Legion: Eine Erklärung zu den “PvP-Templates”

Legion: Eine Erklärung zu den “PvP-Templates”
Legion: Eine Erklärung zu den “PvP-Templates”
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Mit der kommenden Erweiterung “Legion” werden die Entwickler sogenannte “PvP-Templates” in World of Warcraft implementieren, die in diesem Addon dann automatisch von den Helden der Spieler abgerufen werden, wenn sie ein Schlachtfeld, eine Arena oder eine andere Form von instanzierten PvP betreten. Dabei handelt es sich dann im Grunde um Vorlagen für die Statuswerte der einzelnen Spezialisierungen dieses Titels, die bei ihrer Aktivierung die verschiedenen Attribute und das Itemlevel von Charakteren automatisch auf eine von Blizzard vorgegebene Stufe setzen. Sollte die Gegenstandsstufe des Helden allerdings wesentlich höher als die im Spiel vorhandene Vorlage sein, dann erhalten sie basierend auf ihrer Ausrüstung nach der Skalierung dann auch noch einen Bonus auf ihre angepassten Attribute.

Da die Funktionsweise dieser Skalierung allerdings für jede Spezialisierung einzigartig ist und auf den ersten Blick recht kompliziert erscheint, haben die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment vor Kurzem nun einen neuen Bluepost in den Battle.Net Foren veröffentlicht, der den Spieler genau erklären soll, wie diese “PvP-Templates” in Legion eigentlich funktionieren werden. Zusätzlich dazu beinhaltet dieser Beitrag der Entwickler dann auch noch eine umfangreiche Liste mit allen Multiplikatoren, die bei der Skalierung der Fähigkeiten und Werte der unterschiedlichen Spezialisierungen eine Rolle spielen.

 

Die Erklärung:

Auf Level 110 wird das System die Spieler im PvP automatisch auf eine Gegenstandsstufe von 850 Punkten bringen und ihre jeweiligen Attribute dann auf folgende Werte setzen:

  • Primärattribut (Beweglichkeit, Intelligenz, Stärke) : 11.475
  • Sekundäre Attribute (Meisterschaft, Kritische Trefferwertung, Tempo, Vielseitigkeit): 4.079
  • Ausdauer: 22.000

 

Danach werden diese Werte dann je nach Spezialisierung mit verschiedenen Multiplikatoren entweder nach oben oder unten skaliert, deren Standardwert jeweils bei 1.0 (100%) liegt. Beispiel: Magische Klassen (Magier etc.) und Heiler profitieren im Gegensatz zu Nahkämpfern nicht wirklich durch die Schadenswerte auf ihren Waffen. Aus diesem Grund besitzen die überall in Azeroth vorhandenen Waffen für diese Spielweisen auch immer wesentlich höhere Primärattribute als die Ausrüstungsteile, die für die auf automatischen Angriffen ausgelegten Spezialisierungen bestimmt sind. Um diesen Umstand auch bei den “PvP-Templates” widerzuspiegeln, erhalten die magischen Klassen und Heiler einen Multiplikator von 1.55 auf ihr Primärattribut (55% mehr Intelligenz).

Zusätzlich dazu besitzen alle “PvP-Templates” sogenannte “Mod Damage Done” – Auren, die es den Entwicklern ermöglichen, nur den von einer Spezialisierung verursachten Schaden zu verändern, ohne die eigentlichen Werte der Klasse anzupassen. Beispielsweise verteilen diese Auren aktuell einen Debuff an alle Heiler, der deren ausgeteilten Schaden zwar um 25% verringert (Ausnahme: Disziplin-Priester), aber keinen Einfluss auf die Intelligenz oder die verursachte Heilung dieser Spezialisierungen hat.

Ansonsten können die Entwickler auch noch die verschiedenen Fähigkeiten der Klassen auf eine Weise überarbeiten, die sich nur im PvP von World of Warcraft aktiviert und keinen Einfluss auf das PvE hat. Wenn die Entwickler beispielsweise die durch die Fähigkeit “Todesstoß” erzeugte Heilung nur im PvP um 50% verringern möchten, dann können sie ein Legion infach einen weiteren Multiplikator in die “PvP-Templates” einbauen, der die Effektivität dieser Heilung im instanzierten PvP auf 0.5 setzt.

