Diablo 3: Erklärung zu den legendären Sockelsteinen

Diablo 3: Erklärung zu den legendären Sockelsteinen
Diablo 3: Erklärung zu den legendären Sockelsteinen
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Der kommende Patch 2.1.0 für Diablo 3: Reaper of Souls wird unter anderem eine Reihe von legendären Sockelsteinen für Ringe und Halsketten beinhalten, die durch das Abschließen von großen Nephalemportalen theoretisch unendlich oft verbessert werden können und auf Rang 50 neue Effekte freischalten. Da allerdings viele Spieler die derzeit auf dem PTR benutzten Werte für diese Edelsteine scheinbar bereits als endgültige Version dieser Items betrachten, hat sich Game Designer John Yang vergangene Nacht in den offiziellen Battle.Net Foren zu diesem Thema geäußert und einige Erklärungen zu den legendären Sockelsteinen in Patch 2.1.0 abgegeben.

Als Erstes hat der Blueposter sich zu Blizzards Philosophie gegenüber diesen Edelsteinen geäußert und dabei erwähnt, dass die Spieler ihren ersten legendären Sockelstein aufgrund der Werte dieses Items als etwas Besonderen einstufen sollen, den sie sofort in ihrer aktuellen Ausrüstung benutzen möchten. Danach hängt die Stärke dieser Edelsteine dann stark davon ab, wie oft jemand ein großes Nephalemportal beendet und welche Entscheidungen die Entwickler im Zusammenhang mit diesem Feature treffen.

Da die Möglichkeit zum Verbessern der Sockelsteine diese Items allerdings sehr mächtig werden lässt, unterliegen diese legendären Edelsteine bestimmten Einschränkungen. Insgesamt können Spieler nur jeweils ein Gem in jeden ihrer Ringe und ihre Halskette einbauen, sodass die Charaktere höchsten drei legendäre Sockelsteine gleichzeitig in ihrer angelegten Ausrüstung benutzen können. Zusätzlich dazu werden die Effekte dieser Gems für die Söldner eines Helden deaktiviert, da diese Edelsteine nicht dafür gedacht sind von NPCs benutzt zu werden. Möglicherweise wird es aber in der Zukunft spezielle Edelsteine für die Söldner geben.

Als Letztes hat sich Game Designer John Yang auch noch eine Liste mit Änderungen an den legendären Sockelsteinen veröffentlicht, die mit nächsten Build für den Testserver ausgespielt werden. Diese Aufzählung beinhaltet unter anderem auch den komplett neuen Edelstein „“Boon of the Hoarder„, dessen Fähigkeiten in Zusammenhang mit dem von Spielern gesammelten Gold stehen.

 

 

Bane of the Powerful

  • Gain 30% increased damage for 20 seconds after killing an elite pack.
  • Upgrade rank grants: +1 second buff duration.
  • Rank 50 unlocks: Gain 20% bonus damage to elites.

 

Enforcer

  • Increase the Critical Hit Chance of your pets by 20%.
  • Upgrade rank grants: +0.4% Critical Hit Chance. Max +20% upgrade (+40% total).
  • Rank 50 unlocks: Your pets are unkillable.
  • Notes: As was discussed in another thread, allowing this this gem to rank up to +100% pet Crit would likely cause undesired gearing issues and probably be a little out of line.

 

Moratorium

  • 30% of all damage taken is instead staggered and dealt to you over 3 seconds.
  • Upgrade rank grants: +0.1 second to the stagger duration.
  • Rank 50 unlocks: 10% chance on kill to clear all staggered damage.

 

Zei’s Stone of Vengeance

  • Damage you deal is increased by 6% for every 10 yards between you and the enemy hit. Maximum 30% increase.
  • Upgrade rank grants: +0.1% for every 10 yards (+0.5% to max).
  • Rank 50 unlocks: 30% chance on hit to Stun the enemy for 1 second.
  • Notes: The max of 50 yards was added not because it was too powerful (even though it was too powerful), but so that you wouldn’t be incentivized to stay offscreen while your pets killed everything. At 50 yards, I expect you to be in range to actually still use your skills (crazy right?).

 

Simplicity’s Strength

  • Increase the damage of primary skills by 25%.
  • Upgrade rank grants: +0.5% damage.
  • Rank 50 unlocks: Primary skills heal you for 2% of maximum health on hit.

 

Bane of the Trapped

  • Increase damage against enemies under control-impairing effects by 20%.
  • Upgrade rank grants: +0.5% damage.
  • Rank 50 unlocks: Gain an aura that reduces the movement speed of enemies within 15 yards by 30%.

 

Wreath of Lightning

  • 15% chance on hit to gain a Wreath of Lightning, dealing 500% weapon damage as Lightning every second to 1-2 nearby enemies for 3 seconds.
  • Upgrade rank grants: +10% weapon damage per second.
  • Rank 50 unlocks: While under the effect of the Wreath of Lightning, gain 25% increased movement speed.

 

Gem of Efficacious Toxin

  • Poison all enemies hit for 1000% weapon damage over 10 seconds.
  • Upgrade rank grants: +20% weapon damage over 10 seconds.
  • Rank 50 unlocks: All enemies you poison take 10% increased damage from all sources.

 

Pain Enhancer

  • Critical hits cause the enemy to bleed for 500% weapon damage as Physical over 3 seconds.
  • Upgrade rank grants: +10% weapon damage over 3 seconds.
  • Rank 50 unlocks: Gain Blood Frenzy, granting you 2% increased Attack Speed for each bleeding enemy within 20 yards.

Mirinae, Teardrop of the Starweaver

  • 15% chance on hit to smite a nearby enemy for 1000% weapon damage as Holy.
  • Upgrade rank grants: +20% weapon damage.
  • Rank 50 unlocks: Smite a nearby enemy every 5 seconds.

 

Gogok of Swiftness

  • 50% chance on hit to gain Swiftness, increasing your Attack Speed by 2% for 3 seconds. This effect stacks up to 10 times.
  • Upgrade rank grants: +1% chance.
  • Rank 50 unlocks: Gain 2% Cooldown Reduction per stack of Swiftness.

 

Invigorating Gemstone

  • While under any control-impairing effects, reduce all damage taken by 30%.
  • Upgrade rank grants: +1%. Maximum +50% upgrade (80% total).
  • Rank 50 unlocks: Heal for 20% of maximum life when hit by control-impairing effect.

 

Boon of the Hoarder

  • 30% chance on killing an enemy to cause an explosion of gold.
  • Upgrade rank grants: +1% chance on kill.
  • Rank 50 unlocks: Gain 30% increased movement speed for 3 seconds after picking up gold.

 

Taeguk

  • Gain 1% increased damage for 4 seconds after spending primary resource. This effect stacks up to 10 times. Gaining a stack refreshes all existing stacks.
  • Upgrade rank grants: +1 max stack.
  • Rank 50 unlocks: Gain 1% increased Armor for every stack.
  • Note: This buff duration on this gem was chosen so that it’s easier to keep up with cheap spenders and not trivial with expensive spenders.

 

 

(via)

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