objective

 

 

(via)

1 Comment

  1. “Made several adjustments to the amount of experience needed to level
    The amount of experience needed to reach each level between 1 and 13 remains unchanged
    The amount of experience needed to reach each level between 14 and 100 has been slightly reduced
    The amount of experience needed to reach each level after 100 is now constant (20k EXP) and will no longer reset with each promotion”

    Was soll denn der Dreck? Jetzt darf man sich nicht einmal mehr seine Level selbst einteilen?
    Wer arten will, um den Bonus zu nutzen, der soll das eben machen.
    Ich werde wohl schnell noch jetzt während des Halloween-Events meine paar “kleineren” Level nutzen, um die Truhen zu bekommen. Was stört es Blizzard, wenn die Spieler lieber pausieren und so auf Events warten?
    Nein halt, wenn die Level länger dauern, dann kann man sicherlich mehr Lootboxen verkaufen. Danke schön Blizzard -.-

    Eigentlich habe ich im Vorfeld des Events sogar wieder mehr gespielt als die Wochen vorher, nur um auf 201 zu kommen, damit ich die Zeit nutzen kann.

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