 

 

Die Liste mit Multiplikatoren:

DEATH KNIGHT
Blood
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Primary: 80%
  • Stamina: 70%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Spell Multipliers

  • Consumption heals for 50% in PvP
  • Unending Thirst increases damage and leech by 15% in PvP (rather than 25%)
  • Hearth Strike does 75% damage in PvP
  • Blood Boil does 30% damage in PVP

 

Frost
Stat Template

  • Stamina: 120%

 

Spell Multipliers

  • Sindragosa’s Fury deals 40% damage in PvP

 

Unholy
Stat Template

  • Stamina: 120%

 

Spell Multipliers

  • Clawing Shadows deals 75% damage in PvP
  • Virulent Plague deals 75% damage in PvP
  • Dark Arbiter’s Val’kyr Strike deals 70% damage in PvP
  • Epidemic deals 85% damage in PvP

 

 

DEMON HUNTER
Vengeance
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Stamina: 70%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Spell Multipliers

  • Soul Fragments from Shattered Souls heal for 20% in PvP
  • Soul Cleave heals for 40% in PvP
  • Soul Barrier absorbs are 20% in PvP

 

Havoc
Spell Multipliers

  • Metamorphosis leech reduced by 60% in PvP

 

 

DRUID
Guardian
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Stamina: 70%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Spell Multipliers

  • Rage of the Sleeper deals 50% damage in PvP

 

Feral
Spell Multipliers

  • Ashamane’s Frenzy deals 50% damage in PvP

 

Restoration
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%

 

 

HUNTER
Spell Multipliers

  • Murder of Crows deals 65% damage in PvP
  • Barrage deals 80% damage in PvP

 

Beast Master
Spell Multipliers

  • Cobra Shot deals 75% damage in PvP
  • Kill Command deals 80% damage in PvP

 

Marksmanship
Spell Multipliers

  • Aimed Shot deals 80% damage in PvP
  • Marked Shot deals 50% damage in PvP
  • Piercing Shot deals 50% damage in PvP
  • Exhiliration heals for 60% in PvP
  • Healing Shell effects reduced by 50% in PvP

 

 

MAGE
Spell Multipliers

  • Rune of Power increases damage by 35% in PvP (instead of 50%)

 

Arcane
Stat Template

  • Haste: 150%
  • Versatility: 50%

 

Fire
Stat Template

  • Primary: 130%
  • Critical Strike: 150%
  • Mastery: 50%

 

Spell Multipliers

  • Cauterizing Blink heals for 50% in PvP
  • Fireball deals 250% damage in PvP
  • Pyroblast deals 70% damage in PvP

 

Frost
Stat Template

  • Primary: 130%
  • Haste: 150%
  • Mastery: 50%

 

Spell Multipliers

  • Glacial Spike deals 75% damage in PvP

 

 

MONK
Brewmaster
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Stamina: 70%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Windwalker
Stat Template

  • Primary: 85%

 

Spell Multipliers

  • Fists of Fury deals 70% damage in PvP
  • Strike of the Windlord deals 70% damage in PvP

 

Mistweaver
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%

 

Spell Multipliers

  • Revival heals for 200% in PvP

 

 

PALADIN
Holy
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%

 

Spell Multipliers

  • Holy Shock deals 50% damage in PvP

 

Protection
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Stamina: 85%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Spell Multipliers

  • Avenger’s Shield deals 50% damage in PvP
  • Shield of the Righteous deals 50% damage in PvP
  • Light of the Protector heals for 50% in PvP
  • Hand of the Protector heals for 50% in PvP

 

Retribution
Stat Template

  • Primary: 85%
  • Mastery: 25%
  • Haste: 125%
  • Versatility: 125%
  • Critical Strike: 125%

 

Spell Multipliers

  • Execution Sentence deals 60% damage in PvP
  • Templar’s Verdict deals 70% damage in PvP
  • Justicar’s Vengeance heals for 60% of damage done

 

 

PRIEST
Discipline
Stat Template

  • Mastery: 50%
  • Versatility: 125%
  • Critical Strike: 125%

 

Holy
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%

 

Shadow
Stat Template

  • Mastery: 75%
  • Versatility: 150%
  • Critical Strike: 75%

 

 

ROGUE
Spell Multipliers

  • Crimson Vial heals for 50% in PvP
  • Death from Above increases the effect of Envenom, Run Through and Eviscerate by 25% (down from 50%)
  • Nightstalker increases ability damage by 25% in PvP (down from 50%)

 

Assasination
Spell Multipliers

  • Rupture deals 75% damage in PvP
  • Blood of the Assassinated increases rupture damage by 30% in PvP (down from 100%)

 

Subtlety
Stat Template

  • Primary: 85%
  • Haste: 125%
  • Versatility: 50%
  • Critical Strike: 125%

 

Spell Multipliers

  • Eviscerate deals 75% damage in PvP
  • Shadowstrike deals 70% damage in PvP
  • Finality has 60% of its effect in PvP

 

 

SHAMAN
Enhancement
Spell Multipliers

  • Doomwinds increases Windfury damage by 120% in PvP (down from 200%)
  • Healing Surge heals for 50% in PvP

 

Elemental
Spell Multipliers

  • Lava Bursts procced from Elemental Overload deal 60% damage in PvP (down from 75%)
  • Earth Shock deals 75% damage in PvP

 

Restoration
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%

 

Spell Multipliers

  • Lava Burst deals 80% damage in PvP (Restoration only)

 

 

WARLOCK
Affliction
Stat Template

  • Stamina: 120%

 

Demonology
Stat Template

  • Stamina: 120%

 

Spell Multipliers

  • Thal’kiel’s Consumption deals 66% damage in PvP

 

Destruction
Stat Template

  • Stamina: 120%

 

 

WARRIOR
Spell Multipliers

  • Bladestorm deals 66% damage in PvP

 

Arms
Stat Template

  • Mastery: 25%
  • Haste: 125%
  • Versatility: 125%
  • Critical Strike: 125%

 

Spell Multipliers

  • Focused Rage increases the damage of Mortal Strike by 20% in PvP (down from 50%)

 

Fury
Stat Template

  • Primary: 85%

 

Spell Multipliers

  • Bloodthirst heals for 50% in PvP

 

Protection
Stat Template

  • All damage done reduced by 25%
  • Stamina: 60%
  • Mastery: 25%
  • Versatility: 0%

 

Spell Multipliers

  • Focused Rage increases the damage of Shield Slam by 20% in PvP (down from 50%)
  • Ignore Pain absorbs for 40% in PvP
  • Shield Block increases Shield Slam damage by 12% in PvP (down from 30%)

 

 

 

 

PvP Stat Templates and Spell Multipliers

One of the exciting things for PvP in Legion is all of the extra PvP specific tuning functionality we’ve added to the game. A lot of this is new technology to WoW so we’ve been working out the kinks as we approach beta. Unfortunately, one of the parts of the system we weren’t able to get implemented in time for Legion was a way to make these values transparent to you in-game. It’s something we’re working on, but felt getting behind-the-scenes functionality out for launch was very important.

We’d like to share a lot of the tuning values with you here to help you understand what adjustments have been made. We’re certainly open to feedback and refinement of these values.

To get started, every character entering a PvP instance has a base template of stats that is scaled to a target item level. For simplicity sake, we’re going to focus here on level 110 values which budget players at item level 850. Based on our experience in beta, we felt the ratio of damage to health was a bit high, so this set of stats has a bit less primary stat and a bit more stamina that someone would in 850 gear.

  • Primary Stat (Agility, Intellect, Strength): 11475
  • Secondary Stat (Mastery, Critical Strike, Haste, Versatility): 4079
  • Stamina: 22000

 

For each spec, these stats are adjusted up or down by a multiplier that defaults to 1.0 (or 100%). For example, casters (like mages and warlocks) and healers do not benefit from the damage values on their weapons, so additional primary stat is budgeted on weapons throughout the game. Accordingly, all caster classes have a primary stat multiplier of 1.55 in PvP. This represents a 55% increase in Intellect for these specs.

We also have a blanket “Mod Damage Done” aura on all of the PvP templates for when we want to reduce damage but not primary stat. Healers are the best application of this aura. We may want to buff a Restoration Shaman’s healing output, but we don’t want their lava bursts to hit like trucks. Currently, all healers have a 25% reduction in damage against other players. Discipline Priests are the only exception as doing damage is part of how they heal.

Also, for individual spells, we can increase or decrease their effect while in PvP combat. This includes PvP instances like battlegrounds and arenas, but also World PvP and duels. If we want to decrease the amount of healing that Death Strike does in PvP by half, we set the PvP multiplier of that effect to 0.5.

Below is a comprehensive list of template adjustments and PvP multipliers on spells currently in Legion. We hope you find this information helpful. We’re discussing ways to make it more transparent in the game but in the meantime, we’re also exploring ways to maintain it somewhere on our forums.

 

 

(Via)

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